قدرتمندترین خودروهای دیفرانسیل عقب

قدرتمندترین خودروهای دیفرانسیل عقب تاریخ

در طول تاریخ، خودروهای دیفرانسیل عقب جذاب و قدرتمندی معرفی شدند که برای همیشه تاریخ خودروسازی را تغییر دادند. در این مطلب، ما سراغ قدرتمندترین خودروهای دیفرانسیل عقب تاریخ رفته‌ایم.

انتقال نیرو به محور عقب نقش بسزایی در سر حال کردن هندلینگ یک خودرو ایفا می‌کند و ترکیب آن با یک نیروی محرکه قدرتمند زمینه‌ساز رانندگی لذت‌بخش و جذابی خواهد بود.

بحث داغ نحوه قرارگیری موتور، سال‌های بسیاری است که در مرکز گفت‌ و گو‌های عاشقان خودرو بوده است. در حالی که ممکن است انتقال نیرو به چهارچرخ امکان فراهم کردن چسبندگی بیشتر و در کل هندلینگ بهتر را بر سطوح لغزنده دارا باشد نمی‌توان این حقیقت را هم انکار کرد که اگر دنبال نشاط و سرزندگی در حین رانندگی باشید، خودروی دیفرانسیل عقب گزینه بهتری برای شما است.

فهرست قدرتمندترین خودروهای دیفرانسیل عقب

امکان شنیدن صدای جیغ لاستیک‌های عقب و هرزگردی امروزه به دلیل وجود خودروهای دیفرانسیل عقب مهیا شده است. هنگامی که دیفرانسیل عقب‌ها با یک موتور هشت سیلندر توربوشارژ شده یا یک نسخه دوازده سیلندر همگام شوند یک تجربه رانندگی خارق‌العاده و فراموش نشدنی را به راننده هدیه می‌دهند که نمونه‌اش را می‌توان تنها در بازی‌های Need For Speed و سری فیلم‌های سریع و خشن پیدا کند.

با این که امروزه در بازار خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت، دیفرانسیل عقب بسیاری موجود هستند؛ ما در این لیست تنها قدرتمندترین آن‌ها را با شما به اشتراک گذاشته‌ایم. با گجت نیوز همراه باشید.

10. کاپارو T1 2.4 V8

قدرتمندترین خودروهای دیفرانسیل عقب

کاپارو تی 1 خودرویی با ظاهر خارق‌العاده است که توسط شرکت تکنولوژی خودرویی کاپارو ساخته شده است. این مدل که جزو قوی‌ترین خودروهای دیفرانسیل عقب است با الهام گرفتن از خودروهای فرمول 1 طراحی شده است. این واقعیت که مهندسین فعلی این خودرو همان مهندسین سابق مکلارن اف 1 نیز بوده‌اند به ما اجازه می‌دهد که تصورات جالبی را از عملکرد این خودرو داشته باشیم.

این خودروی اسپرت موتور وسط بریتانیایی مجهز به یک پیشرانه هشت سیلندر 2.4 لیتری است که 575 اسب بخار و 480 نیوتون متر گشتاور در 10500 دور و 9000 دور بر دقیقه تولید می‌کند. پیشرانه هشت سیلندر به یک گیربکس شش سرعته دستی متصل است تا به راننده این اجازه را بدهد که تسلط کامل را بر این خودرو داشته باشد. کاپارو T1 در مدت 2.5 ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند و تنها در 8.39 ثانیه مسیر 400 متری یک کورس درگ را طی می‌کند. سرعت نهایی خودرو کاپارو تی 1 به 320 کیلومتر بر ساعت است و قابلیت‌های دلربا یک خودرو با مهندسی بریتانیایی را به نمایش می‌گذارد.

9. پاگانی هوآیرا

قدرتمندترین خودروهای دیفرانسیل عقب

پاگانی هوایرا خودروی است که برای فتح خیابان‌ها و پیست‌های مسابقه ساخته شده است. هوآیرا خودرویی است که در سال 2011 میلادی از آن رونمایی شد وتوانست توجه تمام عاشقان قدرتمندترین خودروهای دیفرانسیل عقب تاریخ را به خود جلب کند. این ماشین ایتالیایی خاص یک ابر خودرو موتور وسط  است که به نحوه مخصوصی برای داشتن عملکرد بالا و باکیفیت ساخته شده است.

جالب است بدانید این مدل به صورت گسترده روان بازار نشد و فقط 40 نمونه از آن برای کل دنیا ساخته شده است. این ابرخودروی کمیاب از یک موتور دوازده سیلندر با توربو دوبل استفاده می‌کند که توسط دپارتمان AMG شرکت مرسدس بنز طراحی شده است. این غول ایتالیایی 791 اسب بخار و 1023 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند.

این موتور ساخته شده توسط AMG از یک گیربکس هفت سرعته تک کلاچ اتوماتیک استفاده کرده و تمام نیرو را به چرخ‌های عقب خودرو انتقال می‌دهد. با توجه به میزان قدرت تولیدی کهکشانی این نیروی محرکه، نمی‌توان انتظار سرعت و شتاب بالا را نیز نداشت. زیرا این خودرو پاگانی صفر تا صد را در 2.8 ثانیه طی کرده و به سرعت نهایی آن که 380 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

8. دوج چلنجر اس آر تی دیمن

دوج دیفرانسیل عقب

در هر لیستی که مربوط به بهترین‌های دنیای خودروها باشد باید منتظر یک خودرو جذاب آمریکایی هم باشید. دوج چلنجر اس آر تی دیمن یکی از هیجان‌آورترین و قدرتمندترین خودروهای دیفرانسیل عقب است که به لوگو دوج مزین شده است. با اینکه تولید آن در سال 2018 میلادی متوقف شده بود، این ماسل کار تولید محدود رقیب سرسختی برای فورد موستانگ شلبی جی‌ تی 500 و شورولت کامارو زی‌ ال 1 محسوب می‌شود.

در زیر کاپوت یک پیشرانه هشت سیلندر 6.2 لیتری قرار گرفته که از یک سوپرشارژر برای تولید نیروی بیشتر کمک می‌گیرد. این ترکیب دیوانه‌وار، می‌تواند در شرایطی خاص تا 840 اسب بخار تولید کند، البته این عدد فقط با استفاده از بنزین اکتان 100 در دسترس بوده است. اما گشتاور 1150 نیوتون متری این ماسل کار دوج با هر نوع بنزینی قابل دسترسی است. این ماسل کار آمریکایی گردن کلفت در 2.1 ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند که آن را به یکی از سریع‌ترین و قدرتمندترین ماسل کارهای تمام دوران تبدیل می‌کند.

7. فراری لافراری

لافراری قدرتمند

فراری لافراری فقط برای یک دستیابی به یک هدف ساخته شده بود؛ آن هم تاج‌گذاری به عنوان بهترین، سریع‌ترین و زیباترین فراری تمام دوران. این مدل باید به نحوی ساخته می‌شد که حتی اگر انزو فراری فقید هم از آن دنیا برمیگشت و این مدل را می‌دید به آن افتخار می‌کرد. به همین دلیل طراحی این خودرو به دست فلاویو منزونی انجام شد. کسی که مسئولیت طراحی مدل‌های F12 BERLINETTA و 458 SPECIALE را نیز به عهده داشته است.

برای اطمینان یافتن از اینکه ظاهر زیبای این خودرو مکمل خوبی نیز داشته باشد مهندسین فراری کلیه تجربیات فرمول 1 خود را بر روی این ماشین پیاده کردند. پیشرانه این خودرو یک موتور 12 سیلندر 6.3 لیتری است که از یک سیستم هیبریدی برگرفته از تکنولوژِی فرمول 1 که مخفف آن KERS است استفاده می‌کند. موتور احتراق داخلی این هیولا 800 اسب بخار و 700 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند.

خودرو منحصر به فرد لافراری اپرتا 2017 (LaFerrari Aperta 2017) رکورد حراج خودرو را شکست!

این قدرت شگفت‌انگیز اما تمام ماجرا نیست. زیرا سیستم هیبریدی برای کاهش مصرف سوخت استفاده نمی‌شود و تنها هدف آن افزایش قدرت خودرو است که منجر به تولید 163 اسب بخار دیگر نیز می‌شود تا میزان کلی اسب بخار را به 963 و گشتاور را به 900 نیوتون متر افزایش دهد.

تمام این تکنولوژِی‌های پیچیده باعث می‌شوند این خودرو قابلیت رسیدن صفر تا صد در 2.6 ثانیه و سرعت نهایی 352 کیلومتر بر ساعت را داشته باشد.

می‌توان با اطمینان کامل گفت که نه تنها این خودرو لایق نام فراری است بلکه امکانات و تکنولوژِی آن، لافراری را به یکی از برترین فراری‌های تاریخ و حتی یکی از برترین خودروهای ایتالیایی تبدیل می‌کند.

6.استون مارتین والکری

قدرتمندترین خودروهای دیفرانسیل عقب

خودروساز لاکچری بریتانیایی آستون مارتین، خودروهای نمادین و زیبای بسیاری را خلق کرده است که عاشقان خودرو و ماشین‌بازهای واقعی، عاشقش هستند. اما تاکنون این شرکت بریتانیایی هیچ نوع ابر خودرویی را در لیست خودروهای تولیدی خود نداشته است. به همین دلیل برای بهبود به این کم‌ و کاستی، آستون مارتین تصمیم به تولید مدل ابر سریع و ابر لاکچری والکایری گرفت. این ابرخودرو با یک قصد و هدف تولید شد و آن هم بودن سریع‌ترین و پرشتاب‌ترین آستون مارتین تمام دوران است.

مهندسین آستون مارتین برای دستیابی به اهداف تعیین شده، از یک طراحی با نسبت آیرودینامیکی بالا استفاده کرده و شکل و شمایل بسیار خاصی را به آن بخشیدند. زیباتر و جالب‌تر از بدنه فوق‌العاده والکری، نیروی محرکه آن است. یک موتور دوازده سیلندر خورجینی به حجم 6.5 لیتر و 1000 اسب بخاری که تمام نیرو را به چرخ‌های عقب می‌فرستد. این اعداد به آن معنی است که این پیشرانه قدرتمندترین پیشرانه تنفس طبیعی است که تا به حال بر روی یک خودروی تولید انبوه نصب شده است.

یک موتور الکتریکی کمکی نیز برای افزایش قدرت ماشین نیز اضافه شده که به تنهایی 160 اسب بخار تولید کرده و قدرت نهایی این آستون مارتین مارتین را به 1160 اسب بخار می‌رساند و به رسیدن این مدل به لیست قدرتمندترین خودروهای دیفرانسیل عقب تاریخ کمک می‌کند. این ابرخودروی بریتانیایی در زمان 2.6 ثانیه سرعت خود را از صفر به صد رسانده و سرعت نهایی آن نیز 350 کیلومتر بر ساعت است.

5. هنسی ونوم جی تی

قدرتمندترین خودروهای دیفرانسیل عقب

هنسی ونوم جی تی یک خودروی اسپرت موتور وسط است که در سال 2010 از آن رونمایی شد. این مدل که جزو قدرتمندترین خودروهای دیفرانسیل عقب تاریخ است، نتیجه همکاری ایالات متحده آمریکا و انگلستان است. طراحی این مدل در ایالات متحده آمریکا صورت گرفته و تولید آن در انگلستان انجام شد. با تولید محدود فقط 10 نمونه در سال؛ ونوم جی تی خودرویی به شدت کمیاب با عملکردی است که همانند میزان تولید آن کمیاب و شگفتی آور است.

هنسی ونوم از شاسی لوتوس الیس استفاده کرده و دارای دو مدل مجزا است. یک مدل از این خودرو هنسی با موتور LS9 ساخت شورولت موجود است که 725 اسب بخار تولید کرده و مدل دیگر نیز یک پیشرانه با دو توربوشارژ دارد که به نوعی نسخه نهایی محسوب می‌شود و مدل مورد بحث ما هم هست. موتور 6.2 لیتری هشت سیلندر با دو توربوشارژر 1183 اسب بخار و 1355 نیوتون متر گشتاور تولید کرده و تخت گاز صفر تا صد آن در 2.5 ثانیه تکمیل می‌شود. برای علاقمندان به درگ، احتمالا این مدل جزو رویایی‌ترین‌ها باشد؛ کورس درگ چهارصد متر هنسی ونوم جی تی در 8.67 ثانیه تکمیل و سرعت نهایی آن نیز 418 کیلومتر بر ساعت است.

4. آلتیما آر اس 1200

قدرتمندترین خودرو دیف عقب

آلتیما آر اس 1200 خودرویی است که فقط با مضمون قدرت خالص و عملکرد درجه یک توسعه یافته است. مدل آلتیما آر اس یک ابرخودروی بریتانیایی است که سرعت آن به قدری است که اگر پلک بزنید از جلوی چشم شما ناپدید خواهد شد. این خودرو به میزان زیادی برای طراحی خود از خودروهای مسابقاب له‌مان الهام گرفته و تقریبا تمامی قطعات آن از ترمز و رینگ‌ها گرفته تا اسپویلر عقب، به انتخاب مشتری شخصی سازی می‌شوند و خریداران می‌توانند ماشین خاص خود را در واقع طراحی و شخصی‌سازی کنند.

آلتیما آر اس از یک موتور هشت سیلندر سوپرشارژ شده استفاده کرده که در اصل متعلق به شرکت شورولت است و کد آن LT5 ثبت شده است. این پیشرانه با کمی دستکاری و تقویت از طرف شرکت آلتیما، می‌تواند از پس تولید 1200 اسب بخار به سادگی بر بیاید.

بهترین خاصیت این ابرخودروی بریتانیایی در دسترس بودن آن با یک گیربکس دستی با یک پدال کلاچ درست و حسابی است که به راننده این اجازه را می‌دهد تمام قدرت خودرو را با نیروی خود مهار کرده و از سوار آلتیما آر اس 1200 نهایت لذت را ببرد. آلتیما آر اس در 2.3 ثانیه سرعت خود را از صفر به صد رسانده و سرعت نهایی آن 400 کیلومتر بر ساعت است.

3. کوئنیگ زگ یک به یک

خودرو سوئدی دیفرانسیل عقب

ممکن است در نگاه اول نام این خودرو کمی نامعقول به نظر برسد اما دلیل بسیار خوبی برای نام‌گذاری این خودرو وجود دارد. کوئنیگ زگ یک به یک ابر خودروی به شدت منحصر به فردی است. این خودرو یکی از قدرتمندترین خودروهای این شرکت سوئدی است و اعداد و ارقام این خودرو چیزی جز حیرت آور و شگفت انگیز نیستند.

برای شروع، مدل یک به یک از یک پیشرانه هشت سیلندر خورجینی 5 لیتری بنزینی با توربوی دوبل استفاده کرده که 1341 اسب بخار و 1170 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه قلچماق به یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک متصل است که تمام نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل کرده و به خودرو این امکان را می‌دهد که از صفر تا صد را در 2.5 ثانیه تکمیل و در 8.31 ثانیه مسیر کورس چهارصد متری را طی کند.

این مدل قادر است به سرعت نهایی 439 کیلومتر بر ساعت برسد و از اتانول E85 استفاده می‌کند. جالب است بدانید یک به یک، تنها نماینده این شرکت سوئدی در لیست ما نیست و یک خودرو دیگر از این شرکت، جزو قدرتمندترین خودروهای دیفرانسیل عقب تاریخ است.

2. اس اس سی توآتارا

قدرتمندترین خودروهای دیفرانسیل عقب

با پشت سر گذاشتن کوئنیگ زگ آگرا آر اس و بوگاتی شیرون در مسابقه رسیدن به مقام سریع‌ترین خودروی تولید انبوه دنیا؛ اس اس سی توآتارا تاج پادشاهی را از آن خود کرده است.

ابتدا در سال 2011 از آن به عنوان یک نسخه مفهومی رونمایی شد. نسخه تولید انبوه توآتارا هفت سال بعد از آن رونمایی شد و از زمان ورود به بازار ابرخودرو‌ها، این مدل قدر توانسته به قله‌هایی که برای بسیاری از غول‌های خودروسازی یک رویا است برسد و به یکی از بهترین و قدرتمندترین خودروهای دیفرانسیل عقب تاریخ تبدیل شود.

این هیولای پیست از پیشرانه 6.9 لیتری هشت سیلندر با دو توربو استفاده می‌کند. این پیشرانه 1350 اسب بخار و 1735 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. با این اعداد و ارقام نمی‌توان انتظار چیزی جز بهترین بودن در تمام پیست‌های دنیا را داشت. این خودرو در 2.5 ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. جالب است بدانید این خودرو قدرتمند، برای رسیدن به سرعت تئوری 531 کیلومتر بر ساعت ساخته شده است. البته خبری ناراحت‌کننده برای طرفداران این خودرو وجود دارد. متاسفانه این مدل تاکنون نتوانسته به سرعت 531 کیلومتر بر ساعت برسد و مباحث تئوری را عملی کند.

1. کوئنیگ زگ رگرا

ماشین رگرا

سرانجام به بهترین و قدرتمندترین خودرو دیفرانسیل عقب این لیست می‌رسیم. رگرا در زبان سوئدی به معنای حکم‌فرمایی است و قصد کوئنیگ زگ با این خودرو دقیقا همین بوده است. این خودرو قدرتمند سوئدی، یک وایکینگ واقعی و بی‌رحم است و کمتر خودرویی می‌تواند در میان دیفرانسیل عقب‌ها، به رگرا برسد.

این ابرخودروی سوئدی یک ترکیب خیره کننده از عملکرد به شدت بالا و لوکس بودنی بی‌مانند است که هیچ جایی برای انتقاد و خرده‌گیری باقی نمی‌گذارد. در سرتاسر جهان، تنها 80 دستگاه از این غول سوئدی وجود دارد. این خودرو از یک پیشرانه هشت سیلندر 5 لیتری با دو توربو و سه موتور برقی استفاده می‌کند که نیرویی باورنکردنی به این مدل می‌دهد.

این پیشرانه ترکیبی منجر به تولید 1489 اسب بخار و 2000 نیوتون متر گشتاور می‌شود. جالب است که بدانید این خودرو دنده ندارد و از یک گیربکس تک سرعته استفاده می‌کند.

همه این‌ها باعث می‌شود این خودرو در 2.5 ثانیه از صفر به صد و در 9.41 ثانیه مسیر چهارصد متری را طی می‌کند و به سرعت نهایی 410 کیلومتر بر ساعت برسد. همه این‌ها به لطف پیشرانه قدرتمند آن است.