لوازم خانگی

لوازم خانگی ارزان شد؛ بازگشت به قیمت های قبل

برخی از تولیدکنندگان لوازم خانگی اخیرا قیمت محصولات خود را بدون مجوز افزایش داده بودند که این اقدام با واکنش وزارت صمت مواجه شد.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در اواسط دی ماه اعلام کرد که قیمت نهاده‌های تولید از ابتدای سال جاری تا به امروز ۳۹ درصد افزایش پیدا کرده است. در اواخر دی ماه نیز اکبر پازوکی،‌ رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از افزایش قیمت ۸ تا ۱۲ درصدی محصولات برخی از تولیدکنندگان لوازم خانگی خبر داد. از میان این محصولات، یخچال، فریزر و کولر آبی بیشترین افزایش قیمت را داشتند و ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی تغییر قیمت را تجربه نکرده بودند.

اما در اواخر بهمن پازوکی اعلام کرد که وزارت صمت به تولیدکنندگان دستور داده است که هرچه سریع‌تر قیمت‌های قبلی را بازگردانند و برای این کار تا ۲۳ بهمن به آن‌ها فرصت داده و وعده داده که با شرکت‌های متخلف برخورد خواهد کرد. وی همچنین عنوان کرده بود که تمام تولیدکنندگان داخلی به غیر از یک شرکت قیمت محصولات خود را کاهش دادند؛ موضوعی که از سوی بازاری‌ها تکذیب شد.

تولیدکنندگان لوازم خانگی قیمت‌ها را داوطلبانه کاهش دادند

اما مجددا در آستانه آغاز اسفند مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری وزارت صنعت عنوان کرد که پس از افزایش قیمت بدون مجوز لوازم خانگی، ۵ تولیدکننده کاهش قیمت را روی محصولات خود اعمال کرده‌اند و اکنون نیز اخبار منتشر شده نشان می‌دهد که قیمت تمام محصولات به حالت قبلی بازگشته است.

محمد مهدی برادران در ارتباط با این موضوع با اشاره به این که برخی از برندها افزایش قیمت را روی محصولات خود اعمال کرده بودند که حداکثر این افزایش ۱۲ درصد بود، بیان کرده است که اکنون برندها به صورت داوطلبانه قیمت محصولات خود را به حالت قبلی بازگردانده‌اند.