۱۰ گوشی جدید سال ۲۰۲۲

۱۰ گوشی جدیدی که این ماه رونمایی می‌شوند؛ از پرچم دار شیائومی تا نسل جدید اقتصادی‌های سامسونگ و اپل

با ورود به ماه مارس میلادی، نگاهی به ۱۰ گوشی جدید خواهیم انداخت که در این ماه از برندهای آیفون، سامسونگ، شیائومی، هواوی و غیره عرضه می‌شوند.

کنگره جهانی موبایل از چند روز پیش آغاز شده و ما شاهد رونمایی از گوشی‌های مختلفی در روز اول برگزاری این نمایشگاه بودیم. علی‌رغم این، هنوز فهرست بلندبالایی از گوشی‌هایی که قرار است در ماه جدید میلادی معرفی شوند داریم. این ماه شرکت‌های اپل، سامسونگ، شیائومی، هواوی، وان پلاس و چند برند مطرح دیگر قصد دارند از محصولات جدیدی رونمایی کنند.

به همین بهانه، در این مطلب به معرفی ۱۰ گوشی جدیدی خواهیم پرداخت که در ماه جاری میلادی رونمایی خواهند شد.

۱. ریلمی V25

شرکت ریلمی فردا ۱۲ اسفند ماه از گوشی ریلمی V25 خود در چین پرده برداری می‌کند. گفته می‌شود این گوشی نسخه‌ی بازطراحی شده از یک گوشی با برند وان پلاس است. علاوه بر این گفته می‌شود این دیوایس نسخه‌ی ارزان قیمت‌تر گوشی ریلمی ۹ پرو 5G نیز هست. به تازگی این گوشی در بنچمارک گیک‌بنچ ظاهر شده و تصاویر تبلیغاتی منتشر شده توسط سازنده‌اش، برخی از مشخصات فنی آن را فاش کرده است.

۱۰ گوشی جدید سال ۲۰۲۲

ریلمی وی ۲۵ دارای ظاهری شبیه به گوشی وان پلاس نورد CE 2 Lite و ریلمی ۹ پرو 5G است. سیستم دوربین سه‌گانه‌ای در دستگاه حضور دارد که دو دوربین بزرگ‌تر زیر هم و دوربین کوچک‌تر در طرف راست‌ها آن‌ها قرار می‌گیرد. گفته می‌شود یکی از آن‌ها ۶۴ مگاپیکسلی و دو دوربین دیگر ۲ مگاپیکسلی هستند.

این گوشی از چیپست میان‌رده اسنپدراگون ۶۹۵ کوالکام قدرت خواهد گرفت و تا ۱۲ گیگ رم و ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی را ارائه می‌کند. این گوشی همچنین از یک باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیرو می‌گیرد که خود آن با توان ۳۳ وات شارژ می‌شود.

۲. اپل آیفون اس ای ۳ 5G

اپل هشتم مارس (۱۷ اسفند) از سومین نسل گوشی آیفون SE رونمایی می‌کند. یک گوشی 5G که با قیمت رقابتی ۳۰۰ دلاری وارد بازار خواهد شد. انتظار می‌رود طراحی قاب پشتی این گوشی شبیه به نسل گذشته باشد، اما در عوض یک نمایشگر ناچ، طراحی 5G و عمر باتری بهتر را ارائه کند. این گوشی در مشخصات فنی هم پیشرفته‌تر خواهد شد و از چیپست A15 Bionic که در زیر قاب گوشی‌های سری آیفون ۱۳ هم حضور دارد، قدرت خواهد گرفت.

۱۰ گوشی جدید سال ۲۰۲۲

۳. گوشی‌های سری ردمی نوت ۱۱ پرو

بعد از معرفی مدل‌های معمولی سری ردمی نوت ۱۱، این شرکت خودش را آماده‌ی رونمایی از نسخه پرو این سری در هند می‌کند. انتظار می‌رود ردمی دو گوشی نوت ۱۱ پرو 4G و نوت ۱۱ پرو پلاس 5G را نهم مارس (۱۸ اسفند) وارد بازار هند کند. قیمت اولی حدود ۲۲۴ دلار و دومی ۲۹۰ دلار است.

هر دو این گوشی‌ها از یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی AMOLED با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی بهره‌مند هستند. مدل ردمی نوت ۱۱ پرو 4G از دوربین چهارگانه ۱۰۸ + ۸ + ۲ + ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد، در حالی که دومین نسخه به دوربین سه‌گانه ۱۰۸ + ۸ + ۲ مگاپیکسلی مجهز خواهد بود.

۱۰ گوشی جدید سال ۲۰۲۲

گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو 4G از چیپست Helio G96 مدیاتک قدرت می‌گیرد، در حالی که مدل ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس 5G به چیپست اسنپدراگون ۶۹۵ کوالکام مجهز می‌شود. این دو گوشی از یک باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با توان شارژ سریع ۶۷ واتی نیز بهره‌مند خواهند بود.

۴. گوشی‌های سری شیائومی ۱۲

روی پوستری که شیائومی برای عرضه گوشی‌های سری شیائومی ۱۲ به بازار اروپا منتشر کرده تاریخ ۱۵ مارس (۲۴ اسفند) نوشته شده است. البته مشخص نیست که هر سه مدل این خانواده وارد بازارهای جهانی می‌شوند یا فقط تعدادی از آن‌ها عرضه خواهند شد.

۱۰ گوشی جدید سال ۲۰۲۲

شیائومی ۱۲، ۱۲ ایکس و ۱۲ پرو هر سه به نمایشگر OLED و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی مجهز ستند. دو مدل ۱۲ و ۱۲ پرو از چیپست پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام قدرت می‌گیرند، در حالی که نسخه شیائومی ۱۲ ایکس به چیپست میان‌رده اسنپدراگون ۸۷۰ مجهز است. هر سه گوشی دارای باتری بزرگی بوده و از شارژ سیمی ۱۲۰ وات و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات پشتیبانی می‌کنند.

۵. وان پلاس ۱۰ پرو

انتظار می‌رود وان پلاس در ماه جاری میلادی گوشی پرچمدار وان پلاس ۱۰ پرو را وارد بازار هند کند. متأسفانه تاریخ دقیق این عرضه مشخص نیست، اما احتمال می‌رود ۱۵ یا ۱۶ مارس (۲۴ یا ۲۵ اسفند) باشد.

وان پلاس ۱۰ پرو به طراحی جدیدی با یک نمایشگر ۶.۷ اینچی 2K از نوع AMOLED با فناوری LTPO 2.0 مجهز خواهد بود. نمایشگر باکیفیت این گوشی نرخ رفرش متغیر ۱ تا ۱۲۰ هرتزی را نیز ارائه می‌کند. در پشت قاب آن دوربین سه‌گانه ۴۸ + ۵۰ + ۸ مگاپیکسلی و در جلوی آن هم یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی را شاهد خواهیم بود.

۱۰ گوشی جدید سال ۲۰۲۲

این گوشی از چیپست پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۱ قدرت می‌گیرد که یک رم LPDDR5 و حافظه UFS 3.1 آن را همراهی می‌کند. این گوشی از یک باتری بزرگ ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی انرژی می‌گیرد و با توان ۸۰ وات سیمی و ۵۰ وات بی‌سیم شارژ می‌شود.

۶. موتو G22

موتورولا موتو G22 بخشی از افشاگری‌های اخیر بوده است. در واقع حتی رندرهای رسمی این گوشی نیز در اینترنت منتشر شده و گفته می‌شود در ماه جاری میلادی شاهد عرضه آن خواهیم بود. انتظار می‌رود این گوشی در بازارهای مختلفی از جمله اروپا و هند عرضه شود.

موتو جی ۲۲ از یک نمایشگر ۶.۵۳ اینچی OLED پانج هول با رزولوشن اچ‌دی پلاس (۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل) بهره‌مند است که نرخ رفرش ۹۰ هرتزی و حاشیه‌های باریکی در اطراف آن حضور دارد. در پشت قاب این گوشی نیز چهار دوربین ۵۰ + ۸ + ۲ + ۲ مگاپیکسلی درون یک ماژول دوربین منحصر به فرد قرار گرفته‌اند.

۱۰ گوشی جدید سال ۲۰۲۲

گوشی ارزان قیمت موتورولا از چیپست Helio G37 با ۴ گیگ رم و ۶۴ گیگ حافظه قدرت می‌گیرد، به یک باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز است و اندروید ۱۲ را ارائه می‌کند.

۷. هواوی نوا ۹ اس ای

هواوی نوا ۹ اس ای این ماه وارد بازارهای جهانی خواهد شد. تیزرهای تبلیغاتی فاش می‌کنند که حاشیه‌های اضافی اطراف این گوشی بسیار باریک بوده و طراحی زیبایی دارد.

۱۰ گوشی جدید سال ۲۰۲۲

این گوشی در واقع همان گوشی آنر ۵۰ اس ای است که با برند هواوی وارد بازار می‌شود. هرچند اکنون این دو شرکت از یکدیگر جدا شده‌اند! انتظار می‌رود این گوشی به یک نمایشگر ۶.۷۸ اینچی ۱۲۰ هرتزی با طراحی پانچ هول و حاشیه‌های بسیار باریک مجهز باشد، از یک چیپست میان‌رده شرکت مدیاتک قدرت بگیرد و باتری آن با توان ۶۶ واتی به سرعت شارژ شود.

۸. ناتینگ اسمارت فون

یکی از گوشی‌هایی که این ماه معرفی می‌شود، نانیتگ اسمارت فون – Nothing Smartphone نام دارد.

۱۰ گوشی جدید سال ۲۰۲۲

سازنده این گوشی با همکاری کمپانی کوالکام این گوشی را وارد بازار خواهد کرد و در نتیجه به چیپست اسنپدراگون مجهز خواهد بود. از امکانات جالب توجه این گوشی می‌توان به قاب شفاف آن اشاره کرد که قطعات داخلی آن را به نمایش می‌گذارد. این یک گوشی اندرویدی خواهد بود.

۹. گوشی‌های سری M و A سامسونگ

انتظار می‌رود سامسونگ این ماه از گوشی‌های جدید سری M و A خود رونمایی کند. برخی از این گوشی‌ها عبارتند از گلکسی A13 4G، گلکسی A33 5G، گلکسی M23 5G، گلکسی M33 5G و گلکسی F23.

گوشی A13 4G به یک نمایشگر IPS LCD و چیپست اگزینوس ۸۵۰ مجهز خواهد بود. دومین گوشی این لیست از یک نمایشگر امولد FullHD و چیپست اگزینوس ۱۲۰۰ برخوردار است. مدل M23 5G به نمایشگر امولد و دوربین ۵۰ مگاپیسکلی که شامل سنسور جدید Hynix و لرزشگیر اپتیکال است، مجهز می‌شود.این گوشی از چیپست اسنپدراگون ۷۵۰ جی و اندروید ۱۲ نیز برخوردار است.

۱۰ گوشی جدید سال ۲۰۲۲

گوشی بعدی گلکسی M33 5G است که به یک نمایشگر ۶.۵ اینچی امولد Full HD با دوربین چهارگانه ۶۴ مگاپیکسلی و یک باتری بزرگ ۶،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز می‌شود. در نهایت باید به گوشی گلکسی F23 اشاره کرد که از یک نمایشگر ۶.۴ اینچی ۱۲۰ هرتزی امولد و چیپست اسنپدراگون 765G بهره می‌برد. انتظار می‌رود این گوشی به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و یک باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیز مجهز شود.

۱۰. ویوو T1 پرو

ویوو هم اکنون گوشی Vivo T1 5G را در هند رونمایی کرده است. حالا نوبت به معرفی گوشی ویوو T1 پرو رسیده تا آن را هم عرضه کند. مشخصات فنی این گوشی نامشخص است، اما به نظر می‌رسد با یک گوشی اقتصادی با امکاناتی خوب طرف باشیم که از نمایشگر بهتر، چیپست ارتقا یافته و سرعت شارژ بیشتر نسبت به نسخه اصلی T1 بهره می‌برد.

۱۰ گوشی جدید سال ۲۰۲۲

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*