سامسونگ

سکوت سامسونگ در برابر درخواست اوکراین برای توقف فروش محصولات به روسیه

سامسونگ فعلا در برابر درخواست اوکراین برای توقف فروش محصولات به روسیه و تحریم این کشور سکوت کرده و موضعی اتخاذ نکرده است.

درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین همچنان ادامه دارد. ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا و همچنین بسیاری از کشورهای جهان، تحریم‌های اقتصادی سنگینی را علیه روسیه وضع کرده‌اند که این تحریم‌ها فشار باورنکردنی را بر اقتصاد کشور وارد می‌کند و بسیاری از صنایع آن را متوقف می‌کند.

بسیاری از شرکت‌ها نیز به صورت داوطلبانه تصمیم به توقف تجارت با روسیه می‌گیرند. برخی از شرکت‌های فناوری پیشرو در جهان جزو اولین شرکت‌هایی بوده‌اند که روابط خود را با روسیه قطع کرده‌اند. با وجود این، سامسونگ هنوز موضعی در این مورد اتخاذ نکرده، اما اوکراینی‌ها این شرکت کره‌ای را برای انجام این کار و توقف فروش محصولات به روسیه تحت فشار قرار داده‌اند.

سامسونگ هنوز بیانیه‌ای نداده است

میخایلو فدوروف، معاون نخست وزیر اوکراین که وزیر تحول دیجیتال این کشور نیز هست، نامه‌هایی را به غول‌های دنیای فناوری ارسال کرده و از آنها خواسته تجارت با روسیه را متوقف کنند. او همچنین این نامه‌ها را در حساب رسمی توییتر خود منتشر می‌کند. فدوروف تاکنون به اشخاصی مانند جف بزوس (بنیان‌گذار آمازون)، مارک زاکربرگ (موسس و مدیرعامل متا یا فیسبوک)، تیم کوک (مدیرعامل اپل) و بسیاری دیگر از بزرگان دنیای تکنولوژی نوشته است. اکنون بسیاری از این شرکت‌ها در این خصوص موضع‌گیری کرده‌اند، اما فعلا خبری از Samsung نیست.

اپل فروش محصولات خود را از طریق فروشگاه اپل در روسیه متوقف کرده است و هیچ فروشگاه خرده فروشی فیزیکی در این کشور ندارد. مایکروسافت هم به تازگی تایید کرده که فروش محصولات و خدمات خود را در روسیه متوقف خواهد کرد. با این حال، سامسونگ از زمان شروع درگیری در این مورد سکوت کرده و هنوز موضعی اتخاذ نکرده است. هنگامی که اپل در این رابطه موضع‌گیری کرد، بسیاری از فعالان این صنعت معتقد بودند که این اتفاق به سامسونگ هم فشار وارد می‌کند تا آنها هم تصمیمی در این رابطه بگیرند؛ زیرا این شرکت کره‌ای در کنار اپل، به عنوان رهبران صنعت موبایل شناخته می‌شوند.

فدوروف از سامسونگ می‌خواهد که تصمیم خود را بگیرند. وی در نامه‌ای به جونگ هی هان، نایب رئیس و مدیرعامل بخش SET سامسونگ که شامل بخش تجارت موبایل می‌شود، درخواست کرده که این شرکت به طور موقت، ارائه خدمات و محصولات خود به روسیه را متوقف کند. فدوروف همچنین درخواست می‌کند که دسترسی به سامسونگ Pay، سامسونگ Shop و گلکسی استور در این کشور مسدود شود.

سامسونگ

این نامه روز گذشته توییت شد و هنوز پاسخی از سوی سامسونگ دریافت نشده است. یک رسانه کره‌ای روز گذشته به نقل از سخنگوی سامسونگ الکترونیکس گفت که هیچ موضع رسمی از این شرکت در این رابطه وجود ندارد. سامسونگ تا سال 2021 حدود 33.2 درصد از سهم بازار موبایل روسیه را به خود اختصاص داده که بیش از دو برابر سهم بازار اپل در این کشور است. شاید سامسونگ قبل از این که طرفی را انتخاب کند، به دنبال شفافیت بیشتر از سوی دولت کره جنوبی است. وزارت تجارت، صنعت و انرژی این کشور قبلا اعلام کرده بودند که کالاهای مصرفی مانند گوشی های هوشمند از ممنوعیت صادرات ایالات متحده علیه روسیه مستثنی هستند.

پس از انتشار این اخبار، سامسونگ در یک بیانیه کوتاه اعلام کرد:

افکار ما با همه کسانی که تحت تاثیر قرار گرفته‌اند، همسو است و اولویت ما اطمینان از ایمنی همه کارمندان و خانواده‌های آنها است. ما قصد داریم فعالانه از تلاش‌های بشردوستانه در سراسر منطقه، از جمله کمک به پناهندگان حمایت کنیم. برای این منظور، ما 6 میلیون دلار، از جمله یک میلیون دلار محصولات الکترونیکی مصرفی و همچنین کمک‌های داوطلبانه کارمندان خود را در این زمینه اهدا می‌کنیم.

به دلیل تحولات ژئوپلیتیک فعلی، حمل و نقل به روسیه متوقف شده است. ما همچنان به نظارت فعال بر این وضعیت پیچیده ادامه می‌دهیم تا مراحل بعدی خود را تعیین کنیم.

همانطور که در این بیانیه آمده، سامسونگ هنوز هیچ موضع رسمی را برای تحریم روسیه اتخاذ نکرده و فقط از کمک به آسیب‌دیدگان این درگیری و نظارت بر وضعیت به وجود آمده برای اتخاذ تصمیم‌گیری‌های بعدی خبر داده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سامسونگ همچنین می‌گوید که ۶ میلیون دلار به علاوه ۱ میلیون دلار دیگر را برای کمک‌های بشردوستانه به اوکراین اهدا خواهد کرد.
    زنده باد سامسونگ که روسیه رو تحریم کرد
    بشر دوستانه ترین کشور دنیا کره جنوبی عزیز و پیشرو ترین برند هم سامسونگ معظم هست و بس