بازسازی طولانی‌ترین لیموزین جهان

طولانی‌ترین لیموزین جهان، دوباره به خیابان‌ها بازگشت + ویدئو

طولانی‌ترین لیموزین جهان، در یک قدمی مرگ قرار داشت اما پس از بازسازی کامل، دوباره آماده‌ی شوآف‌ است و می‌تواند لقب دارزترین خودرو دنیا را دوباره تصاحب کند.

مطمئنا همه‌ی ما می‌توانیم در مورد تمام شدن عمر خودروهای لیموزین و دراز، توافق داشته باشیم. در حال حاضر در عصری به سر می‌بریم که خودروهای کراس اوور و سدان‌های سایز متوسط، بیشترین فروش را دارند و به نظر می‌رسد که حتی شاسی بلند‌ها و سدان‌های بزرگ هم به بازنشستگی خود نزدیک می‌شوند.

اما گاهی اوقات، یکی از این خودروهای رو به فراموشی، در خیابان‌ها ظاهر می‌شود و توجه همه را به خود جلب می‌کند. کادیلاک الدورادو (Eldorado) با طول 570 سانتی متر (حدود 6 متر) و عرض 202 سانتی متر، یکی از بهترین خودروهای روزهای طلایی دهه 70 میلادی بود که برای تبدیل شدن به طولانی‌ترین خودرو جهان، پتانسیل‌ بسیار بالایی داشت و سرانجام توانست این لقب را تصاحب کند.

معرفی کوتاه طولانی‌ترین خودرو دنیا

جی اوربرگ (Jay Ohrberg) در سال 1976، ایده‌ی ساخت طولانی‌ترین لیموزین آمریکایی با طول 30 متر را در سر می‌پروراند. او توانست ایده‌ی خود را به واقعیت تبدیل کند اما متاسفانه نبود اسپانسر و هزینه‌های نگه داری بالا، این لیموزین را به گوشه‌ای از زباله‌دان تاریخ، پرت کرد.

این لیموزین توانست تا نام خود را به عنوان طولانی‌ترین وسیله نقلیه‌ جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند. بد نیست بدانید که دو راننده (یکی در جلو و دیگری در عقب خودرو) وظیفه‌ی هدایت آن را برعهده داشتند. این لیموزین به قدری دراز بود که سازندگان مجبور بودند تا فناوری فرمان چرخ‌های عقب را هم در آن لحاظ کنند. هر چند که این سیستم، با سیستم فرمان چهار چرخ کنونی، هیچ تناسبی ندارد؛ اما می‌توانست وظیفه‌ی تغییر جهت چرخ‌های عقب لیموزین مورد نظر را ایفا کند. این قابلیت، کارایی خود را به خصوص در سر پیچ‌ها، به رخ دیگران می‌کشید و می‌توانست به راحتی در خیابان‌های آمریکا تردد کند. همچنین دو موتور مجزا هم برای به حرکت در آوردن آن در نظر گرفته شده بودند. هرچند که در کمال تعجب باید اعلام کنیم که هیچ تصویر واضحی از نمای داخلی آن وجود ندارد. به هر حال، این تکنولوژی‌ها و قابلیت‌های انقلابی هم نتوانستند از قراضه شدن آن جلوگیری کند.

این خودرو برای مدت زیادی در محله‌های فقیرنشین نیویورک خاک می‌خورد. مالک قبلی، قصد داشت که آن را با قیمت 5700 دلار، در وبسایت ebay به فروش برساند. اما به نظر می‌رسد که مالک جدید آن قصد دارد تا شکوه و جلال درازترین لیموزین جهان را دوباره به نمایش بگذارد.

بازسازی طولانی‌ترین لیموزین جهان

 

پس از سال‌ها، شاهد بازسازی کامل این لیموزین هستیم و می‌بینیم که طول آن با 5 سانتی‌ متر افزایش و نزدیک شدن به 31 متر، توانسته است که دوباره نام این خودرو را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند. در ادامه می‌توانید فیلم بازگشت شکوه‌مند طولانی‌ترین لیموزین جهان را به خیابان‌های آمریکا، تماشا کنید.

مالک جدید این خودرو در مورد پروسه بازسازی می‌گوید:

زمانی که خودرو به دست من رسید، واقعا در شرایط بسیار بدی قرار داشت. زنگ زدگی‌های بدنه کاملا نمایان بود و اکثر عابرین فکر می‌کردند که قرار است این خودرو به مراکز اسقاط آهن یا قبرستان خودروها منتقل شود. پروسه بازسازی، اصلا کار آسانی نبود و بیش از 2.5 سال طول زمان برد و تقریبا قطعات سه خودروی کامل، در این پروژه استفاده شدند.

اما هیجان انگیزترین قسمت این خودرو، هلی پد و استخر آن بود که به طور کامل، بازسازی شدند. در نهایت می‌توان انتظار داشت که این کشتی متحرک 11.3 تنی بتواند 75 مسافر را در قسمت‌های مختلف خود جای دهد و یک «کارناوال جلب توجه» را به راه بیندازد.

همچنین مالک جدید این خودرو، از برنامه‌های الکتریکی شدن آن سخن می‌گوید. او قصد دارد که 26 موتور الکتریکی را بر روی 12 محورِ بلندترین لیموزین جهان قرار دهد (یکی از محورها از 4 چرخ بهره می‌برد). هرچند به نظر می‌رسد چنین ایده‌هایی، فاصله زیادی تا اجرایی شدن داشته باشند. چرا که هزینه‌ تولید و نگهداری خودروهای برقی، تقریبا زیاد است و شاید همین موضوع، به بازنشستگی دوباره‌ی بلندترین لیموزین جهان منجر شود. به علاوه تبدیل این لیموزین بنزینی به یک خودرو برقی استاندارد و مطابق با قوانین موسسات ایمنی، به نظر هزینه بسیار زیادی را در بر خواهد داشت.

دیگر خودروهای طولانی جهان

خودروهای لیموزین فراری 360 مودنا و دوج وایپر لیموزین، دیگر خودروهایی هستند که در صورت خراب شدنِ دوباره‌ی این خودرو، می‌توانند به جایگاه درازترین وسایل نقلیه جهان بازگردند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. A̸̛̱̫̗̓͋̅̀̀͑̿͜͝꙰̵͇̱̗̬̠̀̎.̵̬͓͈̈͋̉̂̒̇͘̚꙰̷̭̮̩͇͈̻͍͍̀̕͟͝H̵̢̢̤̼̜̮̹̪̊̑̾̒꙰̸̨̳͙͆͟

    میشه یکی بگه اینو کجا و چجوری پارک میکنن؟😂

  2. W وات d فاکfدا 😶🤐