چری اکسید LX ET-i

چری اکسید LX ET-i هر 100 کیلومتر 1 لیتر بنزین مصرف می‌کند!

چری اکسید LX ET-i پلاگین هیبرید با مصرف سوخت 1 لیتر در 100 کیلومتر، به‌زودی عرضه می‌شود. در ادامه مشخصات این شاسی بلند چینی را مشاهده کنید.

چری اخیراْ‌ در وب‌سایت رسمی خود تاریخ عرضه نسخه پلاگین هیبرید چری اکسید LX با نام چری اکسید LX ET-i را مشخص کرده است. نکته جالب درباره این شاسی بلند چینی، میزان مصرف سوخت آن است که فقط 1 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد بود!

چری اکسید LX ET-i

در زمینه طراحی، چری اکسید LX ET-i اساساً شبیه به مدل بنزینی خود است. هر کدام از چراغ‌های جلوی این شاسی بلند پلاگین هیبرید شامل چهار چراغ LED می‌شوند و سطح مشکی‌رنگ با لوگوی EXEED دو چراغ را به همدیگر متصل می‌کند. ورودی هوا کل سپر جلو و جلوپنجره نیز کل نمای جلو را در بر می‌گیرد.

چری اکسید LX ET-i

درگاه شارژ این شاسی بلند در گلگیر جلو سمت راننده قرار دارد و خط کمر خودرو نیز کل بدنه را پوشش می‌دهد. طراحی چراغ‌های عقب به‌صورت نواری بوده و لوگوی اختصاصی مدل پلاگین هیبرید هم به نمای عقب افزوده شده است.

چری اکسید LX ET-i

در فضای داخلی چری اکسید LX ET-i، دو نمایشگر 12.3 اینچی به کار رفته و پنل تهویه مطبوع از کنترل لمسی بهره می‌برد. این باعث شده است کابین این شاسی بلند چینی بسیار مجهز و پیشرفته به نظر برسد. ET-i همچنین مجهز به سیستم Lion Zhiyun 4.0 است که بروزرسانی‌های ثابت‌افزار (Firmware) از راه دور را فراهم می‌کند. مدل‌های بالارده این خودرو مسیریابی بی‌درنگ واقعیت افزوده، تشخیص چهره و سیستم صوتی سونی را نیز به دنبال می‌آورند.

فضای داخلی چری اکسید LX ET-i

پیشرانه شاسی بلند پلاگین هیبرید جدید چری متشکل از یک موتور 1.5 لیتری به علاوه یک موتور الکتریکی است. موتور 1.5 لیتری توانایی تولید حداکثر قدرت 156 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتون‌متر را دارد، ولی با بهره‌گیری از موتور الکتریکی، خروجی خودرو به 321 اسب بخار می‌رسد. چری در این خودرو گیربکس هیبرید یا به اختصار DHT را به کار گرفته است.

محفظه موتور چری اکسید LX ET-i

شعاع حرکتی اکسید LX ET-i با باک پر بنزین، بیش از 1000 کیلومتر خواهد بود و مصرف سوخت آن هم به 4.8 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌رسد. این درحالی است که در حالت ترکیبی، مصرف سوخت این خودرو معادل 1 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

چری اکسید LX ET-i در 2 مارس 2022 (11 اسفند 1400) روانه بازار می‌شود و قیمت پیش‌فروش آن 150 هزار تا 160 هزار یوان معادل 23,700 تا 25,300 دلار آمریکا بوده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*