نقاط ضعف و مشکلات رانا پلاس

نگاهی به نقاط ضعف و مشکلات رانا پلاس

خودروهای صفر کیلومتر داخلی نیز گاهی اوقات در عین صفر بودن مشکلات زیادی دارند. در ادامه نگاهی به نقاط ضعف و مشکلات رانا پلاس می‌اندازیم.

اگر فکر می‌کنید می‌توانید در ایران خودرویی صفر کیلومتر بخرید و از شر تعمیرگاه و خرابی‌های آن راحت شوید، سخت در اشتباه هستید؛ چرا که برخی از خودروهای ایرانی از همان زمان خرید ممکن است دچار مشکلاتی شوند که مجبور شوید برای رفع آنها به نمایندگی‌ها رفت و آمد کنید.

نقاط ضعف و مشکلات رانا پلاس چیست؟

در واقع برخی از خودروهای صفرکیلومتر نیز دچار مشکلاتی هستند که نیاز به تعمیر پیدا می‌کنند و راننده را به دردسر می‌اندازند. رانا پلاس یکی از خودروهایی است که شاید شما را بیشتر دچار این مشکل کند. با ما در این مطلب همراه باشید تا نقطه ضعف‌های آن را برشماریم.

نقاط ضعف و مشکلات رانا پلاس

مالکانی که خودروی کارکرده خود را می‌فروشند و خودرویی صفر می‌خرند، با این امید دست به چنین اقدامی می‌زنند که بتوانند از شر مشکلات و خرابی‌های پی در پی خودروی دست دوم خود خلاص شوند، اما متاسفانه کیفیت برخی از خودروهای تولید داخل به گونه‌ای است که شما را از مراجعه به تعمیرگاه بی‌نیاز نمی‌کند و اگر منصفانه نگاه کنیم این معضل برای خودروی صفر کیلومتر واقعا آزاردهنده خواهد بود.

تقریبا دو سالی می‌شود که ایران خودرو رانا پلاس را راهی بازار کرده است. البته منظورمان در اینجا از خودروی صفر کیلومتر می‌تواند خودرویی باشد که چند روز از خرید آن از کارخانه می‌گذرد و مثلا کارکرد آن به هزار کیلومتر هم نمی‌رسد.

نقاط ضعف و مشکلات رانا پلاس

آن طور که برخی از کارشناسان گفته‌اند کیفیت رانا پلاس بستگی تامی با کیفیت مونتاژ آن دارد و به عبارتی همه چیز شانسی است. در نمونه‌ای که قصد بررسی آن را داریم، شاهد کیفیت مونتاژ خوبی نیستیم و در خودرو به شدت بد بسته شده و رگلاژ خوبی ندارند. بخش زیر ستون A از جای خود جدا شده و هنگام راندن تولید صدای آزاردهنده‌ای می‌کند.

از دیگر مشکلات این خودروی مونتاژی رودری‌های کنار داشبورد هستند که به محض راندن شروع به سر و صدا کردن می‌کنند و صدایشان کل کابین را بر می‌دارد. کمی آن طرف‌تر شاهد تعبیه نگه‌دارنده‌های اشیا هستیم که اصلا کیفیت خوبی ندارند و کافی است کمی بیش از حد به آنها فشار وارد کنید.

نقاط ضعف و مشکلات رانا پلاس

یکی از طراحی‌های نامناسب درون کابین رانا پلاس، بیرون‌زدگی و برجستگی نازیبای کیسه هوا است که البته در تمام نمونه‌های مونتاژی این خودرو دیده می‌شود. در واقع قاب کیسه هوا از گوشه‌ها بیرون زده و با هر ترفندی که شده به داخل نمی‌رود. مشکل اینجاست که این قاب بزرگتر از داشبورد طراحی شده است.

ظاهرا بدنه این خودرو استحکام و ثبات لازم را ندارد، چرا که چرخ سمت چپ از جلو صدای گوش خراش و عجیبی می‌دهد. صدایی که گویا حاکی از درگیری چرخ با چیز دیگری است و در حال ساییده شدن است. در سرعت بالای 90 کیلومتر نیز فرمان دچار رعشه شده و به سمت چپ می‌کشد. در کل رانا پلاس دارای سر و صدای زیادی است و این اصوات هنگام عبور از دست اندازها بیشتر هم می‌شود.

البته مشکلات رانا پلاس به همین جا ختم نمی‌شود و باید از بخارگرفتگی چراغ‌ها خصوصا در سرما و مواقعی که برف و باران می‌بارد یاد کرد. در واقع در شرایط معمولی کیفیت نور مناسب است، اما زمانی که هوا سرد می‌شود، لایه‌ای از بخار روی چراغ‌ها را می‌پوشاند و عملکرد آنها را مختل می‌کند.

نقاط ضعف و مشکلات رانا پلاس

نمی‌توان این مشکل را مستقیما به ایران خودرو نسبت داد و ایراد از سازنده این چراغ است، چون اگر آب‌بندی و طلق آن را به درستی انجام می‌داد، شاهد چنین مشکلی نبودیم. در هر حال خودروساز نیز باید روی قطعات به کار رفته در خودروی خود دقت و وسواس لازم را داشته باشد.

شاید در طول سال به تعداد انگشتان دست از دکمه قفل شیشه بالابر استفاده کنید، اما به هر حال در زمره ایرادهایی است که می‌توان به رانا پلاس گرفت. در نمونه خودرویی که اکنون مورد بررسی قرار گرفته، این دکمه در شرایط خوبی قرار ندارد و ظاهرا دارای مشکلاتی است. گفتنی است که گاهی این دکمه خود به خود کار می‌کند.

نقاط ضعف و مشکلات رانا پلاس

در کل کیفیت متریالی که درون کابین به کار رفته افتضاح است به قدری که قاب‌های داخلی آینه‌ها همانند قاب محفظه نگه‌دارنده اشیا هم تولید صدا می‌کنند و هم بعد از گذشته چند ماه از جای خود بیرون می‌آیند. در پایان نیز باید از مکانیزم نوبت‌دهی ایساکو انتقاد کنیم.

نوبت دهی ایساکو به صورت اینترنتی و از طریق اپلیکیشن آنها است. به عنوان کاربر می‌توانید تا 5 روز آینده نوبت خود را ثبت کنید و البته لازم به ذکر است که در حال حاضر امکان ثبت نوبت از تمامی نمایندگی‌ها وجود ندارد و باید از نمایندگی‌هایی که سطح کیفی 3 و 4 دارند نوبت بگیرید. نمایندگی‌های مرکزی معمولا نوبت نمی‌دهند. سرویس‌دهی ایران خودرو و ایساکو باید در این زمینه بهبود قابل توجهی پیدا کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. ماشین خوبیه نسبت به قیمتش
    موتورش tu5و از نظر گیربکسی هم عالی عمل می‌کنه
    مشکل داخل کابین زیاد از حد شلوغش کرده جناب نویسنده و اینکه مال ما تابحال چراغاش بخار نکرده
    توی تمام ماشینای ایرانی مشکل کابین وجود داره و تمامی محصولات سایپا و ایران‌خودرو از مواد اولیه مناسب استفاده نمیکنن

  2. مقاله به شدت مغرضانه و عاری از حقیقت.نویسنده رانا پلاس از نزدیک ندیده و یک مشت اطلاعات غلط داره.
    در رده قیمتی بین 250 تا 350 بسیار ماشین خوبیه.موتور و امکانات معقولی با توجه به قیمتش تو این بازار داره و3 سال گارانتی

  3. الان رانا بنده این مشکلاتی که شمامیگید رو نداره گوشه داشبورد یه کم صدا میداد که یه مقدار اسفنج فرو کردم داخل شیار صدا قطع شد والان خیلی عالی وبی صدا شده در کل خودرو تو ایران یه مقدار هم شانسی هست تمام خودروهاس ایران خودرو داخل کابین سر وصدا داره تازه این خوبشونه سورن مدل ۹۵ صفر داشتم از همه جاش صدا در میومد

  4. اتفاقا ماشین خیلی خوبیه فقط و فقط یه مانیتور کم داره…والسلام