مقايسه و راي گيري : تازه وارد آتشين آمازون Fire Phone در مقابل دردانه اچ تي سي One M8

htc one m8 vs amazon fire phone

بازار اسمارت‌فون‌ها این روزها به مکانی شلوغ و بیرحم تبدیل شده است. تنها کافیست به HTC نگاهی بیاندازید: این کمپانی دو سال مداوم به ساخت بهترین انواع اسمارت‌فون اقدام نموده، اما هنوز در این صنعت مکان ثابتی پیدا نکرده است. با این وجود آیا آمازون شانسی دارد؟ آیا این کمپانی با ورود بسیار دیرهنگام خود به بازار فوق رقابتی اسمارت‌فون‌ها می‌تواند موفق عمل کند؟ هنوز نمی‌توان به این پرسش پاسخ روشنی داد، اما می‌توانیم ویژگی‌ها و مشخصات گوشی جدید آمازون، Fire Phone را در برابر یکی از بهترین اسمارت‌فون‌های امروزی، HTC One M8 به مقایسه بگذاریم، پس در ادامه ما را همراهی کنید.

اندازه

htc one m8 vs amazon fire phone

Fire Phone از آیفون بزرگ‌تر است، اما نسبت به اغلب پرچم‌داران اندروید اندازه‌ای کوچک‌تر را دارا می‌باشد که در میان آن‌ها باید One M8 را نیز گنجاند. گوشی اچ‌تی‌سی پنج درصد بلندتر، هشت درصد عریض‌تر و شش درصد ضخیم‌تر از اسمارت فون آمازون است.

وزن

htc one m8 vs amazon fire phone

فایرفون در دست به نوعی سنگین حس می‌شود و به عنوان یک تلفن کوچک‌تر از وان، در وزن 160 گرم با آن برابری می‌نماید.

جنس بدنه

htc one m8 vs amazon fire phone

به سختی می‌توان دستگاهی با ظاهر براق‌تر از One M8 با ساختار یکپارچه‌ی آلومینیومی آن یافت. اما Fire Phone ظاهر شیشه‌ای را که پیش از این در آیفون‌های 4/4s، LG Optimus G و Nexus 4 دیده شده بود، به دنیای اسمارت‌فون‌ها بازگردانده است.

رنگ‌ها

htc one m8 vs amazon fire phone

One M8 در حال حاضر در چهار رنگ فروخته می‌شود (اگرچه رنگ قرمز آن مختص اپراتورهای ورایزون در امریکا می‌باشد). از طرف دیگر، فایر فون تنها در رنگ مشکی عرضه می‌شود.

صفحه‌نمایش (اندازه)

htc one m8 vs amazon fire phone

هر دو نمایشگر دارای اندازه‌ی بزرگی هستند، اما وان ام 8، سیزده درصد فضای بیشتری را در نمایشگر خود نسبت به فایرفون ارائه می‌دهد.

صفحه‌نمایش (رزولوشن)

htc one m8 vs amazon fire phone

فایرفون به طور کلی دارای سخت‌افزارهای پیشرفته‌ای در خود است، اما رزولوشن صفحه‌نمایش آن، بیشتر به سمت تلفن‌های میان رده‌ای گرایش دارد. اگرچه صفحه‌نمایش 315 پیکسل در اینچ این گوشی به اندازه‌ی کافی شفاف به نظر می‌رسد، اما به شفافیت و وضوح نمایشگر 1080p وان نیست.

نمایشگر سه‌بعدی

htc one m8 vs amazon fire phone

آماوزن در رویدادهای خود از کلمه‌ی سه‌بعدی استفاده نکرده است، اما می‌توان این قابلیت را در نمایشگر Dynamic Perspective این گوشی مشاهده کرد، البته نسبت به نمایشگرهای سه بعدی معمول تفاوت‌هایی مشاهده می‌شود. در اینجا اینطور به نظر می‌رسد که نمایشگر تلفن آمازون از مقدار معمول بیشتر در آن فرورفته باشد. چگونگی استفاده‌ی توسعه‌گران از این افکت سه‌بعدی جالب توجه خواهد بود.

تشخیص تصویر

htc one m8 vs amazon fire phone

از دیگر ویژگی‌های جالب توجه و شاخص فایرفون، Firefly است. این قابلیت از دوربین گوشی به منظور تشخیص اشیا استفاده می‌کند.

فضای ذخیره‌سازی

htc one m8 vs amazon fire phone

فایرفون‌ها با مقدار فضای ذخیره‌سازی داخلی بیشتری عرضه می‌شوند، اما در آن‌ها برخلاف گوشی اچ‌تی‌سی اسلات کارت حافظه‌ی microSD جهت گسترش فضای ذخیره‌سازی وجود ندارد.

پردازنده

htc one m8 vs amazon fire phone

آمازون در بخش پردازنده‌ی گوشی خود کوتاهی نکرده، اما با این حال One M8 به اجرای پردازنده‌ی تقریبا بهتر اسنپدراگون 801 می‌پردازد.

رم

htc one m8 vs amazon fire phone

هر دو گوشی با رم دو گیگابایتی وجود دارند.

دوربین

htc one m8 vs amazon fire phone

فایر فون مجهز به یک دوربین با رزولوشن بالاتر است، اما دوربین اولتراپیکسل وان پیکسل‌های بزرگ‌تری دارد که به آن در گرفتن تصاویر روشن‌تر و رنگی‌تر در شرایط نوری کم کمک فراوانی می‌کنند.

سنسور عمق

htc one m8 vs amazon fire phone

One M8 دارای یک دوربین دوم در قسمت پشت خود است که وظیفه‌ی سنجش عمق را به عهده دارد. این دوربین درب تازه‌ای را به سوی استفاده از افکت‌های مختلف مانند بوکه (بک‌گراند تیره) باز کرده است.

باتری

htc one m8 vs amazon fire phone

در این بخش نیز برتری به سود One M8 است و این گوشی دارای باتری با ظرفیت بیشتر می‌باشد و در تست‌های باتری نیز بسیار خوب عمل کرده است. اما هنوز قضاوت در مورد عمر باتری گوشی Fire Phone زود است.

Extreme Power Saving Mode

htc one m8 vs amazon fire phone

اسمارت‌فون اچ‌تی‌سی همانگونه که پیش از این در مقایسه‌ها و بررسی‌ها ذکر شد، دارای یک ویژگی جالب است که به شما در فعال نگه داشتن تلفن‌تان هنگام ظرفیت بسیار کم باتری کمک می‌کند. این حال صرفه‌جویی انرژی به محدودسازی برنامه‌های و پردازش‌های گوشی پرداخته تا طرفیت اندک باتری را به چند ساعت زمان اجرا گسترش دهد.

اسپیکرهای جلو

htc one m8 vs amazon fire phone

احتمالا شما بر اساس اسپیکر بهتر یک اسمارت‌فون به خرید آن ترغیب نمی‌شوید. اما اگر این بخش از اولویت‌های شماست، باید بدانید که گوشی وان بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. اسپیکرهای BoomSound قرار گرفته در قسمت جلوی این اسمارت‌فون دارای صدای بلند و واضحی هستند و بهترین در نوع خود به شمار می‌روند.

نرم‌افزار

htc one m8 vs amazon fire phone

این بخش یکی از بزرگ‌ترین مزایای وان محسوب می‌شود. سیستم‌عامل Fire OS آمازون درواقع فقط نسخه‌ای بسیار اصلاح شده از اندروید منبع باز می‌باشد. اما از آنجایی که به تایید گوگل نرسیده، در آن شاهد وجود پلی‌استور یا هیچ یک از برنامه‌های گوگل نخواهید بود. اپ‌استور آمازون، تنها راه بر روی فایرفون جهت دستیابی به اپلیکیشن‌ها می‌باشد، این فروشگاه سه سال است که راه اندازی شده و دارای مقدار برنامه‌های کافی می‌باشد. اما هنوز تفاوت زیادی با کتابخانه‌ی غنی و عالی برنامه‌های گوگل‌پلی دارد.

تاریخ انتشار

htc one m8 vs amazon fire phone

پیش‌سفارش فایرفون از بیست‌وپنجم ماه جولای امکان‌پذیر می‌باشد. گوشی وان هم از ماه مارچ تاکنون در قفسه‌ی فروشگاه‌ها حضور دارد.

قیمت پایه (بدون قرارداد)

htc one m8 vs amazon fire phone

پیش از معرفی فایرفون توسط آمازون، بسیاری بر قیمت ارزان این محصول مانند تبلت‌های کیندل فایر معتقد بودند. اما شایعات درست از آب درنیامد و Fire Phone با قیمت پایه‌ و بدون قرارداد 650 دلاری عرضه می‌شود (و 200 دلار تحت قرارداد)، درست همانند رقبایی مانند iPhone 5s، Galaxy S5 و البته HTC One M8.

آمازون حداقل در این زمان دارای یک برتری است، برای مدت محدودی پیش‌سفارش Fire Phoneها با تخفیف برای اعضای Amazon Prime همراه است.

خب نظر شما چیست ؟ در رای گیری زیر به کدامیک رای می دهید ؟

 

منبع  : gizmag

 

Amazon Fire Phone vs. HTC One (M8)

The smartphone market is a crowded and cutthroat place. Just look at HTC: the company has arguably made the best handset for two years in a row, but it's still struggling to stay afloat. So does Amazon even have a chance, jumping into this ultra-competitive market this late in the game? Well, we can't answer that just yet, but we can see if the features and specs of Amazon's new Fire Phone stack up to those of the HTC One (M8).

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*