صندلی های گیمینگ

بهترین صندلی های گیمینگ دنیا در جهان بازار

یکی از تحولاتی که امروزه شاهد آن هستیم، این است که دیگر به گیم صرفا به عنوان یک سرگرمی و تفریح دیده نمی‌شود. امروزه گیمینگ یک صنعت چندین میلیون دلاری است و گردش مالی فراتر از تصور ما را در خود جای داده است. مسابقاتی وجود دارد که جایزه‌های میلیون دلاری به برنده اعطا می‌کنند که در نوع خود کم نظیر است. در کنار این مساله، تجهیزات گیمینگ متنوعی نیز عرضه شده و یا دستخوش تغییرات فراوانی شده است.

نشستن بر روی صندلی برای مدت طولانی می‌تواند مشکلات زیادی از جمله درد کمر و یا گردن ایجاد کند. صندلی گیمینگ این مساله را برای گیمرها و کاربران ثابت کامپیوتر حل کرده است. این نوع صندلی به دلیل طراحی، جنس و ارگونومی خود، از بسیاری از این دست مشکلات جلوگیری می‌کند. در ادامه به بررسی این نوع صندلی خواهیم پرداخت و نکاتی را برای خرید صندلی گیمینگ کامپیوتر به شما خواهیم گفت.

صندلی گیمینگ چیست؟

گیمر ها اغلب زمان خود را در طول روز، بر روی صندلی نشسته و مشغول گیم بازی کردن هستند. صندلی گیمینگ مخصوص این کار طراحی شده تا از بروز انواع آسیب‌های فیزیکی به گردن و مهره‌های کمر جلوگیری کند. همچنین این نوع صندلی‌ها راحتی مورد نیاز برای استفاده طولانی مدت و عدم احساس خستگی را برای مصرف کننده فراهم می‌کنند. استفاده از یک صندلی معمولی و یا غیر استاندارد می‌تواند باعث خستگی، احساس درد و یا مشکلاتی مثل آرتروز، دیسک کمر و یا گردن شود.

صندلی های گیمینگ

صندلی مخصوص گیم ریزر

مزایا و معایب خرید صندلی گیمینگ

این نوع از صندلی تقریبا ظاهری یکسان با صندلی‌های اداری دارد، اما ارگونومی و ظاهر آن کمی متفاوت است. این نوع صندلی برای انواع کارهای طولانی مدت مانند تولید محتوا، گیم، برنامه‌نویسی و تمام کارهایی که نیاز به نشستن طولانی مدت پشت کامپیوتر دارند مناسب است. ایرادی که وجود دارد، این است که قیمت صندلی گیمینگ بسیار بالاست و تنوع مدل این نوع صندلی در ایران بسیار کم است. البته این مشکل تا حد زیادی توسط مجموعه جهان بازار با عرضه انواع بسیار زیادی از صندلی های گیمینگ حل شده است.

انواع صندلی های گیمینگ

صندلی گیمینگ کامپیوتری : این نوع صندلی، به گونه‌ای طراحی شده که بتوان پشت میز کامپیوتر آن را قرار داد. بیشتر مدل‌های موجود در ایران از این نوع هستند.

صندلی کنسولی: این نوع صندلی مخصوص بازی های کنسولی طراحی شده‌اند. این صندلی‌ها پایه ندارند و پشتی آنها بسیار راحت‌تر خم می‌شوند و به اصطلاح راکر هستند. این نوع صندلی‌ها تنوع بیشتری عموما دارند، البته این مساله در ایران متفاوت است.

صندلی گیمینگ مسابقه‌ای: این نوع صندلی انتخاب اغلب گیمرهای بسیار حرفه‌ای است. این صندلی‌ها قابلیت این را دارند که به کاکپیت متصل شوند و در حالت عادی، حس رقابت را به کاربر می‌دهند. این نوع صندلی از قیمت بالاتری برخوردار است و اگر بودجه آن را دارید، می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

صندلی‌های کیسه لوبیایی: اغلب گیمرها این نوع صندلی را یک صندلی گیمینگ به حساب نمی‌آورند. این صندلی‌ها تقریبا همانند هپی چیر هستند و معمولا با فوم پر شده و روکش آنها از چرم و یا مایکرو فایبر ساخته می‌شود. به دلیل نرمی و راحتی، این صندلی‌ها نیز طرفداران خود را دارد.

صندلی های گیمینگ

صندلی بین بگ (کیسه لوبیایی)

نکات مهم حین خرید صندلی مخصوص بازی

همانند هر وسیله دیگر، حین خرید صندلی گیمینگ باید به نکات مهمی توجه داشته باشید. عدم توجه به این نکات باعث می‌شود تا راحتی مورد نظر شما برآورده نشود و یا حتی مشکلاتی مانند دیسک کمر و یا گردن برای شما دردسر ایجاد کند.

نشیمنگاه صندلی

یک نشیمنگاه بی کیفیت و غیر استاندارد در صندلی گیمینگ می‌تواند درد در ناحیه کمر، خستگی عضلات و یا عرق کردن به همراه داشته باشد. حتما حین خرید، به جنس نشیمنگاه صندلی و راحتی آن توجه ویژه داشته باشید. بهترین جنس فوم برای نشیمنگاه، فوم سرد طبی است که می‌تواند با توجه به شکل بدن، تغییر حالت دهد. این نوع فوم علاوه بر تغییر حالت حین نشستن، در طولانی مدت حالت خود را حفظ می‌کند و با بلند شدن به حالت اول برمی‌گردد.

جنس رویه نشیمنگاه صندلی گیمینگ نیز بسیار مهم است. جنس پارچه رویه نباید به هیچ عنوان از مواد پلاستیکی ساخته شده باشد، زیرا موجب عرق کردن می‌شود. همچنین کیفیت دوخت پارچه این صندلی در صورتی که بی کیفیت باشد، دوام بسیار کمی در طول زمان خواهد داشت. یکی از صندلی های گیمینگ که نشیمنگاه فوق العاده‌ای دارد، صندلی MT-CHR25 ساخت برند میشن است.

برای تهیه صندلی chr25 می‌توانید به سایت جهان بازار مراجعه فرماید.

سایز صندلی گیمینگ

بر خلاف تصور همگان، صندلی مخصوص گیمینگ فقط یک سایز و ابعاد یکسان ندارد. در حین خرید صندلی گیمینگ حتما متناسب با قد و وزن خود، سایز آن را انتخاب کنید. سایز کوچک و یا مدل‌های ارزان‌تر، سایز کوچکتری دارند و در عین حال وزن کمتری نیز تحمل می‌کنند.

صندلی های گیمینگ

ابعاد صندلی گیمینگ بر اساس سایز

تکیه گاه

طراحی تکیه گاه صندلی گیمینگ باید به شکلی باشد که کمر، گردن و سر را پوشش داده تا در وضعیت مناسبی قرار بگیرند. بهترین راه تشخیص آن، نشستن روی آن و امتحان کردن پشتی صندلی است. حتما قبل از خرید، سعی کنید که تکیه گاه را تست کنید و یا بر اساس ابعاد و اندازه گرفتن نسبت به خرید اینترنتی اقدام کنید.

دسته صندلی

دسته‌های صندلی مخصوص گیم به کلی با دسته‌های صندلی‌های دیگر تفاوت دارد. شما باید بتوانید در هنگام استفاده از این نوع صندلی، در حالی که از دسته‌ها استفاده می‌کنید، بتوانید دست‌ها را آزادانه حرکت دهید. ترجیحا یک صندلی با دسته 4 جهته خریداری کنید تا از بازو، مچ و آرنج ها مراقبت کند. یکی از مدل صندلی های گیمینگ که این امکان را دارد، صندلی chr 25 می‌باشد.

سخن نهایی

خرید صندلی گیمینگ نیز یک امر نیازمند اطلاعات دقیق و انتخاب درست از یک مجموعه معتبر و متخصص است. متاسفانه در ایران مجموعه‌هایی که بتوانند انواع مختلف این نوع صندلی را برای خرید فراهم کنند، بسیار کم است. یکی از مجموعه‌هایی که توانسته انواع مختلف صندلی های مخصوص گیم را برای انواع سلیقه‌ها تامین کند، مجموعه جهان بازار است. این مجموعه به دلیل تمرکز در این نوع محصول، توانسته از سایر رقبا بسیار بهتر عمل کند.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*