پرفروش ترین گوشی های بازار ایران

پرفروش ترین گوشی های بازار ایران در سال 1400

اگر به دنبال آن هستید تا بدانید پرفروش ترین گوشی های بازار ایران در سال ۱۴۰۰ کدام محصولات بوده‌اند، در ادامه با ما همراه باشید.

محمدرضا عالیان، سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل در جدیدترین مصاحبه خود در ارتباط با میزان ورود و مصرف موبایل در کشور طی سال ۱۴۰۰، عنوان کرد از آغاز سال گذشته تا نخستین روز اسفند حدود ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه موبایل وارد کشور شده بوده است، اما اگر ۱۲ ماه گذشته یعنی از ۱ اسفند ۹۹ تا ۱ اسفند ۱۴۰۰ را در نظر بگیریم مجموعا ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه موبایل به کشور وارد شده است.

عالیان در ادامه بیان کرد از این میزان ۱۸ میلیون و ۲۸۰ هزار دستگاه در کشور فعال شده‌‌ است که با توجه به این موضوع مشخص می‌شود میان واردات و مصرف تعادل خوبی برقرار شده است. سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل در ادامه با اشاره به این که بیشترین واردات و مصرف مربوط به خرداد سال ۱۴۰۰ بوده است، عنوان کرد طی سال ۹۹ در ماه‌های پایانی شاهد بیشترین واردات بودیم، این در صورتی است که در سال ۱۴۰۰ بیشترین مصرف و واردات در ابتدای سال اتفاق افتاده است.

طبق گفته عالیان، تنها در خرداد نزدیک به ۲ میلیون دستگاه تلفن همراه به کشور ورود پیدا کرده است که از این تعداد یک میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه فعال شده است.

سامسونگ محبوب ترین برند گوشی در بازار ایران

پرفروش ترین گوشی های بازار ایران

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل در ارتباط با سهم برندها در بازار موبایل ایران در سال ۱۴۰۰،‌ اظهار کرد بیشترین سهم بازار کشور در سال ۱۴۰۰ با ۴۸ درصد در اختیار برند سامسونگ قرار داشته است. تا ابتدای اسفند ۸ میلیون و ۷۱۰ هزار دستگاه تلفن همراه سامسونگ روانه بازار کشور شده است که مجموعا یک میلیارد و ۷۸۷ میلیون دلار ارزش داشته‌اند.

شیائومی نیز دومین برند پرفروش بازار کشور بوده که ۲۸ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. طی سال ۱۴۰۰ تعداد ۵ میلیون و ۲۱۰ هزار دستگاه از محصولات این برند به فروش رسیده که مجموعا ۱ میلیارد و ۱۰۶ میلیون دلار ارزش داشته‌اند.

سومین برند پرفروش بازار کشور نوکیا بوده است، این برند ۱۲ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. طی سال گذشته ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار دستگاه از محصولات این برند روانه بازار کشور شده که مجموعا ۵۴ میلیون دلار ارزش داشته‌اند.

عالیان توضیح داد با وجود این که نوکیا ۱۲ درصد از سهم بازار کشور را در اختیار داشته، اما از نظر ارزشی در سطح پایینی قرار دارد،‌ زیرا تلفن‌های همراه این برند دارای قیمت پایینی بوده و اغلب از نوع فیچرفون یا تلفن‌های دکمه‌ای هستند.

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل در ادامه بیان کرد چهارمین برند محبوب بازار کشور اپل بوده که ۶ درصد از سهم بازار را در اختیار داشته است. طی سال گذشته یک میلیون و ۳۰ هزار دستگاه از محصولات این برند به بازار کشور عرضه شده که مجموعا یک میلیارد ارزش داشته‌اند.

در رتبه چهارم هواوی با یک درصد از سهم بازار کشور قرار داشته است. طی سال گذشته ۲۳۰ هزار دستگاه از محصولات این برند در بازار کشور به فروش رسیده است که مجموعا هفت میلیون دلار ارزش داشته‌اند.

با پرفروش ترین گوشی های بازار ایران آشنا شوید

پرفروش ترین گوشی های بازار ایران

عالیان در ادامه در رابطه با پرفروش‌ ترین گوشی های بازار ایران در سال ۱۴۰۰،‌ بیان کرد که سامسونگ A12 محبوب‌ترین تلفن همراه در بازار کشور بوده است. طی سال ۱۴۰۰ مجموعا ۲ میلیون و ۱۴۱ هزار و ۷۰۰ دستگاه از این مدل به ارزش ۳۴۹ میلیون دلار به فروش رسیده است. در رتبه دوم پرفروش ترین گوشی های بازار ایران در سال ۱۴۰۰ نیز نوکیا ۱۰۵ قرار داشته است. طی سال ۱۴۰۰ مجموعا یک میلیون دستگاه از این مدل با ارزشی بالغ بر ۱۴ میلیون دلار به فروش رسیده است.

POCO X3 PRO شیائومی،‌ سومین تلفن همراه پرفروش بازار کشور بوده است. طی سال گذشته یک میلیون و ۱۳ هزار دستگاه از این تلفن همراه در بازار کشور به فروش رسیده است که مجموعا ۲۶۲ میلیون دلار ارزش داشته‌اند.

چهارمین محصول پرطرفدار سامسونگ A21S بوده است. طی سال ۱۴۰۰ مجموعا ۶۷۷ هزار دستگاه از این محصول به فروش رسیده است که در کل ۱۰۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار ارزش داشته‌اند. در رتبه پنجم پرفروش ترین گوشی های بازار ایران در سال ۱۴۰۰ نیز سامسونگ A32 قرار داشته است. طی سال گذشته ۶۵۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه از این مدل به ارزش ۱۵۷ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار در بازار به فروش رسیده است.

در میان موبایل‌های اپل نیز آیفون ۱۲ پرو مکس محبوب‌ترین مدل در بازار کشور بوده است. طی سال گذشته ۲۵۳ هزار و ۶۰۰ دستگاه از این مدل در بازار کشور به فروش رسیده است که مجموعا ۳۵۷ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار ارزش داشته‌اند. آیفون ۱۳ نیز با ۲۳۶ هزار و ۴۰۰ دستگاه به ارزش ۳۷۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار در رتبه آخر این برند بوده است.

عالیان در انتها خاطرنشان کرد با وجود این که اپل پرفروش‌ترین برند در بازار جهانی محسوب می‌شود،‌ اما در بازار ایران به دلیل شرایط اقتصادی و قیمت چشم‌گیر محصولات، سهم زیادی را به خود اختصاص نداده و در حقیقت مردم توان خرید محصولات این برند را ندارند.