بدافزار چینی ، ۲۲۵ هزار آیفون جیلبریک شده را تهدید می کند

دارندگان آیفون های اپل به خوبی با واژه جیلبریک آشنایی دارند.عملی که آزادی زیادی به کاربران آیفون ها در سیستم عامل iOS میدهد.اما جیلبریک کردن در کنار تمام مزیت هایی که دارد ، راه را برای دسترسی هکر ها به گوشی کاربران هموار می سازد.در همین راستا، به تازگی بدافزاری به نام KeyRaider کشف شده که اطلاعات اپل آیدی بیش از ۲۲۵ هزار کاربر را به سرقت برده است. این بدافزار که توسط هکرهای چینی و به عنوان اپلیکیشنی در اپ‌استور منتشر شده، در برخی موارد نیز کاربران را با مشکل آنلاک کردن گجت‌های خود روبه‌رو ساخته و این گونه به نظر می‌رسد هکرها برای رفع این مشکل، مبلغی را به عنوان باج از کاربران دریافت می‌کنند. گفتنی است این بدافزار، آیفون‌های جیلبریک شده در آمریکا و انگلستان را مورد هدف قرار داده است.

بد نیست بدانید عمل جیلبریک در عین حالی که به کاربران اجازه می‌دهد تا به نرم‌افزارهای بیشتری از طریق اپ‌استور دسترسی داشته باشند، به هکرها نیز اجازه می‌دهد تا اطلاعات منحصر به فرد، گواهینامه‌های امنیتی و کلیدهایی که در اجرای سیستم iOS push notification مؤثرند را دزدیده و از آن‌ها سوءاستفاده نمایند. برای مثال هکرها قادرند تا با اطلاعات دزدیده شده، جعل هویت کرده و اپلیکیشن‌های گران قیمتی را از اپ‌استور خریداری نمایند.

البته شایان ذکر است اپل یک بسته‌ی نرم‌افزاری را برای مقابله با این بدافزار منتشر کرده که قادر است مانع آسیب‌رسانی بیشتر KeyRaider گردد.

منبع: phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*