رنو داستر جدید

رنو داستر جدید با موتور توربوشارژ 170 اسب بخاری روانه بازار شد

رنو داستر جدید با موتور توربوشارژ 170 اسب بخاری به بازار آمریکای جنوبی عرضه شد. در ادامه با مشخصات این شاسی بلند اقتصادی آشنا می‌شویم.

داچیا داستر یا همان رنو داستر به عنوان یکی از شاسی بلندهای اقتصادی در بازارهای جهانی محسوب می‌شود که با قیمت و امکانات مناسب خود توانسته آمار فروش بالایی را به ثبت برساند. در همین راستا برند داچیا برای این شاسی بلند پیشرانه توربوشارژ ۱۷۰ اسب بخاری جدیدی را در نظر گرفت و آن را به تازگی به بازار آمریکای جنوبی از جمله کشور برزیل عرضه کرد تا بتواند نگاه مشتریان بیشتری را به خود جلب کند.

مشخصات رنو داستر جدید 

رنو داستر جدید

رنو داستر جدید اکنون به موتور ۱.۳ لیتری توربوشارژ TCe Flex مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور ۲۷۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند؛ با چنین پیشرانه‌ای داچیا داستر جدید را باید قدرتمندترین مدل این شاسی بلند اروپایی دانست. همچنین این موتور به دلیل برخورداری از قابلیت استفاده همزمان بنزین و اتانول می‌تواند کارایی بالایی را ارائه دهد.

گیربکس اتوماتیک X-Tronic نیز قدرت تولیدی از این پیشرانه را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. انتظار می‌رود داچیا داستر جدید با چنین قوای محرکه‌ای بتواند ظرف مدت 9.2 ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. همچنین حداکثر سرعت این خودرو نیز حدود ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

رنو داستر جدید

گفتنی است داچیا داستر در نسخه اروپایی خود نیز از همین موتور بهره می‌برد، اما به دلیل قوانینی که اتحادیه اروپا برای مقابله با آلایندگی در نظر گرفته است، قدرت تولیدی آن ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور آن نیز ۲۵۰ نیوتن‌متر خواهد بود. یک گیربکس 6 سرعت دو کلاچه EDC اتوماتیک نیز قدرت تولیدی از این پیشرانه را در نسخه اروپایی داستر به چرخ‌ها منتقل می‌کند. ضمن این که این پیشرانه در بازار اروپا فاقد قابلیت استفاده از اتانول خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*