مقایسه شیائومی ۱۲ پرو با سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس

مقایسه شیائومی ۱۲ پرو با سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس

در این پست به مقایسه شیائومی ۱۲ پرو با سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس – Xiaomi 12 Pro vs Samsung Galaxy S22 Plus، دو پرچمدار سال ۲۰۲۲ می‌پردازیم.

گلکسی اس ۲۲ سامسونگ و شیائومی ۱۲، جمع و جورترین پرچمدارانی هستند که می‌توانید در سال ۲۰۲۲ تهیه کنید. اما به امکانات بیشتری، یک باتری و نمایشگر بزرگ‌تر نیاز دارید، باید نسخه پلاس و پرو این دو را تهیه کنید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی 12 با سامسونگ گلکسی S22

امسال جنگ بین شیائومی و سامسونگ به شدت بالا گرفته است؛ زیرا دو گوشی شیائومی ۱۲ پرو و گلکسی اس ۲۲ پلاس از نظر مشخصات فنی خیلی شبیه به یکدیگر هستند. به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم در این پست با مقایسه شیائومی ۱۲ پرو با سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس به انتخاب بهتر شما کمک کنیم.

جدول مشخصات فنی

گوشیشیائومی ۱۲ پروسامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس
ابعاد و وزن۱۶۳.۶ در ۷۴.۶ در ۸.۲ میلی‌متر/ ۲۰۴ گرم۱۵۷.۴ در ۷۵.۸ در ۷.۶ میلی‌متر/ ۱۹۵ گرم
نمایشگر۶.۷۳ اینچ، ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل/ AMOLED۶.۶ اینچ، ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل، Dynamic AMOLED 2X
پردازندهکوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۱سامسونگ اگزینوس ۲۲۰۰
حافظه۸ گیگ رم با ۱۲۸ گیگ حافظه/ ۸ گیگ رم با ۲۵۶ گیگ حافظه/ ۱۲ گیگ رم با ۲۵۶ گیگ حافظه۸ گیگ رم با ۱۲۸ گیگ حافظه/ ۸ گیگ رم با ۲۵۶ گیگ حافظه
نرم افزاراندروید ۱۲، MIUIاندروید ۱۲، One UI
ارتباطاتوای فای ۶، بلوتوث ۵.۲، GPSوای فای 6E، بلوتوث ۵.۲، GPS
دوربینسه‌گانه ۵۰ + ۵۰ + ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 + f/1.9 + f/2.2
سلفی ۳۲ مگاپیکسل
سه‌گانه ۵۰ + ۱۰ + ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 + f/2.4 + f/2.2
سلفی ۱۰ مگاپیکسل
باتری۴،۶۰۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ سریع ۱۲۰ وات و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات۴،۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ سریع ۴۵ وات و شارژ بی‌سیم ۱۵ وات
امکانات اضافه‌ترشبکه 5G، دو سیم کارت، شارژ بی‌سیم معکوسشبکه 5G، دو سیم کارت، شارژ بی‌سیم معکوس، گواهی ضد آب IP68

طراحی

طراحی گوشی شیائومی فوق‌العاده زیباست. این گوشی به یک نمایشگر منحنی بسیار زیبا مجهز است. اما اگر به هر دلیلی علاقه‌ای به نمایشگرهای منحنی ندارید، می‌توانید گوشی اس ۲۲ پلاس سامسونگ را با یک نمایشگر تخت تهیه کنید. گوشی سامسونگ جمع و جورتر بوده و از رقیب خودش سبک‌تر نیز هست. و خبر خوب اینکه برخلاف نسل گذشته، قاب پشتی این گوشی شیشه‌ای بوده و یک فریم آلومینیومی دور آن پیچیده است. قاب پشتی این گوشی توسط گوریلا گلس ویکتوس به خوبی محافظت می‌شود و گواهی ضد آب IP68 را هم ارائه می‌کند.

مقایسه شیائومی ۱۲ پرو با سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس

+Samsung Galaxy S22

طراحی این گوشی هم سو با گرایش مشتریان است و ماژول دوربین آن برخلاف دیگر گوشی‌های پرچمدار بازار، از آیفون‌های اپل الهام نگرفته است.

نمایشگر

اگر بهترین نمایشگر را می‌خواهید، شیائومی ۱۲ پرو را انتخاب کنید. سامسونگ امسال بهترین نمایشگر جهان را در گوشی اس ۲۲ اولترا به کار برد و دو نسخه اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس از نمایشگر معمولی‌تری استفاده می‌کنند.

مقایسه شیائومی ۱۲ پرو با سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس

Xiaomi 12 Pro

گوشی شیاسومی از یک پنل AMOLED با رزولوشن Quad HD برابر با ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل استفاده می‌کند که قادر به نمایش ۱ میلیارد رنگ با عمق رنگ ۱۰ بیتی است. این نمایشگر از فناوری LTPO نیز استفاده می‌کند که نرخ رفرش ۱ تا ۱۲۰ هرتزی را به صورت متغیر ارائه می‌کند. علاوه بر این باید به کسب گواهی +HDR10 توسط این نمایشگر و همچنین حضور یک حسگر اثر انگشت در زیر آن اشاره کرد.

در آن سمت گوشی سامسونگ هم از فناوری LTPO و عمق رنگ ۱۰ بیتی استفاده می‌کند، اما رزولوشن پایین‌تر Full HD برابر با ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسلی دارد. تنها مزیت نمایشگر سامسونگ، حضور یک حسگر اثر انگشت اولترا سونیک در داخلش است که امنیت و سرعت بالاتری نسبت به حسگر اثر انگشت نماینده شیائومی دارد.

سخت افزار و نرم افزار

گوشی شیائومی از چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام برخوردار است، در حالی که گوشی سامسونگ از چیپست اگزینوس ۲۲۰۰ ساخت خودش قدرت می‌گیرد. هرچند که تراشه اگزینوس از یک پردازشگر گرافیکی با معماری AMD برخوردار است، اما عملکرد تراشه کوالکام بهتر ارزیابی شده و در بنچمارک‌ها هم امتیاز بالاتری را کسب کرده است.

مقایسه شیائومی ۱۲ پرو با سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس

Xiaomi 12 Pro

ما گوشی Xiaomi 12 Pro را پیروز این بخش می‌دانیم. اما نه فقط به خاطر تراشه قدرت‌بخش آن، بلکه تا ۱۲ گیگ رم را ارائه می‌کند که نسبت به رم ۸ گیگابایتی گوشی سامسونگ برتری محسوسی دارد.

و در نهایت بدیهی است که این دو پرچمدار سال ۲۰۲۲ به صورت پیش‌فرض از اندروید ۱۲ برخوردار باشند.

دوربین

در مقایسه شیائومی ۱۲ پرو با سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس، روی کاغذ گوشی شیائومی در بخش دوربین درخشان‌تر ظاهر شده است. شیائومی ۱۲ پرو اولین موبایلی است که به سه دوربین ۵۰ مگاپیکسلی مجهز می‌شود. یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اصلی با لرزشگیر اپتیکال به همراه یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی تله فوتو با زوم ۲ برابری اپتیکال و یک لنز ۵۰ مگاپیکسلی اولترا واید روی این گوشی تعبیه شده و می‌تواند با وضوح 8K فیلمبرداری کند.

مقایسه شیائومی ۱۲ پرو با سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس

+Samsung Galaxy S22

در آن سمت گوشی اس ۲۲ پلاس به لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، لنز تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابری و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید مجهز است.

باتری

گوشی شیائومی با باتری ۴،۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی خودش ۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت بزرگ‌تر از باتری سامسونگ است؛ اما لزوماً ظرفیت بیشتر به معنای شارژدهی بالاتر نیست. ضمن اینکه این گوشی با توان ۱۲۰ واتی بیش از ۲ برابر سریع‌تر از گوشی سامسونگ شارژ می‌شود و حتی شارژ بی‌سیم آن هم ۵۰ واتی است.

قیمت

قیمت نسخه پایه گوشی شیائومی ۹۰۰ دلار اعلام شده، در حالی که گوشی اس ۲۲ پلاس با قیمت پایه ۹۹۹ دلاری عرضه می‌شود. در حالی که نماینده شیائومی از نمایشگر بهتر و شارژ سریع برخوردار است، گوشی سامسونگ به بدنه‌ی ضد آب با کیفیت ساخت بالاتری مجهز است.

نقاط ضعف و قوت

شیائومی ۱۲ پروگلکسی اس ۲۲ پلاس
نقاط قوتنقاط ضعفنقاط قوتنقاط ضعف
سخت افزار بهتربدنه‌ی فاقد ضد آبدوربین‌های باکیفیت‌ترشارژ کندتر
شارژ سریع‌تربدنه‌ی ضد آب
فرستنده مادون قرمزحسگر اثر انگشت اولترا سونیک
نمایشگر بهترکیفیت ساخت بالاتر
نمایشگر عریض و منحنی