هشدار بیل گیتس به سرمایه‌گذاران بیت کوین

هشدار بیل گیتس به سرمایه‌گذاران بیت کوین؛ کمتر از ایلان ماسک پول دارید، بی خیال شوید

هشدار بیل گیتس به سرمایه‌گذاران بیت کوین بیشتر ناشی از بدبینی او نسبت به قوانین دنیای کریپتوکارنسی‌ها است. برای جزئیات بیشتر با ما باشید.

در حالی‌که بسیار از سلبریتی‌ها و چهره‌های مطرح دنیای فناوری به بیت‌کوین روی خوش نشان‌داده‌اند به نظر می‌رسد که بیل گیتس چندان نسبت به ارزهای دیجیتال خوش‌بین نیست.

در مصاحبه‌ای در فوریه 2021، گیتس به بلومبرگ گفته که نسبت به هیجانات ایجاد شده حول محور بیت کوین بسیار محتاط است به خصوص به این دلیل که ارزش این رمزارز به سادگی و با چیزی مانند توییت‌های ایلان ماسک ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرد. گیتس به طور خاص گفته:

ایلان بسیار ثروتمند و البته شخصیتی بسیار پیچیده است، در نتیجه من چندان از فراز و فرود بیت کوین های او نگران نیستم. اما از آنجایی که ممکن است افرادی نه چندان ثروتمند هم تحت تاثیر این جو قرار بگیرند، من خیلی به بیت کوین خوش‌بین نیستم.

او چنین ادامه می‌دهد:

پس اگر به اندازه ایلان ماسک ثروتمند نیستید،‌ باید کمی محتاط باشید.

بنابر اطلاعات فوربس، ایلان ماسک در حال حال حاضر با ثروت خالص 233 میلیارد دلار ثروتمندترین فرد جهان است. او یکی از مهمترین طرفداران رمزارزها و به خصوص بیت‌ کوین است اما گیتس می‌گوید که همکار میلیاردش یکی از دلایلی است که سبب شده او نسبت به بیت کوین دلسرد شود.

هشدار بیل گیتس به سرمایه‌گذاران بیت کوین

هشدار بیل گیتس به سرمایه‌گذاران بیت کوین به خاطر نگرانی او درباره فقدان قوانین و مقررات در حوزه کریپتوکارنسی است. در همین رابطه مدیرعامل سابق مایکروسافت به دو خطر اصلی در این باره اشاره می‌کند بدین شرح که ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز هستند و می‌توانند بسیار پرنوسان باشند. گیتس می‌گوید:

بیت‌کوین منجر به رواج تراکنش‌های ناشناس می‌شود، معاملاتی که برگشت‌پذیر نیستند.

البته که گیتس به این نکته اشاره کرده که بنیاد بیل و ملیندا گیتس «در زمینه ارزهای دیجیتال برنامه‌های زیادی دارد»، اما تنها زمانی که «مشخص باشد چه کسی معامله را انجام می‌دهد». او همچنین گفته «ارز دیجیتال چیز خوبی است» به خصوص زمانی که بحث بر سر تامین مالی کشورهای فقیر «و شهروندانشان با پولی بسیار کارآمدتر» باشد.

احتمالا خبر خوب برای گیتس این است که قوانین و مقررات به زودی اعمال خواهد شد. روز چهارشنبه، رئیس جمهور ایالات متحده، جو بایدن فرمان اجرایی را امضا کرد که بنابر مفاد آن، نهادهای فدرال مانند وزارت خزانه‌داری را به ارائه توصیه‌هایی برای سیاست‌گذاری در حوزه رمزارزها تشویق شده‌اند.

فراتر از هشدار بیل گیتس به سرمایه‌گذاران بیت کوین، کارشناسان دنیای کریپتو اخیرا درباره وضعیت بازار آلت‌کوین‌ها بسیار هشدار داده‌اند. سرمایه‌گذاری روی آلت کوین‌ها می‌تواند بسیار ریسکی باشد، چراکه به سادگی و در بازه‌های زمانی کوتاه فراز و فرودهای بسیاری تجربه می‌کنند. در نتیجه سرمایه‌گذاران باید بسیار محتاط باشند.

در این مورد خاص، داگلاس بونپارث، رئیس شرکت Bone Fide Wealth به CNBC گفته:

در مورد میزان تخصیص سرمایه خود بسیار محتاط باشید. برای مثال اگر 80 درصد دارایی خود را در بیت کوین سرمایه‌گذاری کنید و ناگهان قیمت آن 30 درصد کاسته شود، شکستی بزرگ برای شما خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*