دوز سوم واکسن

دوز سوم واکسن برای چه کسانی در سفرهای نوروزی اجباری است؟

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت شرایط جدید برای انجام سفرهای نوروزی را شرح داد. دوز سوم واکسن برای چه کسانی اجباری است؟

مهندس محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اعلام این که شرایط سفرهای نوروزی توسط ستاد ملی کرونا اعلام شده عنوان کرد سفرهای نوروزی از دسته رنگبندی‌های کرونایی شهرها جدا خواهد بود. در سال قبل مردم اجازه سفر به شهرهای قرمز و نارنجی را نداشتند، اما در سال جدید سفرهای نوروزی به این موضوع مرتبط نخواهد بود و به جای آن دو شرط اصلی برای سفرهای نوروزی وجود خواهد داشت. در واقع رنگبندی‌ها برای رصد وضعیت بیماری در کشور بوده و دیگر مشاغل و نوع فعالیت مردم به این رنگبندی‌ها وابسته نخواهد بود.

فروش بلیط فقط به واکسن‌زده‌ها

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در ادامه گفته‌های خود بیان کرد هر فردی که قصد دارد با ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس، قطار، هواپیما و همچنین با خودرو شخصی سفر کند باید واکسن دریافت کرده و فاقد بیماری باشد. وی افزود افرادی که می‌خواهند با وسایل حمل و نقل عمومی سفر کنند در زمان خرید بلیط از طریق اتصال سامانه راه و شهرسازی به سامانه ایران من رهگیری می‌شوند و وضعیت بیماری و واکسیناسیون آنها استعلام خواهد شد تا فقط به واکسن‌زده‌ها بلیط فروخته شود. از این رو افرادی که واکسن دریافت نکرده یا با وجود تزریق واکسن بیمار باشند، نمی‌توانند سفر کنند.

ممنوعیت سوار کردن مسافر بین‌راهی

فرهادی در ادامه بیان کرد از لحاظ قانونی خودروهایی که در ترمینال بلیط می‌فروشند، اجازه سوار کردن مسافر بین مسیر را نخواهند داشت و اگر مواردی از این تخلف توسط پلیس شناسایی شود، با راننده برخورد خواهد شد.

خودروهای شخصی با دوربین‌های پلیس راهور کنترل می‌شوند

دوز سوم واکسن

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اظهار کرد خودروهای شخصی نیز از طریق دوربین کنترل پلیس راهور کنترل خواهند شد. در این فرایند مشخصات مالکیت خودرو از لحاظ واکسیناسیون و عدم ابتلا به بیماری از طریق پلاک خودرو استعلام خواهد شد. البته در سیستم پلیس راهور و دوربین‌ها سیستمی برای بررسی سایر سرنشینان وجود نخواهد داشت، اما احتمالا خودروها به شکل امتحانی در ورودی‌های شهرها مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

واکسیناسیون کامل به معنای دریافت دوز سوم واکسن است؟

فرهادی در ادامه گفته‌های خود بیان کرد واکسیناسیون کامل به این معناست که فرد در چرخه واکسیناسیون قرار داشته باشد. اگر فردی به تازگی دز دوم واکسن را دریافت کرده باشد تا ۳ ماه قادر به دریافت دز سوم نخواهد بود؛ از این رو اگر فردی امروز واکسن دز دوم دریافت کند طبیعتا تا سفرهای نوروزی به دوز سوم نخواهد رسید؛ در چنین شرایطی معنای واکسیناسیون کامل برای این فرد تزریق دو دز خواهد بود؛ در واقع این موارد استثنا بوده و برای سفر او ممانعتی ایجاد نخواهد شد.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در خصوص افرادی که با وجود تزریق دریافت دوز سوم در کارت واکسن دیجیتال آنها دوز سوم درج نشده عنوان کرد این افراد می‌بایست به مراکزی که واکسن دریافت کردند مراجعه و مشکل خود را برطرف کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*