گروه هکری انانیموس

ادعای هکرهای انانیموس: دسترسی روسیه به ماهواره‌های جاسوسی را قطع کردیم!

گروه هکری انانیموس در اقدامی تازه برای مخالفت با جنگ روسیه و اوکراین، ادعا کرده که دسترسی روسیه به ماهواره‌های جاسوسی را قطع کرده است.

به گزارش رسانه انگلیسی مترو، گروه هکری انانیموس (Anonymous) مدعی شده است که تشکیلات روسکوسموس (Roscosmos)، مرکز کنترل آژانس فضایی روسیه را از کار انداخته است. این حرکت نشان می‌دهد که کشور روسیه کنترلی بر ماهواره‌های جاسوسی خود ندارد.

این خبر طی توییتی توسط نتورک بتالین 65 یا به اختصار NB65 که وابسته به گروه هکری انانیموس است پست شد، منتشر گردید. این گروه اعلام کرد که آنها فایل‌های محرمانه مرتبط با تصویربرداری ماهواره‌ای و سیستم نظارت بر خودرو روسکوسموس را دانلود و حذف کرده‌اند.

در توییت گفته شده:« گروه هکری NB65، وابسته به گروه هکری انانیموس، مرکز کنترل آژانس فضایی روسیه، روسکوسموس، را از کار انداخته است. روسیه دیگر کنترلی بر ماهواره‌های جاسوسی خود ندارد.

با این حال، دیمیتری اولگوویچ روگوزین، مدیر کل آژانس فضایی روسیه، تأکید کرد که این ادعا اصلاً واقعیت ندارد، زیرا همه مراکز کنترل فعالیت فضایی روسیه مانند همیشه در حال فعالیت هستند. او همچنین در ادامه این گروه هکری را کلاهبرداران و آفتابه دزد نامید. علاوه بر این، او اظهار داشت که هرگونه هک ماهواره‌های کشور روسیه به عنوان توجیهی برای جنگ تلقی می‌شود.

روگوزین در توییت خود نوشت:« اطلاعات منتشر شده توسط این کلاهبرداران و آفتابه دزدان صحت ندارد. همه مراکز کنترل فعالیت فضایی ما طبق معمول در حال فعالیت هستند».

پایگاه خبری مترو نیز نظرات جیک مور، مشاور امنیت سایبری جهانی در شرکت ایست (ESET)، را در مورد جنگ سایبری که پس از تهاجم روسیه به اوکراین رخ داده است، به اشتراک گذاشت:

یک کاری که ما هرگز نمی‌توانیم انجام دهیم این است که هر یک از طرفین این جنگ سایبری را دست کم بگیریم. اگرچه این ادعا شکست بزرگی خواهد بود، اما کار آسانی نیست و احتمالاً دستیابی به آن بسیار بیشتر از چند روز از زمانی که گروه هکری انانیموس گفته‌اند درگیر شده‌اند، طول می‌کشد. با این حال، نبردی در رسانه‌های اجتماعی در رابطه با گسترش اطلاعات نادرست وجود دارد که می‌تواند در هر دو جهبه برای کاهش اعتماد یا افزایش طرفداران مؤثر باشد. انتشار همچین خبری دقیقاً مانند دستیابی به آن قدرتمند است.

با توجه به ماهیت محرمانه موضوع، اطمینان از صحت ادعاهای گروه هکری انانیموس دشوار است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*