نصب ویندوز 11 لپ تاپ اچ پی

نصب ویندوز 11 باعث مرگ این لپ تاپ ها می‌شود

مشکلی در درایور برخی لپ تاپ های اچ پی پس از نصب ویندوز 11 به وجود می‌آید که باعث مرگ آن لپ تاپ ها شود و در نتیجه سیستم از کار می‌افتد!

وظیفه درایورها تنظیم عملکرد اجزای مختلف یک رایانه از طریق تعامل با سیستم عامل است. بنابراین، آپدیت آن‌ها می‌تواند به بهبود عملکرد سیستم یا افزوده شدن قابلیت‌هایی جدید به کامپیوترها منجر شود.

با این وجود اوضاع همیشه بر وفق مراد پیش نمی‌رود و آپدیت کردن درایورها می‌تواند برخی اوقات به مشکلاتی بزرگ ختم شود. این اتفاق با نصب ویندوز 11 برای برخی کاربران اتفاق افتاده است و آپدیت کردن درایور، باعث اشغال حجم بسیار زیادی از حافظه سیستمشان و مرگ لپ تاپ ها شده است.

در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا به بررسی بیشتر این مشکل بپردازیم.

منشا مشکل درایور لپ تاپ‌های اچ پی با ویندوز 11

به تازگی مشکلی جدید گریبانگیر برخی کاربران ویندوز 11 بر روی لپ تاپ های اچ پی شده است. این مشکل باعث اشغال حافظه ای بسیار زیاد برای فرآیندی می‌شود که در حالت عادی حداقل مصرف انرژی را دارد.

hp laptop

فرآیندی که منجر به ایجاد این ایراد بزرگ در برخی لپ تاپ های اچ پی می‌شود، به یکی از درایورهای سرویس HP Hotkey UWP بر می‌گردد. این سرویس برای میانبرهای صفحه کلید که عملکرد کلیدهای Fn را تنظیم می‌کنند، استفاده می‌شود. نمونه‌ای از عملکرد این سرویس، زمانی است که کلید Fn و F8 را به طور همزمان فشار می‌دهید تا صدا را زیاد کنید.

به گزارش کاربران برخی لپ تاپ‌های HP، پس از نصب ویندوز 11، سرویس HP Hotkey UWP نزدیک به 90 درصد از ظرفیت رم دستگاه را اشغال می‌کند. این اتفاق طبیعتا منجر به کندی شدید دستگاه و ناتوانی آن در انجام تسک‌های معمولی می‌شود. در حال حاضر، هیچ دلیل منطقی و قابل دفاعی برای بروز این مشکل وجود ندارد.

راهکار رفع مشکل

در صورتی که این مشکل تاکنون برای لپ تاپ اچ پی شما ایجاد نشده است، خوش شانس هستید. با این حال اگر با این ایراد بزرگ روبرو شوید، باید بدانید که متاسفانه هیچ راهکار رسمی برای حل این مشکل وجود ندارد! کمپانی اچ پی نیز تا کنون در این خصوص اظهار نظر رسمی نداشته است و این امر، نگرانی بسیاری کاربران لپ تاپ های این کمپانی را به همراه داشته است.

ویندوز 11 اج پی

با این وجود، برخی کاربران اینترنت، روش‌های زیر را برای حل مشکل اشغال فضای رم پس از نصب ویندوز 11 پیشنهاد می‌کنند:

  • راهکار اول، بازگرداندن درایورهای LAN، WLAN، WWAN و سرویس میانبرهای صفحه کلید به تنظیمات پیشین است. برای این کار بر روی منوی استارت راست کلیک کنید و گزینه Device Manager را انتخاب نمایید. پس از آن، بر روی فلش‌های رو به پایین کلیک کنید تا جایی که به فرآیندهای مورد نظر برسید. حال با راست کلیک بر رو هریک از این موارد، انتخاب Properties و کلیک بر روی Rollback Driver می‌توانید درایورها را به تنظیمات پیشین خود بازگردانید.
  • نصب مجدد درایورهای نیز می‌تواند یکی از راهکارهای دیگر حل این مشکل باشد. برای نصب مجدد درایورها نیز می‌توانید مراحل روش قبل را دنبال کنید؛ با این تفاوت که به جای انتخاب Rollback Driver، باید بر روی Update Driver کلیک کنید.
  • در صورتی که در یافتن فرآیندی که حجم زیادی از رم دستگاه HP شما را اشغال می‌کند مشکل دارید، باید از تسک منیجر کمک بگیرید. برای این کار، بر روی تسکبار راست کلیک کنید و Task Manager را انتخاب نمایید. سپس در تب فرآیندها (Processes)، فرآیندی را که حجم زیادی از رم را اشغال کرده است، پیدا کنید و پس از راست کلیک کردن بر روی آن، End Task را انتخاب کنید. این کار، فعالیت مورد نظر را متوقف می‌کند و پس از آن، قادر به استفاده از میانبرهای کلیدهای Fn نخواهید بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*