رسانه‌های روسیه

گوگل رسانه های روسیه را از نتایج جستجو حذف می‌کند

اتحادیه اروپا از گوگل خواسته تا رسانه های روسیه را از نتایج جستجوی گوگل حذف کند. باید دید اقدام گوگل نسبت به این خواسته چه خواهد بود!

شرایط بحرانی جهان و تحریم‌های همه جانبه غربی‌ها و اروپایی‌ها علیه روسیه به خاطر آغاز کردن جنگی نابرابر باعث شده تا اتحادیه اروپا از شرکت گوگل درخواست کند تا رسانه‌های دولتی روسیه را از نتایج جستجوها حذف کند.

حذف رسانه های روسیه از نتایج گوگل!

آن طور که منابع خبری خارجی می‌گویند، اتحادیه اروپا اخیرا نامه‌ای به گوگل ارسال کرده و در آن از مدیران این تشکیلات خواسته تا پای رسانه‌های دولتی را از سیستم جستجوی گوگل قطع کند. از جمله رسانه‌های مهم روسیه که در این نامه مورد توجه قرار گرفته‌اند، راشاتودی و اسپوتنیک هستند.

رسانه‌های روسیه

دقیقاً چند روز بعد از این که روسیه حمله خود به خاک اوکراین را شروع کرد، اتحادیه اروپا خواستار ممنوعیت فعالیت رسانه‌های دولتی روسیه شد. رئیس کمیسیون اروپا با اشاره به این که این رسانه‌ها باید محدود شوند تأکید کرد که این دستور مانعی برای نشر دروغ پراکنی‌های پوتین و توجیه جنگی است که به راه انداخت. پس از این اقدام پلتفرم‌های بسیاری از جمله توییتر، فیسبوک، تیک تاک و یوتیوب در روسیه فیلتر شدند. از طرفی دیروز هم اینستاگرام در روسیه فیلتر شد.

حالا علاوه بر مسدودسازی این پلتفرم‌ها در روسیه، مقامات اروپایی از گوگل خواسته‌اند تا دستور اتحادیه را مبنی بر حذف رسانه‌های دولتی روسیه از نتایج جستجو اجرا کنند. از آنجایی که موتورهای جستجو نقش مهم و بنیادینی در انتشار محتوا دارند و سابقه خبرگزاری‌هایی مانند راشاتودی و اسپوتنیک نیز بالاست، می‌توانند تأثیر زیادی بر اذهان مردم بگذارند.

رسانه‌های روسیه

از طرف دیگر گوگل نیز اعلام کرده که در راستای اعمال محدودیت‌های اتحادیه اروپا، آنها نیز تبلیغات خود را برای تبلیغات کنندگان مقیم روسیه در تمامی پلتفرم‌ها و شبکه‌های جهانی خود متوقف می‌کنند. این اقدام علاوه بر اعمال محدودیت‌های اخیر گوگل روی تبلیغات روسیه انجام شده است. کمی قبل‌تر نیز فروش تبلیغات آنلاین توسط گوگل و یوتیوب در روسیه متوقف شده بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*