پرچم اوکراین و آمریکا

اعلام آمادگی نیروهای پلیس آمریکا برای شرکت در جنگ روسیه و اوکراین

پلیس آمریکا جهت حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه، اقدام به ارسال تجهیزات نظامی به ارتش اوکراین می‌کند. در ادامه شاهد جزئیات بیشتر باشید.

ارتش ایالات متحده آمریکا مدت‌ها است که تجهیزات مازاد خود را در اختیار آژانس‌های پلیس فدرال، ایالتی و محلی می‌گذارد. همین یکی از عوامل مهم در ایجاد سطح بالایی از نظامی‌سازی پلیس در سراسر این کشور به شمار می‌رود؛ زنگ خطری بزرگ برای امنیت شهروندان آمریکا. به گزارش Vice، حالا انبار این سازمان‌ها به قدری اشباع شده است که بخشی از تجهیزات خود را به اوکراین که در میدان نبرد با روسیه قرار دارد، ارسال می‌کنند.

اخیراً آژانس‌های پلیس کلرادو و ورمونت از اهدای تجهیزات دفاعی به نیروهای اوکراینی خبر داده‌اند. بنا بر گفته سخن‌گوی وزارت ایمنی عمومی کلرادو به 9 News، این اقدام در راستای همدلی با نیروهای اوکراینی صورت گرفته است؛ در واقع آن‌ها اوکراینی‌های مشمول خدمتی را در نظر گرفته‌اند که چیزی جز یک شهروند ساده نیستند، ولی مجبورند در حال حاضر وظیفه قانونی خود در قبال حکومت را به جا بیاورند.

پلاکارد اعتراض به حمله به اوکراین

طبق اعلام «فیل اسکات» (Phil Scott)، فرماندار ورمونت، جلیقه‌های محافظ استفاده‌شده و منقضی‌شده به ارتش اوکراین فرستاده خواهد شد و پلیس ایالتی ورمونت نیز شهروندان را به اهدای جلیقه سطح 3 یا بالاتر تشویق کرده است. این جلیقه‌ها تا حدودی از فرد در برابر انواع ضعیف‌تر گلوله‌های کالیبر تفنگ (Rifle) محافظت می‌کنند.

وزارت ایمنی عمومی کلرادو 80 مجموعه جلیقه محافظ و 750 کلاه ایمنی ضدگلوله اهدا می‌کند. سازمان پلیس فالز تانشیپ پنسیلوانیا هم 52 جلیقه به همراه لباس رزم، پوتین و کیت پزشکی به ارتش اوکراین ارسال خواهد کرد. 15 عدد از مجموع 52 جلیقه، دارای درجه حفاظت بالاتر خواهند بود و برای نیروهای نظامی در میدان نبرد کارآمدتر ظاهر خواهند شد. علاوه بر این‌ها، سخن‌گوی شهردار یانکرز نیویورک از برنامه پلیس این شهر برای اهدای تعداد زیادی جلیقه ضدگلوله سطح 2 و کلاه ایمنی ضد شورش گفته است.

پلیس ایالت کلرادو آمریکا

مرکز آموزشی و فرهنگی اوکراین در جنکینتاون پنسیلوانیا وظیفه سازماندهی عمده تجهیزات و ارسال آن‌ها از طریق لهستان به اوکراین را بر عهده دارد. با توجه به گزارشات، بخش قابل توجهی از این تجهیزات پیش‌تر مورد استفاده قرار گرفته‌اند، منقضی شده‌اند یا دیگر تحت پوشش گارانتی نیستند.

البته این لزوماً بدین معنی نیست که این تجهیزات، پایین‌تر از سطح استاندارد قرار دارند. جلیقه محافظ مثل هر محصول دیگری، با قرارگیری در معرض عناصر مختلف فرسوده می‌شود، ولی طول عمر مفید آن به شدت متکی به نحوه استفاده و نگهداری کاربر است. با این حال، جالب است بدانید خود پلیس آمریکا معمولاً از مازاد انبار نیروهای نظامی یا تجهیزاتی که دیگر استفاده نمی‌شوند بهره می‌گیرد.