ریسیور اینترنت ماهواره ای استارلینک

سرعت اینترنت ماهواره ای استارلینک ایلان ماسک چقدر است؟

کاربران زیادی به اینترنت ماهواره ای استارلینک فکر می‌کند، اما آیا این سرویس ارزش فکر کردن دارد!؟ سرعت اینترنت ماهواره ای استارلینک چقدر است؟

استارلینک یکی از شرکت‌های متعلق به ثروتمندترین فرد دنیا یعنی ایلان ماسک است. این کمپانی در زمینه ارائه اینترنت ماهواره ای فعالیت می‌کند. ایلان ماسک یک پکیج کامل در اختیار دارد؛ او با موشک‌های خود از شرکت اسپیس ایکس، به طور مستمر ماهواره های استارلینک را به مدار کره زمین ارسال و همینطور وضعیت سرویس‌دهی را بهتر می‌کند. این شرکت اخیرا تصمیم گرفته تعدادی از آنتن‌های دریافت‌کننده‌اش را به طور رایگان در اختیار ساکنان جنگ‌زده اوکراین قرار بدهد. اما صبر کنید! این همه بوق و کرنا و تلاش مردم برای استفاده از این سرویس ارائه دسترسی به اینترنت برای چیست؟ سرعت اینترنت ماهواره ای استارلینک واقعا چقدر است؟

اگرچه استارلینک تصمیم گرفته تا مدتی به طور رایگان در اوکراین سرویس بدهد، اما در سایر نقاط دنیا، هزینه استفاده از سرویس‌های آن بالا است، مخصوصا اگر بخواهید از پکیج‌های پریمیوم استارلینک استفاده کنید.

نکته اینجاست که برای ساکنان شهرها و به طور کلی افرادی که به اینترنت ای دی اس ال وو وی دی اس ال و همچنین نسل چهارم و مخصوصا پنجم موبایل (5G) دسترسی دارند، استفاده از طرح‌های استارلینک توجیهی ندارد. اما اگر در یک محیط خارج از شهر، به دور از سرویس‌دهنده‌های اینترنت، سکونت دارد یا حداقل به طور مستمر به چنین منطقه‌ای سفر می‌کنید، اینترنت ماهواره ای استارلینک گزینه‌ای مناسب برای شما است.

بررسی سرعت اینترنت ماهواره ای استارلینک توسط Ookla

شرکت Ookla، توسعه‌دهنده وب سایت speedtest.net، با اتکا به استخرهای داده وسیع خود تلاش کرد سرعت اینترنت ماهواره ای استارلینک را در نقاط مختلف دنیا، در رقابت با بقیه، مشخص کند.

سرعت در آمریکا

بررسی Ookla نشان داد در ایالات متحده آمریکا، اکنون استارلینک در مقایسه با سایر ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت ماهواره ای، طی ربع چهارم سال 2021 با اختلاف قابل توجه سریع‌ترین بوده است، هر چند نمی‌‌تواند با سرعت متوسط ​​ارائه‌دهندگان اینترنت ثابت رقابت کند. Ookla اعلام کرد در مقایسه با ربع سوم سال 2021، سرعت اینترنت ماهواره ای Starlink در ربع چهارم همین سال به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرد و از متوسط 87.25 مگابیت بر ثانیه (10.9 مگابایت بر ثانیه) به 104.97 مگابیت بر ثانیه (13.1 مگابایت بر ثانیه) رسید.

سرعت اینترنت ماهواره ای استارلینک در‌ آمریکا

مقایسه سرعت اینترنت ماهواره ای Starlink با دیگر رقبا در آمریکا

بررسی‌ها نشان داد تأخیر آنتن‌های استارلینک به میزان قابل توجهی پایین است و بین ارائه‌دهندگان اینترنت ماهواره ای تنها سرویس‌دهنده‌ای است که تاخیری نزدیک به متوسط سرویس‌دهندگان اینترنت ثابت دارد. البته این تجربه در سرتاسر آمریکای وسیع یکسان نیست و سرعت اینترنت ماهواره ای استارلینک بسته به منطقه شدیدا متغیر است.

در ایالات متحده آمریکا، بیشترین سرعت در شهرستان میامی دید ثبت شد و آنتن دریافت‌کننده استارلینک توانست به سرعتی نزدیک به 191 مگابیت بر ثانیه (23.8 مگابایت بر ثانیه) دست پیدا کند.

استارلینک در آمریکا

سرعت در انگلستان

در انگلستان، که از نظر شهروندانش سرعت دسترسی به اینترنت نسبت به آمریکا پایین‌تر است، استارلینک تقریبا دو برابر سریعتر از سرعت متوسط ​​دانلود است. اگرچه این سرویس‌دهنده اینترنت ماهواره ای قادر نیست کاملا با سرعت آپلود مطابقت داشته باشد، اما رقابت بسیار نزدیک است. همچنین متوسط میزان تاخیر نیز پایین است، به طوری که Ookla استارلینک را برای گیمرهای انگلیسی دوست‌دار اجرای بازی‌های آنلاین چند نفره مناسب می‌داند.

مقایسه سرعت اینترنت ماهواره ای Starlink با دیگر رقبا در انگلستان

مقایسه سرعت اینترنت ماهواره ای Starlink با دیگر رقبا در انگلستان

در مقایسه با اینترنت ماهواره ای SES، استارلینک با اختلاف گزینه بهتری است، پس اگر به انگلستان سفر و به اینترنت ماهواره ای احتیاج پیدا کردید، شرکت متعلق به ایلان ماسک را برای خرید اشتراک انتخاب کنید.

تا اینجا به بررسی نحوه عملکرد استارلینک در دو کشور آمریکا و انگلستان پرداختیم، اما گزارش Ookla جامع‌تر است. برای مشاهده کامل نتیجه تحقیقات آن درباره سرعت اینترنت ماهواره ای استارلینک در سراسر دنیا روی این لینک کلیک کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*