تعمیر گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۲ اولترا

تعمیر گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۲ اولترا بسیار دشوار است

بررسی گروه iFixit نشان می‌دهد تعمیر گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۲ اولترا سامسونگ بسیار دشوار است و گوشی‌های Galaxy S22 کابوس تعمیرکاران هستند.

اگر چه گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی S22 سامسونگ به لطف سخت افزار قدرتمند خود موفق شده‌اند طرفداران زیادی را جذب کنند، اما به گفته کارشناسان این گوشی‌های جدید یک نقطه ضعف بسیار مهم دارند و آن هم تعمیرپذیری پایین آن‌هاست.

کارشناسان گروه مشهور و معتبر iFixit که معمولاً گوشی‌های هوشمند جدید بازار را کالبدشکافی می‌کنند، به تعمیرپذیری گوشی‌های اس ۲۲ و اس ۲۲ اولترا سامسونگ ۳ امتیاز از مجموع ۱۰ امتیاز را داده‌اند. این امتیاز به مراتب پایین‌تر از امتیاز سایر رقبای این کلاس است.

تعمیر گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۲ اولترا

شاید بهترین اتفاق در فرآیند تعمیر گلکسی اس ۲۲ و نسخه اولترا آن، پیچ‌های استانداردی باشد که سامسونگ استفاده کرده است. گروه iFixit می‌گوید تعویض باتری در این گوشی‌ها نیز بسیار دشوار است و شما در هر مرحله از تعمیر باید با چسب بسیار محکمی که روی قطعات استفاده شده، مقابله کنید. نقاط ضعف این گوشی‌ها برای تعمیر به همینجا ختم نمی‌شود. آی فیکس ایت از نبود یک دفترچه راهنمای سرویس عمومی و همینطور «وحشتناک» بودن فرآیند تعویض نمایشگر این گوشی‌ها نیز انتقاد کرده است.

ویدیو کالبدشکافی گوشی‌های اس ۲۲ و اس ۲۲ اولترا

این بررسی‌ها نشان می‌دهد اگر روزی گوشی شما به مشکل بر بخورد، به سختی تعمیر خواهد شد و از آن مهم‌تر بسیاری از تعمیرکاران متفرقه نمی‌توانند از پس تعمیر آن برآیند. در مقایسه با این گوشی‌ها، آیفون ۱۳ پرو اپل امتیاز ۶ از ۱۰ را در تعمیرپذیری از گروه iFixit دریافت کرده است.

هم در تعمیرپذیری و هم استحکام، پایین‌تر از آیفون ۱۳ اپل

اما به تازگی ویدیویی از تست سقوط سری گلکسی اس ۲۲ سامسونگ منتشر شده که نشان می‌دهد این گوشی‌ها استحکام کمتری نسبت به گوشی‌های آیفون ۱۳ اپل دارند. هر چقدر که قاب پشتی گوشی‌های سامسونگ مستحکم‌تر است، در آن طرف قاب جلوی گوشی‌های اپل استحکام به مراتب بالاتری دارد.