چرا باید فایرفاکس را حتما در اندروید امتحان کنیم؟

چرا باید فایرفاکس را حتما در اندروید امتحان کنیم؟

با وجود سلطه کروم بر مرورگر‌های پلتفرم اندروید، چند دلیل کلیدی برای جایگزینی آن با فایرفاکس وجود دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

گوگل کروم در سال‌های اخیر از جایگاه مستحکمی نزد کاربران اندرویدی برخوردار بوده و بر روی بسیاری از دستگاه‌های تحت این پلتفرم به‌طور پیش‌فرض نصب است که به آن برتری محسوسی را به نسبت به گزینه‌های جایگزین می‌دهد. یکی از این جایگزین‌ها که احتمالا درباره آن شنیده‌اید، مرورگر فایرفاکس است که بدون شک ارزش امتحان کردن را دارد.

فایرفاکس موزیلا، مرورگری باسابقه است که برای سال‌ها در پلتفرم اندروید نیز قابلیت استفاده داشته و دستخوش تغییرات بسیاری شده است. اگر تابحال این مرورگر را امتحان نکرده‌اید یا مدت زیادی از آن گذشته است، چند دلیل کلیدی برای بازگشت به این Browser وجود دارند.

5 دلیل مهم برای کوچ به مرورگر فایرفاکس در اندروید

افزونه‌های مرورگر

چرا باید فایرفاکس را حتما در اندروید امتحان کنیم؟

ممکن است تصور کنید که افزونه‌ها، صرفا محدود به مرورگرهای دسکتاپ هستند. با وجود آنکه فایرفاکس در اندروید از قابلیتی مانند افزونه‌ها در دسکتاپ استفاده نمی‌کند، اما از چند برنامه‌ کاربردی بهره می‌برد که احتمالا برای شما کارآمد خواهند بود.

برخی از بهترین افزونه‌ها مانند مسدودکننده‌های تبلیغات، حالت تاریک برای وب‌گردی، مدیریت رمز عبور و چندین ابزار متمرکز بر حریم خصوصی و امنیت، از جمله موارد کاربردی این نسخه از مرورگر فایرفاکس هستند. نصب این دسته از ابزارهای تحت عنوان “add-ons” بسیار آسان بوده و ویژگی‌هایی را اضافه می‌کند که بعید است در سایر مرورگرهای مشابه در گوشی‌های هوشمند دریافت کنید.

محافظت در برابر ردیاب‌های پیشرفته

چرا باید فایرفاکس را حتما در اندروید امتحان کنیم؟

حفظ حریم خصوصی در تمامی پلتفرم‌ها برای فایرفاکس در اولویت بوده و نسخه اندروید آن نیز تفاوتی با دیگر نمونه‌های این مرورگر ندارد. برای مثال، ویژگی Enhanced Tracking Protection (محافظت ردیابی پیشرفته) موزیلا غیر از دسکتاپ، در اندروید نیز موجود است.

این قابلیت از شما در برابر ردیاب‌های تبلیغاتی، سایت‌هایی با قابلیت استخراج رمزنگاری تبلیغاتی و تهاجمی و کوکی‌هایی که فعالیت شما را در بین سایت‌ها رصد می‌کنند، محافظت خواهد کرد. مسدود کردن تمامی این ردیاب‌ها در واقع می‌تواند به افزایش سرعت بارگذاری صفحات وب نیز منجر شود.

این ویژگی به‌طور پیش‌فرض فعال است، اما اگر محافظت بیش‌تری می‌خواهید، می‌توانید حالت Strict را انتخاب کنید. هنگامی‌که فایرفاکس ردیاب‌ها را مسدود می‌کند، نمادی مانند قفل کوچک را در نوار آدرس خود مشاهده خواهید کرد.

سازماندهی برگه‌ها

چرا باید فایرفاکس را حتما در اندروید امتحان کنیم؟

با اینکه برگه‌ها (Tabs) در مرورگرها بسیار مهم هستند، اما اغلب در مرورگرهای تلفن همراه فاقد نظم بوده و از آشفتگی رنج می‌برند و در نمایشگرهای کوچک‌تر چندان کاربردی نیستند. با این‌حال، فایرفاکس در تلاش است تا تجربه استفاده از برگه‌ها را با ارائه ویژگی Collections (مجموعه‌ها) بهبود ببخشد.

به روشی مشابه با سازماندهی نشانک‌ها، قابلیت مجموعه‌ها به شما امکان می‌دهد تا برگه‌ها در گروه‌های موضوعی دسته‌بندی کنید. فرض کنید شما در حال تحقیق در مورد مطلبی برای یک پروژه هستید. می‌توانید همه برگه‌ها را درون یک مجموعه نگه دارید و هر زمان که می‌خواهید دوباره وارد آن شوید، به آنها دسترسی داشته باشید. حتی می‌توانید همه برگه‌های گروه را به‌طور همزمان باز کرده و مورد استفاده قرار دهید.

قابلیت قرار دادن نوار آدرس در پایین صفحه

چرا باید فایرفاکس را حتما در اندروید امتحان کنیم؟

این ویژگی در نگاه اول، احتمالا چندان چشم‌گیر نیست، اما اگر از طرفداران متعصب گوگل کروم باشید، اینطور نخواهد بود. فایرفاکس این امکان را به شما داده تا نوار آدرس خود را در قسمت پایین صفحه قرار دهید.

گوگل در طول سال‌ها، چندین بار با افتخار از این ویژگی صحبت کرده، اما هرگز به نسخه پایدار کروم در اندروید راه پیدا نکرده است. حتی مرورگر سافاری در آیفون هم از این امکان بهره‌مند است. فایرفاکس به شما این اجازه را داده تا نوار آدرس خود را در بالا یا پایین صفحه قرار دهید. اگر از یک گوشی با نمایشگر بزرگ استفاده می‌کنید، احتمالا استفاده از آن در قسمت پایینی بهترین انتخاب خواهد بود.

عدم دخالت و کنترل گوگل در فایرفاکس، یک مزیت است!

بسیاری از کاربران به دلیل آنکه فایرفاکس ساخت گوگل نیست، از انتخاب آن صرف‌نظر کرده‌اند. در حقیقت اگر از گوشی اندرویدی استفاده می‌کنید، گوگل به اطلاعات شخصی شما تا حد زیادی دسترسی دارد و استفاده از کروم نیز باعث افزایش آن خواهد شد.

همان‌طور که در بالا اشاره شد، فایرفاکس دارای طیفی وسیع از ویژگی‌های مبتنی بر حفظ حریم شخصی است که شامل حفاظت در برابر حریم خصوصی در برابر شرکت‌های نظیر گوگل نیز می‌شود. اگر دوست ندارید یک شرکت بزرگ به‌طور مداوم در حال رصد و جمع‌آوری داده‌های شما باشد، می‌توانید با استفاده از یک مرورگر دیگر این روند را متوقف کنید.

در نهایت، فایرفاکس حتی در نسخه اندرویدی نیز یک مرورگر قدرتمند و همه‌جانبه است که اگر از آن بر روی دسکتاپ خود استفاده کنید، می‌توانید بسیاری از ویژگی‌های همگام‌سازی را که در مورد کروم صدق می‌کند را دریافت کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*