مقایسه Studio Display با Pro Display XDR اپل

جنگ نمایشگرهای اپل ؛ Studio Display بخریم یا Pro Display XDR؟

اپل با معرفی مانیتور Studio Display که چند هزار دلار ارزان‌تر از Pro Display XDR است، انتخاب را دشوار کرده است. کدام نمایشگر را بخریم؟

اپل اکنون دو نمایشگر در بازار دارد. یکی از آن‌ها نمایشگر ۳۲ اینچی گران قیمت 6K به نام Pro Display XDR است، در حالی که دومی یک نمایشگر جدید ۲۷ اینچی 5K به نام Studio Display است که شب گذشته رسماً رونمایی شد. اگر برای کامپیوتر مک خود به دنبال یک مانیتور با برند خود اپل می‌گردید، ما در این مطلب با مقایسه این دو مانیتور، به پرسش شما پاسخ خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:

مانیتور ۲۷ اینچی اپل Studio Display با رزولوشن 5K و صدای Hi-Fi معرفی شد

استودیو دیسپلی اپل یک مانیتور کاملاً جدید است که می‌توانید از آن در کنار تمام کامپیوترهای مک استفاده کنید. فرقی نمی‌کند که آن یک مک بوک پرو، یک مک مینی یا یک مک استودیو جدید باشد؛ Studio Display اپل پورت‌های متنوع، یک دوربین و یک میکروفون را در اختیار شما خواهد گذاشت و مثل یک کامپیوتر مک به شما خدمات می‌دهد. در آن سمت نمایشگر Pro Display XDR تجربیات متفاوتی را به کاربرانش ارائه می‌کند و بیشتر وی جزئیات بهتر مثل روشنایی و عمق رنگ متمرکز است.

مقایسه Studio Display با Pro Display XDR اپل

Studio Display

مانیتور استودیو دیسپلی شباهت قابل توجهی با آی مک ۲۰۲۱ اپل دارد. مثل چیپست M1 آی مک که امروزه عضوی از خانواده مک است، استودیو دیسپلی هم یک مانیتور تمام عیار برای کل اعضای این خانواده است. اگر یک مک مینی یا یک لپ تاپ مک بوک دارید، می‌توانید این مانیتور را برای استفاده انتخاب کنید.

در سمتی دیگر نمایشگر پرو دیسپلی XDR بیشتر روی کیفیت صفحه نمایش متمرکز است. بنابراین مناسب استفاده همه‌جانبه نیست و بیشتر امکاناتی را ارائه می‌کند که فیلمبرداران و ویرایشگران صوتی و تصویری به آن نیاز دارند.

جدول مشخصات استویو دیسپلی و پرو دیسپلی XDR اپل

مدلStudio DisplayPro Display XDR
شروع قیمت۱،۵۹۹ دلار۴،۹۹۹ دلار
اندازه۲۷ اینچ۳۲ اینچ
رزولوشن5K Retina
۵۱۲۰x۲۸۸۰ پیکسل
6K Retina XDR Display
۶۰۱۶x۳۳۸۴ پیکسل
روشنایی۶۰۰ نیت۱۶۰۰ نیت
رنگ‌ها۱ میلون رنگ۱.۰۷۳ میلیون رنگ با عمق ۱۰ بیتی
True Toneبلهبله
دوربینبلهخیر
اسپیکر۶ اسپیکر (۴ ووفر و ۲ توییتر)خیر
میکروفونسه میکروفون با کیفیت استودیوییخیر
پورت‌ها۳ پورت USB-C و یک پورت تاندربولت۳ پورت USB-C و یک پورت تاندربولت

در حالی که شباهت‌هایی بین این دو مانیتور وجود دارد (هر دو دارای مدلی با شیشه نانو هستند که گران‌تر است و به کاهش بازتاب نور کمک می‌کند)، با نگاهی به جدول مشخصات فوق متوجه خواهید شد که این دو محصول، کاربران یکسانی را هدف نگرفته‌اند.

در واقع پرو دیسپلی XDR مناسب عموم کاربران نیست. حتی می‌توان گفت که برای طراحان نه چندان حرفه‌ای هم مناسب نیست. این مانیتور برای شرکت‌هایی طراحی شده که به جای خرید یک مانیتور ۴۵ هزار دلاری، بتواند ۳ تا ۶ مانیتور پرو دیسپلی بخرد و آن را در اختیار تمام طراحان خود بگذارد.

مقایسه Studio Display با Pro Display XDR اپل

Pro Display XDR

اما هر شخصی می‌تواند از نمایشگر Studio Display اپل استفاده کند. از طراح گرافیک گرفته تا موزیسین‌ها یا هر شخصی که می‌خواهد صفحه نمایش مک بوک پرو خود را روی یک مانیتور بزرگ‌تر بی‌اندازد تا فضای بیشتری برای کار داشته باشد، همگی می‌توانند از مشتریان این مانیتور باشند. این دستگاه همچنین بهترین نمایشگر برای مک مینی است که تاکنون دیده‌ایم.

پایه‌ها و نحوه‌ی نمایش

فقط ۱۰۰۰ دلار هزینه‌ی خرید پایه‌های مانیتور Pro Display XDR است. علاوه بر این شما باید ۲۰۰ دلار اضافه‌تر را برای خرید براکت VESA ساده بپردازید تا بتوانید پرو دیسپلی را به سادگی روی هر پایه‌ای سوار کنید.

مقایسه Studio Display با Pro Display XDR اپل

Pro Display XDR

این درحالیست که مانیتور Studio Display اپل روی خودش از پایه‌ای استفاده می‌کند که شباهت زیادی با پایه‌ی آی مک M1 اپل دارد. شیب این پایه را می‌توانید تا ۳۰ درجه تنظیم کنید؛ اگر چه تنظیم ارتفاع آن ممکن نیست. شما همچنین یک براکت VESA را نیز بدون نیاز به هزینه‌ای اضافی روی این نمایشگر خواهید داشت. بنابراین اگر می‌خواهید ارتفاع مانیتور خود را هم تغییر دهید، می‌توانید نسخه‌ی ویژه استودیو دیسپلی با ۴۰۰ دلار قیمت بیشتر را تهیه کنید.

مقایسه Studio Display با Pro Display XDR اپل

Studio Display

جمع‌بندی

گرچه هر دو مانیتور با کامپیوتر مک یا لپ تاپ مک بوک شما به خوبی کار می‌کنند و تجربه بصری فوق العاده‌ای را در اختیارتان می‌گذارند، اما هر یک با هدف متفاوتی ساخته شده‌اند. اگر به دنبال یک مانیتور همه کاره برای سیستم خانگی یا لپ تاپ خود هستید، استودیو دیسپلی گزینه‌ی مناسب شماست. شاید به قدرتمندی مدل پرو دیسپلی نباشد، اما همه به یک نمایشگر 6K Retina با اوج روشنایی ۱۶۰۰ نیت نیاز ندارند.

اما اگر این ویژگی‌ها برای ویرایش ویدیو یا هر چیز دیگری که به آن نیاز دارید برای شما مهم است، می‌توانید با چند هزار دلار هزینه‌ی بیشتر Pro Display XDR را تهیه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*