گوشی جدید سونی

گوشی جدید سونی را در این ویدیو از تمام زوایا ببینید

ویدیویی از گوشی جدید سونی اکسپریا 1 مارک 4 منتشر شده که آن را از تمام زوایا نشان می‌دهد. Xperia 1 IV قرار است پرچمدار سونی در سال جدید باشد.

سونی سالهاست که در بازار گوشی‌های هوشمند حضور دارد؛ اما بر خلاف تبحر خاصی که در ساخت نمایشگر و دوربین دارد، نتوانسته فروش خوبی را تجربه کند. در واقع بخش موبایل این شرکت برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ توانست در سال مالی ۲۰۲۰ از ضرردهی در بیاید و آن هم تنها به لطف کاهش شدید هزینه‌ها و نه فروش بیشتر بود (فروش سالیانه سونی از ۳.۲ میلیون دستگاه به ۲.۹ میلیون رسیده بود).

گوشی جدید سونی اکسپریا 1 مارک 4

گوشی جدید سونی

حالا ویدیویی از گوشی جدید اکسپریا 1 مارک 4 منتشر شده است که قرار است وضعیت سونی را در سال آينده بهبود بخشد. پرچمدار جدید ژاپنی‌ها از یک نمایشگر ۶.۵ اینچی مسطح با رزولوشن 4K بهره می‌برد که توسط گوریلا گلس ویکتوس محافظ میشود. نمایشگر این گوشی دارای رفرش ریت ۱۲۰ هرتز است و نسبت تصویر ۲۱ به ۹ هم آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای تماشای فیلم تبدیل می‌کند.

در دل اکسپریا جدید تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 قرار گرفته است و قرار است ۱۲ تا ۱۶ گیگ رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی آن را همراهی کنند. وظیفه روشن نگه داشتن این مجموعه نیز بر عهده یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که از شارژ سریع ۴۵ وات پشتیبانی می‌کند.

سونی حسگر اثر انگشت را با دکمه پاور ادغام کرده است و آن را در بدنه سمت راست بین دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه شاتر دوربین قرار داده است. خوشبختانه امسال خبری از دکمه اختصاصی Google Assistant در پرچمدار سونی نیست. در بدنه پایینی گوشی نیز خشاب سیم‌کارت در کنار درگاه USB-C و اسپیکر دوم دیده می‌شود.

اسپیکر‌های استریو گوشی جدید سونی از 360 Reality Audio و دالبی اتموس پشتیبانی می‌کنند و از همه مهم‌تر اینکه جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون هنوز حذف نشده است.

گوشی جدید سونی

ترکیب دوربین سونی اکسپریا وان مارک 4 هنوز مشخص نیست. سونی در گوشی اکسپریا 1 مارک 3 از سه دوربین عریض، فوق عریض و زوم ۱۲ مگاپیکسلی استفاده کرده بود؛ اما شایعات به استفاده از حسگرهای ۵۰ و ۴۸ مگاپیکسلی Quad-Bayer در پرچمدار جدید ژاپنی‌ها اشاره دارند.

اکسپریا 1 مارک 4 از شبکه 5G پشتیبانی خواهد کرد و از اندروید 12 بهره می‌برد. همچنین شرکت سازنده قرار است تا سه سال آپدیت‌های اصلی اندرویدی را برای این گوشی ارائه دهد. سونی برای اکسپریا 1 مارک 3 برچسب قیمتی ۱۳۰۰ دلاری را در نظر گرفته بود و احتمالا امسال نیز همان رویه را برای قیمت‌گذاری گوشی پرچمدار خود در پیش گیرد.

سونی اکسپریا 5 مارک 4

گوشی جدید Sony Xperia I IV قرار است در بهار در کنار اکسپریا 5 مارک 4 معرفی شود. نسل جدید اکسپریا 5 به یک نمایشگر ۶.۱ اینچی با لایه محافظ گوریلا گلس ویکتوس مجهز خواهد شد و از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس (به جای سامسونگ، TSMC این تراشه را می‌سازد) بهره خواهد برد.

گوشی جدید سونی

البته این تراشه تا نیمه دوم سال 2022 آماده نخواهد شد و به همین خاطر هم نباید انتظار عرضه اکسپریا 5 مارک 4 را تا پیش از تابستان به بازار داشت. هرچند که شاید در نهایت سونی به سراغ تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 برود.

بر اساس شایعات منتشر شده، اکسپریا جدید از همان مجموعه دوربین اکسپریا 5 مارک 3 بهره خواهد برد که یعنی شاهد حضور دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با حسگر IMX557،‌ دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با حسگر IMX363 و دوربین تله فوتو با حسگر IMX663 و زوم ۳ برابری اپتیکال خواهیم بود.

آیا گوشی های جدید سونی می‌توانند نظر کاربران را به خود جلب کنند؟