همراه اول و انجمن کامپیوتر ایران

همراه اول و انجمن کامپیوتر ایران برای حمایت از فناوری‌های نوین و بومی قرارداد امضا کردند

روز گذشته، شرکت همراه اول تفاهم‌نامه همکاری با انجمن کامپیوتر ایران امضا کرد. هدف این تفاهم‌نامه، حمایت از فناوری‌های نوین و بومی بوده است.

اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد در عصر روز گذشته، دوشنبه 23 اسفند 1400 و در حاشیه مراسم اهدای جوایز برگزیدگان نهایی اختتامیه اولین رویداد جایزه پایان‌نامه سال مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، همراه اول و انجمن کامپیوتر ایران تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردند. این قرارداد همکاری بین مرکز تحقیق و توسعه شرکت ارتباطات سیار ایران و انجمن کامپیوتر ایران و با هدف حمایت از فناوری‌های نوین و بومی در کافه آی تی همراه اول منعقد شد.

اهداف همکاری همراه اول و انجمن کامپیوتر ایران

از جمله موضوع‌ها و زمینه‌های درج شده در این تفاهم‌نامه همکاری می‌توان به انجام پژوهش‌های بنیادین مرتبط و مشترک، برگزاری جلسه‌های علمی و تخصصی، برگزاری رویدادهای نوآورانه، برگزاری بوت کمپ‌های کسب و کاری و ریورس پیچ‌های مرتبط با نیازهای گروه همراه اول اشاره کرد. همچنین به موجب این قرارداد و به منظور انجام همکاری‌های مشترک، تبادل متخصصان و نخبگان حوزه تحول دیجیتال به انجام خواهد رسید. انجمن کامپیوتر ایران هم در این همکاری، چالش‌های فناوری اپراتور اول تلفن همراه را در کنفرانس سالانه این انجمن ارائه خواهد کرد.

مرکز تحقیق و توسعه همراه اول با امضای این تفاهم‌نامه و با توجه به رسالتش به دنبال تحقیق، توسعه، نوآوری و حمایت از فناوری‌های نوین و بومی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده است. وحید شاه منصوری، رئیس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در این مراسم به سطح حمایتی از رویداد جایزه پایان‌نامه سال مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت:

ما قصد داریم سطح کار را در دوره‌های بعدی بالاتر ببریم و نگاهمان صرفا از حمایت پایان‌نامه‌های دکتری برداشته و به سوی پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های کارشناسی ارشد و کارشناسی نیز کشیده شود. همکاری با انجمن کامپیوتر ایران، سطح تعاملات را از یک دانشگاه به خصوص به تمامی دانشگاه‌های کشور ارتقا می‌دهد.

جعفر حبیبی، رئیس انجمن کامپیوتر هم در این مراسم از تلاش‌های همراه اول به منظور برگزاری این رویداد علمی و تخصصی برای اولین بار در کشور، تشکر کرد و گفت امیدواریم سطح حمایت از پایان نامه‌های تخصصی به مقاطع دیگر هم برسد.

اولین رویداد جایزه پایان نامه سال مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات در جریان بیست و هفتمین کنفرانس بین المللی کامپیوتر با حمایت همراه اول برگزار شد و در این رویداد، جوایز 20، 15 و 10 میلیون تومانی به نفرات اول تا سوم تعلق گرفت.