گردشگری هوشمند

همراه اول و وزارت میراث فرهنگی با هدف توسعه گردشگری هوشمند با یکدیگر همکاری می‌کنند

همراه اول و وزارت میراث فرهنگی با هدف توسعه گردشگری هوشمند تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. طبق این تفاهم‌نامه برای همراه اول مجوز اپراتور هوشمند گردشگری نیز صادر خواهد شد.

صبح روز چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ اپراتور همراه اول و وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تفاهم‌نامه «مشارکت در گردشگری هوشمند» را به امضا رساندند. مراسم امضای این تفاهم‌نامه با حضور اصحاب رسانه در محل سال فجر وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی برگزار شد.

در حال حاضر صنعت گردشگری به عنوان یکی از متنوع‌ترین و بزرگ‌ترین صنایع در جهان محسوب می‌شود و برای بسیاری از کشورها مهم‌ترین منبع درآمد و عاملی برای ایجاد فرصت‌های شغلی متعدد به‌شمار می‌رود. در واقع این صنعت که به بسیاری آن را موتور توسعه می‌دانند قادر است با ایجاد بالاترین میزان ارزش افزوده به شکل مستقیم و غیر مستقیم روی سایر فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی تاثیر بگذارد.

اهداف همکاری همراه اول با وزارت میراث فرهنگی

در همین راستا گردشگری هوشمند که ترکیبی از دو حوزه گردشگری و ارتباطات فناوری اطلاعات بوده به کمک فناوری‌های نوین و ایجاد یکپارچگی در ساختار و بستر باعث تحقق اهداف کلان صنعت گردشگری می‌شود.

از اهداف تفاهم نامه همکاری میان همراه اول و وزارت گردشگری می‌توان به همکاری برای ایجاد ارتباط بین حوزه‌های فیزیکی و دیجیتال در گردشگری، همكاری برای ایجاد و توسعه خدمات دیجیتال گردشگری بر پایه تحلیل داده، مشارکت در ایجاد و توسعه زیرلایه‌های اطلاعاتی، مشارکت در ایجاد زیرساخت‌ها و مولفه‌های گردشگری هوشمند در کشور اشاره کرد.

بر اساس این تفاهم‌نامه و برای تحقق اهداف در نظر گرفته شده، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای اپراتور همراه اول مجوز اپراتوری هوشمند گردشگری را صادر خواهد کرد. همچنین در همین رابطه آیین نامه‌ها، قوانین و رویه‌های مورد نیاز برای همکاری و هماهنگی کلیه سازمان‌ها، نهادها، دستگاه‌های نظارتی اجرایی و شرکت‌های زیرمجموعه دولتی و خصوصی فعال در حوزه گردشگری با اپراتور هوشمند گردشگری نیز تدوین خواهد شد..

همراه اول نیز با دریافت این مجوز در راستای بندهای این تفاهم نامه و برای جمع‌آوری و نگهداری استاندارد کلان داده‌ها متعهد خواهد شد تا اقداماتی چون تامین زیرساخت ارتباطی، دیتاسنتر، سرور، تجهیزات ذخیره‌سازی و خدمات بر پایه رایانش ابری را در دستور کار خود قرار دهد.

همچنین همراه اول قصد دارد از ظرفیت‌های خود برای ایجاد بستر بستر پرداخت الکترونیکی و کیف پول دیجیتال نیز استفاده کند که از آن می‌توان برای مورادی چون ساماندهی پرداخت‌های خرد در حوزه گردشگری هوشمند، تخصیص هزینه سفر پرسنل و کارمندان دولت و سایر شرکت‌ها و سازمان‌های متقاضی، هدفمندسازی یارانه‌های گردشگری و تبدیل رمز ارز به وجه رایج برای گردشگران خارجی استفاده کرد.

حمید بهروزی، قائم مقام مدیرعامل همراه اول در این مراسم عنوان کرد همراه اول در راستای مسئولیت اجتماعی خود و توسعه سرویس‌های دیجیتال و هوشمند در کشور به این حوزه وارد شده است. وی افزود با این تفاهم زیرساخت‌ها و پلتفرم‌های ضروری برای پاسخگویی به نیاز گردشگران ایجاد خواهد شد و همچنین ایجاد تعامل ضروری با بخش‌های مختلف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را به همراه دارد.

قائم مقام مدیرعامل همراه اول با اشاره به این که هدف ما ارائه سرویس‌های آنلاین به تمام گردشگران است گفت این سرویس‌ها از سطح پایه که همان سیم‌کارت‌های گردشگری بوده تا ارائه هر نوع خدمات دیجیتال و هوشمند را شامل می‌شود که امیدواریم سرانجام با برقراری این اتصالات در کل کشور بتوانیم برای توسعه گردشگری بستر مناسبی را ایجاد کنیم.

علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این مراسم عنوان کرد همراه اول اقدامات متعددی در حوزه هوشمندسازی از جمله توسعه پلتفرم شاد را به انجام رسانده و آنها را جزو مسئولیت‌های اجتماعی خود دانسته است. وی افزود این تفاهم‌نامه نیز با پیگیری‌های ما و پیشنهادات متقابل به امضا رسیده و به واسطه آن می‌توان با ظرفیت‌های اپراتور همراه اول در حوزه‌های مختلف گردشگری خدمات متعددی را به مردم ارائه داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*