خریدهای عید نوروز

نکته‌ها و ترفندهایی برای فروش بیشتر فروشگاه‌ها در خریدهای عید نوروز

برای این که بتوانید در خریدهای عید نوروز سهم بیشتری از فروش محصولات خود داشته باشید، لازم است 6 نکته طلایی را بدانید. در ادامه با ما باشید.

هر سال قبل از این که سال نو آغاز شود، مردمان ایران رسم دیرینه‌ای برای خریدهای نوروزی دارند. این رسوم جذاب هر سال تکرار می‌شود و طی سال‌های اخیر نیز با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده، اما همچنان به قوت خود باقی است.

رسم جالب ما ایرانی‌ها این است که در هفته‌های منتهی به ایام عید نوروز به همراه دوستان، آشنایان و اعضای خانواده خود به خیابان‌ها می‌رویم و خرید می‌کنیم. همزمان با تحویل سال جدید، مردم نیز سعی می‌کنند برخی از لوازم خود که عمدتا پوشاک است را نو کنند.

6 نکته طلایی برای فروشگاه ها در خریدهای عید نوروز

طی چند سال اخیر که کروناویروس شیوع گسترده‌ای پیدا کرد، آنلاین شاپ‌ها به وجود آمدند و به صورت غیر حضوری به ارائه خدمت پرداختند. البته با وجود حضور گسترده فروشگاه‌های آنلاین مردم بیشتر تمایل دارند از خرده فروشی‌ها خرید کنند و کسب و کارهای خرد نیز در این میان از هر جهت مورد استقبال قرار می‌گیرند.

در ایام پیش از آغاز سال جدید کسب و کارهای خرد انتظار دارند بیش از پیش سود کسب کنند و درآمد خود را افزایش دهند. یکی از شیوه‌هایی که آنها می‌توانند از آن استفاده کنند، فناوری است. فروشندگان می‌توانند با تزئین ویترین خود و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید مشتریان را متقاعد کنند که فروشگاه آنها ارزش خرید دارد. از طرف دیگر استفاده از چنین راهکارهایی می‌تواند در شرایطی که سایه سنگین کرونا همچنان احساس می‌شود، به فضای بهتر فروشگاه منجر شود.

در ادامه این مطلب قصد داریم 6 نکته مهم و ضروری برای داشتن فضایی امن و در عین حال جذاب را معرفی کنیم تا بتوانید از کسب و کار خود بیشترین بهره‌برداری را داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید.

خریدهای عید نوروز

1. ارائه پیشنهادات منحصر به فرد

در روزهای انتهایی سال که خیابان‌ها و فروشگاه‌های مختلف شلوغ است، بد نیست به فکر دادن تخفیف‌ها و پیشنهادات وسوسه‌انگیز باشید. یکی از مهم‌ترین حربه‌هایی که فروشندگان می‌توانند در روزهای پایانی به کار ببندند، تخفیف‌های نوروزی است. علاوه بر این کسب و کارها می‌توانند از ابزارهایی که برای بازاریابی استفاده می‌شود، استفاده کنند.

برای مثال فروشندگان می‌توانند برای ترغیب مشتریان به خرید کالایی خاص برای آن تخفیف زیاد یا هدیه‌ای دیگر در نظر بگیرند. از دیگر ترفندهایی که می‌توانند امتحان کنند، ارائه پیشنهادهای خاص و شخصی‌سازی شده به مشتریان است. یکی از این پیشنهادها می‌تواند ارسال یا حمل رایگان برای کالاهایی باشد که سنگین هستند؛ مثل مبلمان، لوازم خانگی مانند تلویزیون و دکوراسیون و…

2. داستان خود را بگویید

گاهی اوقات ارتباط صمیمانه و خاصی که با مشتریان برقرار می‌کنید، می‌تواند باعث شود تا شک و تردید او بریزد و تبدیل به مشتری نهایی شما شود. داستان کسب و کار و راه‌اندازی آن را به صورت خلاصه و به صورت کلی برای مشتریان خود بگویید. این اقدام می‌تواند مشتریان را نسبت به شما وفادار کند و حتی آنها را تبدیل به مشتریان دائمی شما کند.

3. جذاب و چشم نواز روایت کنید

هر چه طراحی و تکنیک‌هایی که برای معرفی محصول خود می‌کنید جذاب‌تر و بهتر باشد، شانس فروش شما نیز بیشتر می‌شود. نمی‌توانید بیشترین تخفیف‌ها را با همان قالب قدیمی و به طرز نامناسبی به مشتری ارائه کنید. اگر از شیوه‌های پیش پا افتاده و کهنه استفاده کنید شانس داشتن مشتری و جذب آن را از دست می‌دهید.

برای مثال یکی از ابزارهایی که می‌توانید به طرز شگفت‌انگیزی از آن بهره ببرید، نمایشگرهای ساینیچ سامسونگ است که برای پاسخگویی به نیازهای تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند به اهداف کسب و کارها کمک بزرگی کند. یکی از نمایشگرهای جذاب سامسونگ، سری ویدئو وال است که قابلیت‌های پیشرفته و مدرنی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

از جمله قابلیت‌های این نمایشگر می‌توان به نمایش طبیعی و زنده رنگ‌ها، روشنایی و کنتراست بالای تصویر و زاویه دید 178 درجه‌ای اشاره کرد که در مجموع می‌تواند تصاویر و محتوا را به طریقی که صاحب آن کسب و کار می‌خواهد ارائه کند. یکی از مزایای مهم این نمایشگرها برخورداری از فناوری Color Export است که باعث می‌شود نور تصاویر و ویدئوها به صورت یکنواخت و با نور منسجم به نمایش در بیایند. در واقع این نمایشگر منجر به ارائه تصاویری شفاف و واضح خواهد شد.

خریدهای عید نوروز

دیگر تکنولوژی به کار رفته در ویدئو وال‌ها، Factory Calibration است که در زمان پخش ویدئوهای طولانی کیفیت تصویر را در شرایط مختلف به صورت یکسان نگاه می‌دارد.

4. تبلیغات خود را افزایش دهید

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد روزهای منتهی به اسفند ماه یکی از مهم‌ترین روزهای شلوغ و پر ازدحام برای فروشگاه‌های مختلف است. برای این که بتوانید از فروش محصولات خود بیشترین سود را کسب کنید، باید میزان تبلیغات خود را افزایش دهید و سعی کنید از محتوایی در تبلیغات خود بهره ببرید که متنوع و چشم‌نواز باشند.

طبق آمار موسسه Social Media Week حدود 72 درصد از مشتریان علاقه دارند تا به جای محتواهای متنی از محتواهای ویدئویی استفاده شود و بتوانند تبلیغات آن محصول و کالای مورد نظرشان را به صورت متحرک و دیداری ببینند. سامسونگ برای این بخش نیز برنامه‌های خوبی دارد و به جز نمایشگرهای دیجیتال ساینیج، راهکار کاملا کاربردی MagicINFO را تدارک دیده تا صاحبان کسب و کارها بتوانند به راحت‌ترین شکل ممکن ویدئوهای خود را خلق و برای آنها جدول زمانی پخش تهیه کنند.

یکی از بهترین مزایای این فناوری این است که فروشگاه‌های دارای چند شعبه می‌توانند با استفاده از یک MagicINFO و بدون نیاز به تجهیزات جانبی دیگری محتوای دلخواه و مورد نظرشان را در چند نمایشگر به طور همزمان به نمایش در آورند. همچنین به لطف فناوری‌های پیشرفته سامسونگ می‌توانید از نرم افزار سرور MagicINFO استفاده کنید و از راه دور به کنترل اوضاع بپردازید.

برای این که بتوانید کنترل از راه دور را فعال کنید باید ابتدا نرم افزار آن را نصب کنید و از سرور MagicINFO بهره‌مند شوید. پس از آن می‌توانید از راه دور این نمایشگر را خاموش یا روشن کنید. با این اپلیکیشن طیف وسیعی از قابلیت‌ها همچون طراحی محتوا، زمانبندی نمایش محتوا و اطلاعات آماری عملکرد نمایشگر، به مدیر سیستم و صاحبان سامانه دیجیتال ساینیج MagicINFO عرضه می‌شود.

5. رعایت کردن پروتکل های بهداشتی

در صورتی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنید، مشتریانی که قصد ورود به فروشگاه شما را دارند، احساس امنیت خاطر بیشتری پیدا خواهند کرد. علاوه بر این که از پروتکل‌های معمولی و روتین مانند ماسک زدن بهره ببرید، می‌توانید با قرار دادن محلول‌های ضد عفونی کننده در فروشگاه‌ها و پرداخت‌های بدون تماس، اطمینان بیشتری کسب کنید.

خریدهای عید نوروز

یکی دیگر از فناوری‌هایی که در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند، نمایشگرهای تعاملی هستند. نمایشگرهای سری QBR یک نوع دیگر از سری نمایشگرهای ساینیچ هستند که هدف از حضور آنها در فروشگاه ارائه اطلاعات به مشتریان است. ابعاد این نمایشگرها از 13 تا 24 اینچ است و با امکان لمس تعاملی مشتریان را وادار به استفاده می‌کنند.

از جمله قابلیت‌های سری نمایشگرهای QBR می‌توان به کیفیت تصویر بالا با وضوح Full HD، روشنایی 250 نیت، کارکرد 16 ساعته در هفت‌ روز هفته، پنل ضد تابش، اتصال بی‌سیم به تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند، بدنه مقاوم در برابر گرد‌ و غبار و نمایش اطلاعات در دو حالت افقی و عمودی اشاره کرد. تمام این امکانات در راستای خریدی بهتر برای مشتریان تدارک دیده شده است.

6. آنلاین باشید

اگر فروشگاه فیزیکی دارید و در شعب مختلفی در حال فعالیت هستید باید بدانید که نباید از فضای مجازی کسب و کارتان غافل بمانید. هر کسب و کاری هر چند که دارای شعبه فیزیکی باشد باز هم نیازمند تعاملات مجازی در شبکه‌های اجتماعی است و از همین رهگذر است که می‌تواند به سود سرشار برسد. اگر این شش نکته را به دقت مورد بررسی قرار دهید، مطمئن باشید فروش خوبی در خریدهای عید نوروز خواهید داشت.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*