افزایش دزدی بنزین در آمریکا در پی بالارفتن شدید قیمت سوخت

افزایش دزدی بنزین در آمریکا در پی بالارفتن شدید قیمت سوخت

افزایش دزدی بنزین در آمریکا از جمله تبعات افزایش ناگهانی و سرسام‌آور قیمت بنزین در این کشور بعد از جنگ روسیه و اوکراین است. حالا هر خودرویی، یک هدف برای دزدها است.

پلیس اورت (شهری در واشنگتن) همزمان با افزایش دزدی بنزین در آمریکا، هشدار داده است که سارقان برای سرقت بنزین از خودروها به روش بدیعی روی آورده‌اند. آن‌ها باک خودرو را سوراخ کرده و سپس بنزین آن را تخلیه می‌کنند. به عبارت دیگر دزدها از روش‌های قدیمی و البته زمان‌بر دست کشیده‌اند و با استفاده از ابزار برقی به سادگی سوراخی در مخزن سوخت ایجاد می‌کنند.

افزایش قیمت بنزین در آمریکا

در حال حاضر به نظر می‌رسد که هر وسیله نقلیه‌ای که در خیابان پارک شده باشد به طور بالقوه از اهداف سارقان است. سارقان دیگر مجبور نیستند وقت خود را با تلاش برای برداشتن درپوش بنزین و وارد کردن شلنگ به باک تلف کنند. احتمالا اکثر دزدها در شیوه جدید سرقت، تنها از یک دریل یا ابزار برقی باتری‌دار استفاده می‌کنند. در این روش در عرض چند ثانیه سوراخی در مخزن ایجاد می‌شود و سپس با بطری یا ظروف دیگر، بنزین جمع‌آوری می‌شود.

افزایش دزدی بنزین در آمریکا در پی بالارفتن شدید قیمت سوخت

پلیس اورت مدعی شده که افزایش دزدی بنزین در آمریکا مربوط به افزایش سرسام‌آور قیمت بنزین است و تنها راه برای حفاظت از ماشین در چنین شرایطی، پارک کردن آن در یک پارکینگ یا گاراژ است. پلیس توصیه کرده که اگر چنین شرایطی مهیا نیست حداقل ماشین در موقعیتی با نور مناسب پارک شود که فرار بدون جلب توجه برای دزد کمی دشوارتر باشد. پلیس از همه شهروندان خواسته که در صورت شنیدن و مشاهده فعالیت مشکوک و یا حتی در صورت آسیب دیدن باک خودرو خود با 911 تماس بگیرند.

گرچه در حال حاضر در آمریکا هزینه تعمیر باک خودرو بسیار بیشتر از پر کردن دوباره باک از بنزین است، اما با روند سرسام‌آور قیمت بنزین،‌ به نظر این می‌رسد که این وضع برای مدتی دیگر دگرگون شود. از ابتدای این هفته شهروندان واشنگتن برای هر گالن بنزین متوسط 4.54 دلار پرداخت می‌کنند. این در حالی است که قیمت بنزین در نوادا با یک رکوردشکنی به 4.62 دلار در هر گالن رسید. مقایسه قیمت‌ها نسبت به اوایل سال 2021 که هر گالن بنزین 2.50 دلار قیمت داشت، حکایت از رشد دوبرابری قیمت بنزین در یک سال دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*