دایمنسیتی به سلطه کوالکام بر بازار پردازنده‌ های موبایل پایان می‌دهد

به گفته معاون مدیاتک، عرضه اولین پردازنده پرچم‌دار این شرکت که دایمنسیتی 9000 نام دارد، موجب پایان انحصار کوالکام بر بازار خواهد شد.

کمپانی چینی مدیاتک، در تاریخ 1 مارس از تراشه‌های سری دایمنسیتی 8000 رونمایی کرد و به دنبال آن، چن جون‌هونگ، معاون بخش ارتباطات بی‌سیم این شرکت، در مصاحبه‌ای گفته که بازار پردازنده‌ های پرچم‌دار موبایل دیگر در انحصار یک شرکت خاص نیست.

این یک اشاره آشکار به قدرت‌مندترین سری تراشه‌های مدیاتک، یعنی دایمنسیتی 9000 است که اواخر سال گذشته معرفی شد و اخیرا مشخص شده که در برخی از آزمایش‌های بنچمارک، عملکرد بالاتری را در مقایسه با اسنپدراگون 8 نسل 1، قدرت‌مندترین تراشه حال حاضر کوالکام، ثبت کرده است.

دایمنسیتی به سلطه کوالکام بر بازار پردازنده‌ های موبایل پایان می‌دهد

چن هم‌چنین تاکید کرد که پردازنده های رده‌بالا و پرچم‌دار دیگر یکسان نیستند و با اشاره به سری دایمنسیتی 8000 که تراشه‌ای برای تامین بازار گوشی‌های رده بالا است، سری دایمنسیتی 9000 را اولین تلاش جدی مدیاتک برای ورود به بازار پرچم‌داران قلمداد کرد.

او در ادامه اضافه کرد که دایمنسیتی 8100 نیز از طراحی سری 9000 الهام گرفته است، اگرچه در عملکرد برتری ندارد. هدف از تولید آن این است که به مصرف‌کنندگان بازار رده بالا اجازه دهد تا از یک تجربه مشابه با پرچم‌دار در سناریوهایی مانند بازی، تصویربرداری، نماشگر و ارتباطات لذت ببرند.

دایمنسیتی به سلطه کوالکام بر بازار پردازنده‌ های موبایل پایان می‌دهد

اولین محصول مجهز به پردازنده دایمنسیتی 9000، به‌زودی به‌طور رسمی عرضه خواهد شد. هدف مدیاتک از تولید این محصول، کسب جایگاهی ثابت در رده تولیدکنندگان تراشه پرچم‌دار است. چن در پایان گفت:

ما به تلاش مضاعف خود برای عرضه محصولات پرچم‌دار و سطح بالا ادامه خواهیم داد.

پردازنده دایمنسیتی 8100 از هشت هسته استفاده می‌کند که چهار هسته آن از نوع Cortex-A78 با فرکانس 2.85 گیگاهرتزی محسوب می‌شود. این در حالی است که سری Dimensity 8000، از همان نوع هسته اما با کلاک 2.75 گیگاهرتز استفاده می‌کند. هر دو تراشه به پردازنده گرافیکی Mali-G610 MC6، با بهره‌گیری از فناوری‌های بازی HyperEngine 5.0 مجهز هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*