ظهور علامت‌های مرگ بر روی ساختمان‌های اوکراینی

علامت‌های مرگ بر روی ساختمان‌های کیف؛ از این نشانه‌ها دوری کنید

اوکراینی‌هایی که بر اثر جنگ با روسیه در پایتخت این کشور گیر کرده‌اند، از ظهور علامت‌های مرگ بر روی ساختمان‌های کیف خبر می‌دهند. اما معنای این علائم جنگی چیست؟

جنگ روسیه و اوکراین هر روز ابعاد جدیدتری پیدا می‌کند و احتمالا به این زودی‌ها شاهد پایان آن نباشیم. حملات بمب افکن‌های روسی روز به روز افزایش پیدا می‌کند و رسانه‌های معتبر، استفاده از بمب‌های خلاء در حملات ارتش روسیه را تایید می‌کنند. اما در جدیدترین اخبار بدست آمده  از کیف خبر می‌رسد که نیروهای روسی، ساختمان‌های مهم اوکراین را برای حملات هوایی نشانه گذاری می‌کنند.

حملات هوایی ارتش روسیه به کمک علامت‌های مرگ بر روی ساختمان‌های کیف

ظهور علامت‌های مرگ بر روی ساختمان‌های اوکراینی

این علائم معمولا به صورت صلیب قرمز هستند و بر روی پشت بام‌های مراکز حساس کیف و ساختمان‌های مهم دولتی این شهر دیده می‌شوند و به طور حتم توسط سربازان روسی کشیده شده‌اند. دولت مرکزی اوکراین در واکنش به این خبر بیان کرد:

از مردم داوطلب تقاضا داریم که در صورت دیدن چنین نشانه‌هایی، ابتدا آن‌ها را به وسیله اجسام دیگر بپوشانند و سپس به سرعت از ساختمان نشانه‌ گذاری شده فاصله بگیرند.

گفته می‌شود که این نشانه‌ها بیشتر در مناطق مسکونی که هنوز کامل تخلیه نشده‌اند دید می‌شوند و همین موضوع جان غیرنظامیان را به خطر می‌اندازد. همچنین نشانه‌‎های مشابهی در مسیرهای روستایی خارج از کیف دیده شده است.

ظهور علامت‌های مرگ بر روی ساختمان‌های اوکراینی

چیزی که علامت‌های مرگ بر روی ساختمان‌های کیف را به شدت خطرناک و در عین حال موثر می‌کند، بازتاب عجیب نور آن‌ها است. به طوری که این علائم در روزهای آفتابی از فواصل بسیار دور هم درخشندگی خاصی دارند و برای نیروهای هوایی روسیه هدف بسیار مشخصی هستند.

گسترش علامت‌های مرگ بر روی ساختمان‌های کیف به مسیرهای منتهی به این شهر

ظهور علامت‌های مرگ بر روی ساختمان‌های اوکراینی

طبق اخبار بدست آمده به نظر می‌رسد که نیروهای زمینی روسی در استفاده از GPS و نقشه‌های محلی به مشکل خورده‌اند. گزارش‌های زیادی از گم شدن آن‌ها بدست آمده و به نظر می‌رسد که ارتش روسیه از راه‌ حل نشانه گذاری جاده‌ها استفاده خواهد کرد. در هفته گذشته ساکنین یکی از روستا‌های نزدیک به کیف، موفق شدند یکی از افراد محلی که به علامت گذاری جاده‌ها مشغول بوده را دستگیر کنند و همین موضوع صحت گزارش‌های حال حاضر را تایید می‌کند.

حکومت اوکراین در پی گزارشی رسمی در واکنش به این اقدامات اعلام کرده است:

هر فردی به نشانه گذاری ساختمان‌ها، راه‌ها و تونل‌ها اقدام کرده باشد، دشمن ملت است و به دادگاه فرستاده خواهد شد. فرقی ندارد که روسی، اوکراینی یا از هر ملیتی دیگری باشند، ما با آن‌ها دقیقا به مانند سربازهای روسی رفتار می‌کنیم.

شما می‌توانید آخرین اخبار رسمی جنگ روسیه و اوکراین را از طریق این لینک، از سایت گجت نیوز دنبال کنید.

آخرین اخبار جنگ روسیه و اوکراین

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*