صفحه نمایش پرچمداران سه گانه شیائومی 12

صفحه نمایش پرچمداران سه گانه شیائومی 12، نمره +A را از سایت دیسپلی میت دریافت کردند

بنابر بررسی دیسپلی میت، صفحه نمایش پرچمداران سه گانه شیائومی 12 از بهترین نمایشگرهای بازار موبایل در سال 2022 است.

اخیرا دیسپلی میت نتایج تست‌های خود از صفحه نمایش پرچمداران سه گانه شیائومی 12 را منتشر کرده است که مطابق آن،‌ هر سه گوشی درجه کیفیتی +A را دریافت کرده‌اند. همچنین دو گوشی شیائومی 12 و 12 پرو، 15 رکورد نمایشگر را ثبت کرده‌اند که 7 مورد از آن‌ها از نظر بصری «غیرقابل تشخیص از کامل» دسته‌بندی شده‌اند. البته شیائومی 12X هم تنها یک رکورد کمتر از دو مدل دیگر ثبت کرده است.

امتیاز نمایشگر سه گانه شیائومی 12

هر یک از این سه گوشی برتری خود را در زمینه‌های مختلف نشان داده‌اند. شیائومی 12 پرو،‌ از نمایشگری با وضوح تصویر بالاتر (1440 در 3200 پیکسل) برخوردار است. نمایشگر شیائومی 12 پرو همچنین بهترین روشنایی را دارد که در 100 درصد APL (متوسط سطح تصویر، یعنی چه مقدار از نمایشگر سفید نشان داده می‌شود.) 980 نیت روشنایی ارائه می‌دهد و در APL پایین 1541 نیت روشنایی ارائه می‌دهد.

شیائومی به طور پیشفرض صفحه نمایش سری شیائومی 12 را در کارخانه کالیبره می‌کند و در نتیجه این گوشی‌ها دقت رنگ و کنتراست کاملی ارائه می‌دهند. زمانی که این نمایشگرها روی حالت مناسب تنظیم می‌شوند، نمایشگرها گستره رنگی sRGB و DCI-P3 را پوشش می‌دهند. حالت‌های Vivid و Saturated نیز از 100% این گستره‌های رنگی پشتیبانی می‌کنند.

شیائومی 12

نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این که هر دو صفحه نمایش شیائومی 12 و 12X می‌توانند 68 میلیارد رنگ را ارائه دهند – به عبارت دیگر، این دو مدل دارای پنل‌های 12 بیتی هستند. در واقع، تا آنجا که ما می‌توانیم بگوییم، این‌ها اولین پنل‌های 12 بیتی در گوشی‌های هوشمند به شمار می‌روند. برای لذت بردن از مزایای کامل رنگ 12 بیتی به فیلم‌های کدگذاری شده با Dolby Vision نیاز دارید و از بخت خوش، این دو گوشی دارای گواهینامه Dolby Vision هستند.

توجه داشته باشید که صفحه نمایش شیائومی 12 پرو دارای یک پنل 10 بیتی است که 1 میلیارد رنگ را ارائه می‌دهد. اما نکته مثبت این است که مدل پرو تنها پنل LTPO است که نرخ رفرش متغیر بین 1 هرتز و 120 هرتز ارائه می‌دهد.