سامسونگ در گلکسی A53 و A33 هم شارژر را حذف کرده و هم جک هدفون را

سامسونگ در گلکسی A53 و A33 هم شارژر را حذف کرده و هم جک هدفون را

پس از اپل، حالا سامسونگ هم علاوه بر حذف جک هدفون، شارژر را از جعبه گوشی‌های جدید گلکسی A53 و گلکسی A33 حذف کرده است.

پیش از این تصمیم سامسونگ درباره دو گوشی میان‌رده جدید خود یعنی گلکسی A53 و A33، این اپل بود که برای اولین بار جک هدفون و شارژر تلفن همراه را به ترتیب از آیفون 7 و آیفون 12 حذف کرده بود. حذف خروجی 3.5 میلی‌متری صدا با واژه شجاعت توجیه شد، زیرا اپل چشم‌انداز را برای آینده‌ای بی‌سیم و تحت سلطه ایرپادها ترسیم کرده بود. در حالی‌که حذف شارژر درون جعبه نیز این‌بار با دلایل به ظاهر محیط‌زیستی انجام شده که در نتیجه این تصمیم، اپل به سود نجومی 6.5 میلیارد دلاری رسید.

در هر دو مورد، سامسونگ با بهره‌گیری از فرصت پیش‌آمده، به تمسخر اپل برای عدم گنجاندن آداپتور شارژ در داخل جعبه یا حذف جک هدفون پرداخت. با این‌حال، اگر سامسونگ پس از این اتفاق، عینا از هر دو روش برای کاهش هزینه‌های خود استفاده نمی‌کرد و تبلیغات مربوطه را فورا از اینترنت پاک نکرده بود، لااقل می‌توانستیم به حسن نیت آنها باور داشته باشیم. اما این شرکت نیز با پیروی از تصمیم اپل، هزینه‌ای مازاد برای خرید شارژر، هدفون بی‌سیم یا تبدیل جک 3.5 میلی‌متری بر روی دست خریداران گذاشت.

حذف جک هدفون از گلکسی A53 و A33

اولین بار با عرضه سری گلکسی اس 20، سامسونگ جک هدفون را از روی پرچم‌داران خود حذف کرد، با این وجود، در سری گلکسی اس 21، علاوه بر آن، شارژر نیز از پکیج این محصولات حذف شد. بهانه سامسونگ نیز با تقلید از اپل، مشکل انباشت زباله‌های الکترونیکی و تکثیر غیرضروری لوازم جانبی عنوان شد.

به‌نظر می‌رسد دوران طلایی استفاده از جک‌های هدفون به پایان رسیده و زمان آن فرا رسیده که در اغلب گوشی‌های آینده به‌طور کامل ناپدید شود. هر دو گوشی هوشمند گلکسی A52 و A32، پیش از این از درگاه هدفون و شارژر در جعبه‌های خود برخوردار بودند. با این‌حال، حذف هر دو ویژگی به‌طور هم‌زمان، احتمالا باعث بازخوردهای منفی در میان خریداران بالقوه این محصولات قرار خواهد گرفت. جدا از پرچم‌داران، هرچه به گوشی‌هایی با رده‌های اقتصادی‌تر نزدیک شویم، مقاومت در برابر حذف چنین قابلیت‌های حیاتی، سخت‌تر می‌شود. حداقل در نسل اخیر، می‌توان دلخوش بود که اسلات کارت MicroSD در گلکسی A53 و A33 حفظ شده است.

متعلقات جعبه گلکسی A53

این تغییرات مطمئنا در آینده به باقی میان‌رده‌های سری گلکسی A و M نیز سرایت خواهد کرد. باید دید که آیا گوشی‌های اقتصادی سامسونگ در آینده با جک هدفون و شارژر در جعبه عرضه خواهند شد یا خیر. هم‌چنین مشخص نیست که آینده دستگاه‌های سطح پایه سامسونگ چه خواهد شد، زیرا احتمالا این ویژگی‌ها در آن رده نیز مورد حذف قرار می‌گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*