سونی سه گانه‌ی اکسپریا زد ۵ را معرفی کرد

در نشست مطبوعاتی پیش از نمایشگاه IFA امسال سونی که ساعتی پیش به پایان رسید، این شرکت سه گوشی جدید را رسما معرفی کرد. گوشی هایی که پیش تر شایعات فراوانی از آن منتشر شده بود. زد ۵، زد ۵ کامپکت و زد ۵ پریمیوم، سه گانه ی سونی در ششمین سری ساخت گوشی های سری زد هستند. با ما همراه باشید.

در جریان نشست مطبوعاتی که سونی امروز از ساعت ۱۸:۴۵ به وقت تهران داشت، سه گوشی جدید توسط این شرکت معرفی شد که قرار است پرچمداران نسل بعدی گوشی های هوشمند اکسپریا سری زد باشند. این گوشی ها که به ترتیب اکسپریا زد ۵، زد ۵ پریمیوم و زد ۵ کامپکت نام گرفته اند، مسئولیتی خطیر و بزرگ در اختیار دارند تا آبروی سونی را در عرصه های جهانی حفظ کنند و عزت و احترام سونی نزد کاربران مخالف را بالا ببرند.

اگر این نشست را دنبال نکرده اید و از مشخصات این سه گوشی اطلاعی ندارید، در ادامه با ما باشید تا مشخصاتی که سونی از آن ها در تشریح این گوشی ها اعلام کرده را ببینیم.

اکسپریا Z5

sony-xperia-z5

ابتدا به سراغ گوشی هوشمند اصلی این خانواده، اکسپریا زد ۵ می رویم. گوشی که انتظار می رفت پس از زد ۳ پلاس، با نام زد ۴ معرفی شود، هرچند شایعات فراوانی مبنی بر این قضیه وجود داشت که زد ۳ پلاس در واقع همان زد ۴ است و قرار است نسل بعدی زد ۵ نام گیرد.

این گوشی هوشمند که طبق معمول ضد آب هم هست ، از یک صفحه نمایش ۵.۲ اینچی با دقت ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل (Full HD) بهره می‌برد که تراکم پیکسلی ۴۲۳ پیکسل بر هر اینچ را به همراه آورده است.
سونی برای این گوشی از تراشه‌ی ۶۴ بیتی اسنپ‌دراگون ۸۱۰ استفاده کرده است. در این تراشه، یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای Cortex-A57 و یک پردازنده چهار هسته‌ای Cortex-A53 قرار گرفته است. این گوشی‌ از ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد. از ویژگی‌های جالب توجه این گوشی می‌توان به دوربین ۲۳ مگاپیکسلی با حسگر Exmor اشاره کرد. سونی برای این گوشی یک دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی در نظر گرفته است. دوربین پشتی این گوشی می‌تواند با سرعت ۰.۰۳ ثانیه فوکووس کند.

اکسپریا Z5 پریمیوم

sony-xperia-z5-primium

گوشی Z5 در مدل دیگری به نام Z5 Premium هم عرضه می‌شود. این گوشی به عنوان اولین تلفن همراه دنیا با صفحه‌ نمایش ۴K شناخته می‌شود. Z5 پرمیوم از یک صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با دقت ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل با تراکم پیکسلی ۸۰۶ پیکسل بر هر اینچ بهره می‌برد. البته این گوشی در سال ۲۰۱۶ راهی بازار می‌شود. سونی اعلام کرد که صفحه نمایش این گوشی با کمک هیتاچی و توشیبا ساخته می‌شود. این گوشی هم با چیپ‌ست اسنپ‌دراگون ۸۱۰ راهی بازار خواهد شد. ۳ گیگابایت رم DDR4 و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی به همراه پشتیبانی از کارت حافظه هم، از دیگر ویژگی‌های این محصول به حساب می‌آیند. روی این مدل یک دوربین ۲۳ مگاپیکسلی یا حسگر Exmor قرار گرفته که می‌تواند روی ۱۹۲ نقطه و با سرعت ۰.۰۳ ثانیه فوکووس کند.

اکسپریا Z5 کامپکت

sony-xperia-z5-compact

مدل کوچک‌تر خانواده‌ی اکسپریا Z5 هم در این مراسم معرفی شد. به گفته سونی این گوشی به راحتی در جیب کاربران قرار می‌گیرد. این محصول در رنگ‌های سیاه، سفید، زرد و گل‌بهی راهی بازار می‌شود. گوشی اکسپریا Z5 کامپکت با اندروید ۵.۱ در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. برای این گوشی از یک صفحه نمایش ۴.۶ اینچی با دقت ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل استفاده شده است. ۳ گیگابایت رم به همراه تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۱۰ هم از دیگر مشخصات سخت‌افزاری این محصول به شمار می‌روند. برای این گوشی ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی در نظر گرفته شده که این میزان را می‌توان با کارت حافظه ارتقا داد. یک دوربین ۲۳ مگاپیکسلی با حسگر Exmor در پشت این گوشی قرار گرفته است. سونی روی اکسپریا Z5 کامپکت یک باتری با ظرفیت ۲۷۰۰ میلی‌آمپرساعت قرار داده است.

لازم به‌ذکر است که سونی روی کلید پاور تمام این گوشی‌ها، حسگر تشخیص اثر انگشت قرار داده است.

منبع : theverge

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. با سلام و تشکر از سایت خوبتون اگه اینطوری باشه فک کنم اکسپیرا Z5 پرمیوم بهتر باشه من خودم میخاستم Z5 بخرم ولی الان از پرمیومش بیشتر خوشم اومد.