بی وای دی سانگ مکس DM-i

مینی‌ ون پلاگین هیبرید بی وای دی سانگ مکس DM-i، برای رقابت با تویوتا سینا آمده است

مینی‌ ون پلاگین هیبرید بی وای دی سانگ مکس DM-i با طراحی جذاب، فضای داخلی باکیفیت و قیمت اقتصادی عرضه شد. در ادامه مشخصات آن را مشاهده کنید.

خودروساز چینی BYD در تلاش است تا برای تمامی خودروهای درون‌سوز خود، نسخه پلاگین هیبرید عرضه کند و بی وای دی سانگ مکس DM-i نیز نسخه پلاگین هیبرید مینی ون محبوب Song Max به حساب می‌آید. خوشبختانه این شرکت در پیاده‌سازی استراتژی خود موفق بوده است؛ به حدی که خودروهای درون‌سوز تنها 2 درصد از فروش آن را به خود اختصاص می‌دهند و بقیه سهم بین خودروهای تمام برقی و پلاگین هیبرید این شرکت توزیع شده است.

معرفی بی وای دی سانگ مکس DM-i

مشخصات فنی

بی وای دی سانگ مکس DM-i

نسخه پلاگین هیبرید بی وای دی سانگ مکس از یک پیشرانه بنزینی 1.5 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 110 اسب بخار و یک موتور الکتریکی بهره می‌برد. نسخه‌های ارزان‌تر این مینی ون مجهز به موتور الکتریکی 180 اسب بخاری هستند، اما در نسخه‌های گران‌تر موتور الکتریکی قدرتمندتری با خروجی 197 اسب بخار به کار رفته است. قدرت پیشرانه از طریق گیربکس متغیر پیوسته الکترونیکی (E-CVT) به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

نسخه‌های دارای موتور الکتریکی ضعیف‌تر، طی 8.5 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گیرند و در هر 100 کیلومتر 4.4 لیتر سوخت مصرف می‌کنند. نسخه‌های قدرتمندتر، در 7.9 ثانیه 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را طی می‌کنند و مصرف سوخت آن‌ها 4.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

بی وای دی سانگ مکس DM-i از یک باتری باتری لیتیوم آهن فسفات 8.3 کیلووات ساعتی برخوردار است که شعاع حرکتی بین 43 تا 51 کیلومتر را به دنبال می‌آورد. نسخه‌های گران‌تر DM-i دارای باتری لیتیوم آهن فسفات 18.3 کیلووات ساعتی هستند که با بهره‌گیری از آن می‌توانند بین 85 تا 105 کیلومتر را با یک بار شارژ در حالت تمام الکتریکی بپیمایند. این باتری طی 30 دقیقه از 30 تا 80 درصد شارژ می‌شود. شعاع حرکتی کلی سانگ مکس DM-i به 1090 کیلومتر می‌رسد.

طراحی نمای بیرونی و فضای داخلی

بی وای دی سانگ مکس DM-i

اول از همه، لازم به ذکر است که این مینی ون پلاگین هیبرید 4710 میلی‌متر طول، 1810 میلی‌متر عرض، 1690 میلی‌متر ارتفاع (یا 1880 میلی‌متر) و 2785 میلی‌متر فاصله محوری دارد. علت تفاوت در ارتفاع به دلیل احتمال افزایش ارتفاع خط سقف است.

بی وای دی سانگ مکس DM-i

طراحی نمای بیرونی بی وای دی سانگ مکس DM-i شباهت زیادی به نسخه بنزینی دارد. شرکت BYD برای نمای جلوی این مینی ون طراحی استاندارد خود با نام «چهره اژدها» (Dragon Face) را در نظر گرفته است. از سایر نکات جالب توجه در طراحی می‌توان به جلوپنجره بزرگ ذوزنقه‌ای شکل، سپر جلوی اسپرت و چراغ عقب سرتاسری با نوشته «رویاهایت را بساز» در بالای آن اشاره کرد.

بی وای دی سانگ مکس DM-i

فضای داخلی این مینی ون پلاگین هیبرید از طراحی جدیدی بهره‌مند شده و شرکت BYD کنسول مرکزی جدیدی را با مقدار زیادی پلاستیک با رنگ مشکی پیانو، دسته دنده ثابت و قابلیت شارژ بی‌سیم برای این خودرو طراحی کرده است. DM-i از تاچ‌اسکرین چرخان 12.8 اینچی بهره می‌گیرد و در تیپ بالارده آن نیز یک نمایشگر چرخان 15.6 اینچی تعبیه شده است. قطر صفحه آمپر تیپ بالارده هم به 203 میلی‌متر می‌رسد. علاوه بر تمام این‌ها، بی وای دی یک فرمان اسپرت برای این مینی ون ارائه داده است.

بی وای دی سانگ مکس DM-i

فضای داخلی بی وای دی سانگ مکس DM-i با آپشن افزایش ارتفاع خط سقف حتی جذاب‌تر می‌شود. البته شاید از بیرون کمی غیرعادی به نظر بیاید، اما باعث افزایش فضای سرنشینان خواهد شد. دو نسخه 6 صندلی و 7 صندلی برای DM-i موجود است و تنها نسخه 6 صندلی و دو تیپ از آن آپشن افزایش ارتفاع خط سقف را به همراه خواهند داشت.

قیمت بی وای دی سانگ مکس DM-i

قیمت این ام پی وی پلاگین هیبرید از 146,800 یوان معادل 23,210 دلار آمریکا آغاز می‌شود و به 173,800 یوان معادل 27,480 دلار می‌رسد. این خودروی چندمنظوره با چنین قیمتی یک گزینه ایده‌آل برای خانواده‌های پرجمعیت است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*