سامسونگ گلکسی A53 5G

با بهترین ویژگی ها و امکانات گلکسی A53 آشنا شوید

گوشی گلکسی ای 53 یکی از جذاب‌ترین و البته حاشیه‌سازترین میان‌رده‌های معرفی شده توسط سامسونگ در ماه‌های اخیر است. گلکسی A53 ویژگی های زیادی دارد که آن را به یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده تبدیل می‌کند.

سری جدید گوشی‌های میان‌رده سامسونگ سرانجام معرفی شدند. گوشی‌های گلکسی A33، A53 و A73 جدیدترین محصولات معرفی شده توسط این شرکت هستند که از ویژگی‌های قابل قبولی بهره می‌برند. گوشی‌های سری گلکسی A5x سامسونگ همیشه گزینه‌ای مناسب برای اکثر کاربران بوده‌اند. گلکسی A53 هم مانند نسل‌های قبل این سری، به طور کلی یک گوشی جذاب و کاربردی است اما متاسفانه سامسونگ در تصمیمی جنجالی، جک 3.5 میلی متری را از این گوشی حذف کرد. این پایان جنجال‌های این میان‌رده تازه‌نفس نبود و سامسونگ مانند پرچمدارانش، آداپتور شارژ را هم در جعبه این گوشی قرار نداد.

بهترین ویژگی های گوشی گلکسی A53 سامسونگ

اگر این دو مورد برای شما ایرادهای بزرگی نیستند، می‌توانید با خرید گلکسی A53 سامسونگ، به ویژگی های مهمی دسترسی داشته باشید که در که دیدنشان در گوشی‌های میان‌رده، باعث خوشحالی است.

با خرید گلکسی A53، چهار آپدیت اندروید و 5 سال پشتیبانی امنیتی دریافت می‌کنید

برخی از کاربران باور دارند گلکسی A53 در مقایسه با گوشی‌هایی مانند گلکسی ای 52 و ای 52 اس، پیشرفت‌های مهمی ندارد. اما بدون شک دریافت 4 آپدیت اندروید و 5 سال پشتیبانی امنیتی، می‌تواند یک ویژگی کاربردی برای این میان‌رده کره‌ای باشد.

مقایسه آیفون SE 3 با گلکسی A53

 تا پیش از این سامسونگ برای بسیاری از میان‌رده‌هایش، 3 آپدیت بزرگ اندروید و 4 سال پشتیبانی امنیتی ارائه می‌کرد. این میزان پشتیبانی نرم‌افزاری، در مقایسه با دیگر تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی فوق‌العاده به نظر می‌رسید. چندی پیش این شرکت اعلام کرد گوشی‌های پرچمدارش، 4 آپدیت اندروید و 5 سال پشتیبانی نرم‌افزاری دریافت می‌کنند. حالا سامسونگ این پشتیبانی طولانی را به میانرده‌هایش هم آورده تا ارزش خریدشان را بالاتر ببرد. با توجه به این که گلکسی A53 سامسونگ با اندروید 12 و وان یو آی 4.1 به دست مشتریان می‌رسد، باید انتظار داشت این گوشی حتی اندروید 16 را نیز دریافت کند و یک سال پس از انتشار این نسخه، پشتیبانی امنیتی گوشی ادامه داشته باشد.

استحکام مناسب و ضدآب بودن

خوشبختانه مدت‌ها است دیگر برای داشتن یک گوشی ضدآب، نیازی به خرید پرچمدارها ندارید. یکی از ویژگی های مهم گلکسی A53، ضدآب بودن آن است. البته بهتر است به یاد داشته باشید در نسل قبل هم این ویژگی وجود داشت و اگر تنها دلیلتان برای خرید این گوشی ضدآب بودن است، می‌توانید سراغ گلکسی ای 52 یا گلکسی ای 52 اس هم بروید که فعلا قیمتی کمتر دارند. در بازه قیمتی فعلی گلکسی ای 53، گوشی گلکسی اس 20 فن ادیشن نیز از این ویژگی بهره می‌برد.

بررسی اولیه سامسونگ گلکسی A53 5G؛ یک میان رده برنده؟

 

گوشی گلکسی A53 سامسونگ به گواهی استاندارد IP67 مجهز شده است. با توجه به وجود این گواهی، این مدل باید بتواند سی دقیقه در عمق یک متری آب دوام بیاورد. با این حال این گواهی، گلکسی ای 53 را به صورت کامل ضدآب نمی‌کند اما ریختن آب یا افتادن گوشی در آب، نباید آسیبی به این مدل بزند.

یکی دیگر از ویژگی های مشترک این گوشی با گلکسی ای 52 و ای 52 اس، مجهز بودن به گوریلا گلس 5 است. این نسل از گوریلا گلس در سال 2016 میلادی معرفی شد و می‌تواند در مقابل سقوط و ضربه، عملکردی خوب داشته باشد.

تراشه 5 نانومتری ویژگی های پردازش تصویر جدیدی را به دوربین گلکسی A53 می‌‌دهد

میانرده جدید سامسونگ به تراشه‌ای 8 هسته‌ای با لیتوگرافی 5 نانومتری مجهز شده است. سامسونگ هنوز رسما نام تراشه مورد استفاده قرار گرفته در گلکسی ای 53 را اعلام نکرده اما نتایج به دست آمده از تست‌های بنچمارک نشان می‌دهد قلب تپنده این گوشی، تراشه اگزینوس 1280 است.

این تراشه با معماری 5 نانومتری‌اش، باید بتواند در زمینه مصرف انرژی، از تراشه‌های 8 نانومتری نسل قبل عملکرد بهتری داشته باشد. البته تجربه نشان داده در عمل، چنین اتفاقی به ندرت می‌افتد و کمتر شاهد بهبود شدید شارژدهی با بهبود لیتوگرافی تراشه بوده‌ایم. در واقع مواردی مانند نرخ نوسازی بالای نمایشگر، قدرت بالای تراشه، استفاده از 5G و غیره می‌توانند شارژدهی باتری را کاهش دهند و بهبود لیتوگرافی را بی‌تاثیر کنند.

سامسونگ اگزینوس 2200

دیگر نکته مهم تراشه اگزینوس 1280، ویژگی های هوش مصنوعی محور آن در دوربین گلکسی A53 است. برای مثال دوربین گلکسی ای 53 سامسونگ می‌تواند به لطف قابلیت نایت مود بهبودیافته‌اش، حتی در بدترین شرایط نوری هم تصاویری قابل قبول بگیرد. همچنین ویژگی پرتره و فان مود دوربین گوشی بهبود یافته‌اند و تصاویری که در نور کم ثبت می‌شوند، نویز کمتری دارند.

گوشی گلکسی ای 53 سامسونگ ویژگی های دیگری مانند Photo Remaster و Object Eraser نیز دارد که باعث می‌شود این گوشی، به یک گزینه مناسب برای عکاسی تبدیل شود. جالب است بدانید برخی از این ویژگی‌ها، در گوشی‌هایی با قیمت 1000 دلار وجود دارند.

پشتیبانی از سوپر فست شارژ 25 واتی و درگاه کارت حافظه

اگر بخواهیم نگاهی واقع‌بینانه داشته باشیم، پشتیبانی از شارژ 25 واتی و درگاه حافظه باید جزو ملزومات گوشی‌های هوشمند باشند. اما با توجه به شرایط فعلی، این دیدن این دو ویژگی در میان‌رده تازه سامسونگ اتفاقی مثبت است. شارژ سریع 25 واتی (که سامسونگ به آن سوپر فست شارژ می‌گوید) در مقایسه با سیستم شارژ سریع گوشی‌های شرکت‌هایی مانند شیائومی، حرفی برای گفتن ندارد اما در مقایسه با نسل‌های قبلی گوشی‌های سامسونگ، پیشرفتی نسبتا مناسب است.

شارژ سریع 100 وات

پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی هم می‌تواند یک ویژگی مثبت دیگر برای این گوشی تلقی شود. شاید در سال‌های قبل هیچ‌وقت از پشتیبانی از کارت حافظه به عنوان ویژگی یاد نمی‌کردیم اما حالا با توجه به حذف جک 3.5 میلی متری هدفون و شارژر، باید انتظار داشت در نسل‌های بعد پشتیبانی از کارت حافظه هم دیگر در میان‌رده‌های سامسونگ وجود نداشته باشد.

نمایشگر سوپر امولد 120 هرتزی گلکسی ای 52 اس

سامسونگ سال‌ها است در کیفیت صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند، حرف اول را می‌زند. گلکسی A53 سامسونگ هم مانند بسیاری دیگر از گوشی‌های هوشمند این شرکت، از نمایشگری فوق‌العاده باکیفیت بهره می‌برد. رنگ سیاه مثل همیشه عمق زیادی دارد و استفاده از دارک مود، لذت‌بخش‌تر از همیشه است.

گلکسی A53 سامسونگ

صفحه نمایش 6.5 اینچی این گوشی از رزولوشن فول اچ دی پلاس پشتیبانی می‌کند و دارای طراحی موسوم به اینفینیتی O است. حاشیه‌های نمایشگر بسیار باریک به نظر می‌رسند. مهم‌ترین ویژگی نمایشگر این گوشی، نرخ نوسازی بالای آن است. رفرش ریت 120 هرتز در ثانیه پیش از این هم در میان‌رده‌های دیگر سامسونگ وجود داشت اما در بیشتر رقبای هم‌قیمت سامسونگ، برای کاهش هزینه‌ها از نرخ نوسازی 90 و حتی 60 هرتز پشتیبانی می‌شود.

این نرخ نوسازی می‌تواند به شما انیمیشن‌های به شدت روان ارائه کند و می‌توانید در بازی‌ها، فریم ریت بالاتری را تجربه کنید. البته این در صورتی است که بازی مورد نظر، توان اجرا با فریم ریت بیشتر از 60 یا 90 را داشته باشد.