بز رباتیک کاوازاکی

بز رباتیک کاوازاکی، به انسان‌ها سواری می‌دهد + ویدیو

بز رباتیک کاوازاکی با قابلیت حمل بار و انسان در نمایشگاه بین‌المللی ربات 2022 معرفی شد. در ادامه شاهد ویدیو و جزئیات این ربات چهارپا باشید.

در حال حاضر در دوره‌ای به سر می‌بریم که شرکت‌ها و مهندسان هر ایده‌ای را مورد آزمایش قرار می‌دهند تا بتوانند نهایتاً به یک طراحی مطلوب نهایی دست پیدا کنند. کاوازاکی نیز از این قاعده مستثنی نیست و به‌تازگی یک ربات جدید به شکل یک بز کوهی چهارپا را در نمایشگاه بین‌المللی ربات 2022 در توکیو به نمایش گذاشته است. بز رباتیک کاوازاکی توانایی حمل بار و انسان را دارد؛ البته نه با سرعت چندان بالا.

ربات Bex ثمره برنامه Kaleido کاوازاکی محسوب می‌شود که از سال 2015 روی توسعه ربات‌های انسان‌نمای دوپا متمرکز بوده است. توسعه ربات دوپایی که به اندازه یک انسان واقعی سریع و استوار باشد، کار دشواری است و همین علت ساخت بز رباتیک کاوازاکی به شمار می‌رود. مهندسان رباتیک این شرکت ژاپنی به دنبال ساخت رباتی بودند که چابکی یک ربات دوپا با توانایی حرکت روی زمین‌های ناهموار را داشته باشد و در عین حال، مثل یک ربات چرخ‌دار که با حفظ تمام چرخ‌هایش روی زمین تعادل خود را به بهترین شکل نگه می‌دارد، مستحکم و قابل اطمینان باشد.

بز رباتیک کاوازاکی

از این رو، زمانی که سرعت در اولویت و مسیر پیش رو نیز هموار باشد، بز رباتیک کاوازاکی از چرخ‌هایش بهره می‌گیرد و به نوعی اسکوتر الکتریکی تبدیل می‌شود. در این وضعیت، این ربات می‌تواند بدنه خود را پایین‌تر بیاورد و با استفاده از یک جفت چرخ کوچکی که در هر کدام از زانوهایش تعبیه شده، حرکت کند. با این حال، وقتی مسیر ناهموار و پرمانع باشد، Bex پاهای چندبخشی خود را به کار می‌گیرد و شیوه حرکت آن به گونه‌ای است که همیشه حداقل دو پا زمین را لمس می‌کند. این باعث می‌شود نیاز به فعالیت زیادی برای حفظ تعادل نداشته باشد.

بز رباتیک کاوازاکی

ظرفیت حمل بار بز رباتیک کاوازاکی به حدود 100 کیلوگرم می‌رسد و بنابراین، ضمن بارهای سنگین، قابلیت حمل انسان را نیز دارد. افراد می‌توانند با فرمان دوچرخه‌مانند این ربات چهارپا آن را کنترل کنند. ضمناً کاوازاکی با توجه به محدودیت طراحی به شکل بز در زمینه کارایی و ظاهر، قسمت بالایی ربات خود را به‌صورت تمام ماژولار طراحی کرده است. در نتیجه، مشتریان در صورت تمایل می‌توانند شکل ربات خود را تغییر بدهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*