شیائومی ردمی K50

شیائومی ردمی K50 و K50 پرو با مشخصات جذاب و قیمت وسوسه کننده معرفی شدند

سرانجام شیائومی ردمی K50 و K50 پرو رونمایی شدند. اگرچه مدل‌های جدید سری Redmi K50 برچسب قیمتی متوسطی دارند؛ اما مشخصات بسیار خوبی را ارائه می‌دهد.

شیائومی سال میلادی جاری را با معرفی Redmi K50 Gaming آغاز کرد و حالا نوبت به دو مدل ردمی K50 و K50 پرو رسیده است. این دو گوشی طراحی یکسانی دارند و اکثر مشخصات اصلی آنها هم یکی است. تنها تفاوت‌های بین مدل پرو و استاندارد ردمی کی 50 را می‌توان در دوربین‌های بهتر، شارژ سریع‌تر، چیپست بهتر و نسخه‌ای با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی دانست.

شیائومی ردمی K50 و K50 پرو با مشخصات جذاب از راه رسیدند

شیائومی ردمی K50

ردمی K50 پرو از تراشه مدیاتک دایمنسیتی 9000 بهره می‌برد. این تراشه بر اساس لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC ساخته شده است و در دل خود هسته قدرتمند کورتکس X2 را با فرکانس ۳.۰۵ گیگاهرتز دارد. همچنین گوشی جدید ردمی به سیستم خنک‌سازی ۷ لایه‌ای محفظه بخار مجهز شده است تا افزایش دما مانع از عملکرد حداکثری دستگاه نشود. مدل استاندارد از تراشه دایمنسیتی 8100 بهره می‌برد.

شیائومی در هر دو عضو سری ردمی K50 از نمایشگر ۶.۷ اینچی امولد با رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسل (+QHD) و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز استفاده کرده است. نمایشگر توسط لایه‌ای از گوریلا گلس ویکتوس حفاظت می‌شود و در بخش بالایی آن نیز دوربین سلفی با حسگر ۲۰ مگاپیکسلی سونی IMX596 دیده می‌شود.

شیائومی ردمی K50

در بدنه پشتی ردمی K50 پرو دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی (حسگر ۱/۱.۵۲ اینچی سامسونگ) با لرزشگیر اپتیکال دیده می‌شود. در کنار این حسگر، دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی دیده می‌شود. مدل استاندارد نیز در بخش دوربین میزبان حسگر ۴۸ مگاپیکسلی سونی IMX582 با لرزشگیر اپتیکال و دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی است.

شیائومی ردمی K50

انرژی مورد نیاز Redmi K50 Pro توسط یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که از شارژ ۱۲۰ وات پشتیبانی می‌کند. شرکت سازنده ادعا می‌کند که کاربر می‌تواند در تنها ۱۹ دقیقه باتری گوشی را به طور کامل شارژ کند. در مدل استاندارد هم شاهد استفاده از باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و پشتیبانی از شارژ ۶۷ وات هستیم.

از دیگر مشخصات سری ردمی K50 می‌توان به بلوتوث ۵.۳، NFC و رابط کاربری MIUI 13 اشاره کرد. این گوشی‌ها قرار است در چهار رنگ نقره‌ای، سبز، آبی و مشکی روانه بازار شوند. البته در بدنه پشتی رنگ مشکی از طراحی خاصی استفاده شده که به کریستال یخ شباهت دارد.

شیائومی ردمی K50 / شیائومی ردمی K50 پرو

شیائومی برای مدل پایه ردمی K50 پرو با ۸ گیگ رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه برچسب قیمتی ۴۷۲ دلاری را در نظر گرفته است. نسخه ۸/۲۵۶ گیگ و ۱۲/۵۱۲ گیگ این گوشی نیز به ترتیب ۵۲۰ و ۶۳۰ دلار قیمت دارند. همچنین برای خرید مدل پایه Redmi K50 با ۸ گیگ رم و ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی باید ۳۷۸ دلار کنار بگذارید و مدل ۱۲/۲۵۶ گیگ آن نیز ۴۴۰ دلار به فروش خواهد رسید.