مقایسه شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو با پوکو X4 پرو

مقایسه شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو با پوکو X4 پرو ؛ کدام بهتر است؟

در اینجا با مقایسه شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو با پوکو X4 پرو به بررسی دو گوشی اقتصادی شیائومی همراه امکانات، مشخصات فنی و قیمت آن‌ها می‌پردازیم

شیائومی امسال گوشی های میان‌رده متعددی را وارد بازار کرده است. بعد از گوشی‌های سری ردمی نوت ۱۱، این شرکت از محصولات ارزان قیمت جدید خودش تحت برند پوکو رونمایی کرد. به همین بهانه ما در این پست قصد داریم به مقایسه شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو با پوکو X4 پرو که هر دو از جدیدترین گوشی‌های اقتصادی کمپانی شیائومی محسوب می‌شوند بپردازیم.

در حالی که ردمی نوت ۱۱ پرو 5G همان گوشی پوکو ایکس ۴ پرو با برندی جدید است، نسخه 4G آن یک مدل کاملاً متفاوت و ارزان‌تر است و مناسب کاربرانی است که نیازی به اتصال 5G ندارند. با توجه به شباهت زیادی که این دو گوشی با یکدیگر دارند، در این پست تصمیم گرفتیم آن‌ها را کنار هم بگذاریم و با یکدیگر مقایسه کنیم.

جدول مشخصات فنی

گوشیشیائومی ردمی نوت ۱۱ پروپوکو ایکس ۴ پرو 5G
ابعاد و وزن۱۶۴.۲ در ۷۶.۱ در ۸.۱ میلی‌متر، ۲۰۲ گرم۱۶۴.۲ در ۷۶.۱ در ۸.۱ میلی‌متر، ۲۰۵ گرم
نمایشگر۶.۶۷ اینچ، ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، سوپر امولد۶.۶۷ اینچ، ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، امولد
پردازندهمدیاتک هلیو G96، هشت هسته‌ای ۲.۲ گیگاهرتزکوالکام اسنپدراگون ۶۹۵ 5G، هشت هسته‌ای ۲.۲ گیگاهرتز
حافظه۶ گیگ رم/۶۴ گیگ حافظه
۶ گیگ رم/ ۱۲۸ گیگ حافظه
۸ گیگ رم/ ۱۲۸ گیگ حافظهاسلات کارت microSD
۶ گیگ رم/ ۱۲۸ گیگ حافظه
۸ گیگ رم/۲۵۶ گیگ حافظهاسلات کارت microSD
نرم افزاراندروید ۱۱، MIUIاندروید ۱۱، MIUI
ارتباطاتوای فای، بلوتوث ۵.۱، GPSوای فای، بلوتوث ۵.۱، GPS
دوربینسه‌گانه ۱۰۸ + ۸ + ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 و f/2.2 و f/2.4

سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4

سه‌گانه ۱۰۸ + ۸ + ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 و f/2.2 و f/2.4

سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4

باتریباتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتیباتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
سایر امکاناتاسلات سیم کارت دوگانهاسلات سیم کارت دوگانه، اینترنت 5G

طراحی

یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌هایی که در مقایسه شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو با پوکو X4 پرو می‌توان به آن اشاره کرد، طراحی این دو گوشی است. گوشی پوکو طراحی نام آشنای محصولات پوکو را با لبه‌های تیز مثل آیفون‌های اپل و یک بافت خوب در قاب پشتی ارائه می‌کند که می‌تواند بیشتر مشتریان قشر جوان را جذب خودش کند.

مقایسه شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو با پوکو X4 پرو

در آن سمت گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو ظاهری شیک‌تر و مناسب‌تر برای عموم کاربران دارد. علاوه بر این جنس بدنه‌ی آن نیز بهتر است که شامل قاب پشتی و جلویی شیشه‌ای و لایه محافظ گوریلا گلس ۵ می‌شود. هر دو گوشی گواهی ضد پشش آب IP53 را ارائه می‌کنند و ابعاد آن‌ها نیز با هم مشترک است.

نمایشگر

هیچ تفاوتی بین نمایشگر این دو گوشی وجود ندارد. هر دو به یک پنل Super AMOLED‌ باکیفیت مجهز هستند که رنگ‌هایی روشن و رنگ مشکی عمیق را به تصویر می‌کشد. ابعاد این نمایشگر ۶.۷ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و نرخ رفرش بسیار سریع ۱۲۰ هرتزی است که محتوای HDR10 را نیز به نمایش می‌گذارد. اوج روشنایی این صفحه ۱۲۰۰ نیت است و با گوریلا گلس ۵ از آن محافظت می‌شود. در این رده قیمتی، نمایشگر این دو گوشی جزو بهترین‌ها است.

سخت افزار و نرم افزار

مهم‌ترین تفاوت بین این دو گوشی، در زیر قاب آن‌ها است. جایی که گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو شیائومی به چیپست ۱۲ نانومتری Helio G96 مدیاتک با معماری ۱۲ نانومتری و حداکثر فرکانس ۲.۰۵ گیگاهرتزی مجهز است، در حالی که گوشی پوکو از یک تراشه مدرن‌تر ۶ نانومتری به نام اسنپدراگون ۶۹۵ با حداکثر فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز قدرت می‌گیرد. تراشه اسنپدراگون چه از نظر سرعت عملکرد و چه مصرف انرژی، نسبت به تراشه مدیاتک برتری دارد. ضمن اینکه در بین این دو فقط اسنپدراگون ۶۹۵ است که از اینترنت 5G نیز پشتیبانی می‌کند.

مقایسه شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو با پوکو X4 پرو

حداکثر حافظه داخلی در مدل پوکو به ۲۵۶ گیگ هم می‌رسد، در حالی که حداکثر حافظه داخلی مدل ردمی ۱۲۸ گیگ است. هر دو گوشی به یک حسگر اثر انگشت روی فریم جانبی و اسپیکرهای استریو نیز مجهز هستند و اندروید ۱۱ با رابط کاربری MIUI 13 روی آن‌ها نصب است. اگرچه به زودی آپدیت اندروید ۱۲ را هم دریافت خواهند کرد.

دوربین

این دو گوشی به یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی اصلی با گشودگی دیافراگم f/1.9، یک دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو مجهز هستند. به علاوه، گوشی ردمی یک دوربین ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق را هم در اختیار دارد، اما خیلی کاربردی نیست و نبود آن در مدل پوکو حس نمی‌شود.

مقایسه شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو با پوکو X4 پرو

در جلوی هر دو گوشی نیز یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/.2.4 قرار گرفته است.

باتری

در بخش باتری هم تفاوتی بین این دو گوشی وجود ندارد. هر دو از یک باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برخوردارند که با توان ۶۷ واتی به سرعت شارژ می‌شود. علی‌رغم اینکه ظرفیت باتری هر دو گوشی یکسان است، این گوشی پوکو است که به خاطر پردازنده مدرن‌تر ۶ نانومتری خودش، مصرف انرژی پایین‌تری داشته و شارژدهی طولانی‌تری دارد.

قیمت

شروع قیمت گوشی POCO X4 Pro 5G از ۳۲۸ دلار است، در حالی که گوشی Redmi Note 11 Pro با قیمت پایه ۲۹۵ دلاری عرضه می‌شود. بی‌شک گوشی ردمی کیفیت ساخت بهتر و بدنه‌ی باکیفیت‌تری دارد، اما پردازنده مدل پوکو از آن قدرتمندتر بوده و از 5G نیز پشتیبانی می‌کند. بنابراین مهم‌ترین موضوع در مقایسه شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو با پوکو X4 پرو، طراحی این دو گوشی است که می‌تواند روی تصمیم‌گیری کاربر تأثیرگذار باشد.

نقاط مثبت و منفی ردمی نوت ۱۱ پرو

نقاط مثبتنقاط منفی
قیمت پایین‌ترفاقد پشتیبانی از 5G
سبک‌ترپردازنده ضعیف‌تر
حسگر تشخیص عمق
طراحی شیک‌تر
قاب پشتی شیشه‌ای

نقاط مثبت و منفی پوکو ایکس ۴ پرو 5G

نقاط مثبتنقاط منفی
اینترنت 5Gجنس بدنه ضعیف‌تر
پردازنده بهتر
طراحی نام آشنای پوکو
تا ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی