گلکسی Z Flip 4

سامسونگ انتظار تقاضای دیوانه وار برای گلکسی Z Flip 4 را دارد

سامسونگ انتظار دارد موفقیت گلکسی زد فلیپ 3 را با جانشین این گوشی منعطف تکرار کند؛ چرا که سفارش نمایشگر تاشو برای گلکسی Z Flip 4 را 70 درصد افزایش داده است.

در عرصه‌ی گوشی‌های منعطف، سامسونگ حرف اول را می‌زند و فروش بالای گلکسی زد فلیپ 3 و گلکسی زد فولد 3 گواه این ادعاست. اما چه سرنوشتی در انتظار گلکسی Z Flip 4 است؟

به گفته‌ی «راس یانگ» مدیرعامل موسسه DSCC، سامسونگ دیسپلی یک سفارش 8.7 میلیون قطعه‌ای برای صفحه نمایش منعطف گلکسی زد فلیپ 4 دریافت کرده است؛ آن هم در حالی که سال گذشته، سامسونگ الکترونیکس سفارش 5.1 میلیون قطعه‌ای برای نمایشگر گلکسی زد فلیپ 3 داده بود. این یعنی رشد 70 درصدی!

حذف سری Galaxy Note و ادغام آن با سری S، مهم‌ترین تصمیم سامسونگ در چند سال اخیر بود. دلیل این تصمیم‌گیری هم به گوشی‌های منعطف و تاشو مرتبط است؛ چرا که کمپانی کره‌ای باور دارد این نوع گوشی‌ها، بخش بزرگی از بازار موبایل را در دست خواهند گرفت.

البته کم نیستند افرادی که دوام چنین گوشی‌هایی را زیر سوال می‌برند؛ اما خریداران پرشمار گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 که به این حرف و حدیث‌ها، اعتنایی نکردند. همین موضوع، نشان می‌دهد چقدر بازار موبایل تشنه‌ی نوآوری است. این را هم فراموش نکنیم که Z Flip 3 و Z Fold 3 نخستین گوشی‌های منعطف با تاییدیه IP (برای مقاومت نسبت به آب) بودند.

گوشی های سامسونگ

قرار است تامین این سفارش 8.7 میلیون قطعه‌ای، از آوریل 2022 آغاز شود؛ پس باید در آگوست یا سپتامبر (نیمه دوم تابستان)، منتظر دیدار با گلکسی Z Flip 4 باشیم. احتمالا گلکسی Z Fold 4 نیز آن را همراهی خواهد کرد.

فعلا برای صحبت از مشخصات مدل جدید Flip کمی زود است؛ ولی هیچ بعید نیست که با افزایش سایز نمایشگر کاور و باتری گوشی مواجه شویم.