سپر نامرئی

اولین سپر نامرئی واقعی ساخته شد + عکس و ویدیو

محققان با الهام گرفتن از شنل‌های نامرئی فیلم‌های علمی تخیلی، یک سپر نامرئی واقعی ساختند. در ادامه با ویژگی‌های این اختراع جدید آشنا خواهیم شد.

استارتاپ Invisiblity Shield Co که در لندن مستقر است موفق شد یک سپر نامرئی کاملا کاربردی بسازد. این سپر نامرئی به یک آرایه لنز ویژه برای هدایت نور مجهز شده و می‌تواند هر جسم یا فردی که در پشت آن قرار می‌گیرد را پنهان کند.

ویدیوی اولین سپر نامرئی واقعی

این استارتاپ تا به امروز موفق شد 25 سپر نامرئی کاملا کاربردی را بسازد و قصد دارد طی همکاری با شرکت کیک‌استارتر (Kickstarter) تعداد تولید این محصولات را افزایش دهد. اعضای این تیم اعلام کردند پس از بارها شکست و امتحان ایده‌های مختلف سرانجام توانستند نخستین سپر نامرئی با کارایی بالا را بسازند.

سپر نامرئی

یک آرایه لنز ویژه که در این سپر قرار دارد با هدایت بخش زیادی از نور که از جسم یا فرد پشت آن منعکس می‌شود، قادر است هر آنچه در پشت خود جای می‌گیرد را مخفی کند. طبق گفته محققان، با توجه به این که طراحان آرایه لنز ویژه را به شکل عمودی نصب کردند، نوارهای عمودی نور که از فرد یا جسم منعکس می‌شود به سرعت پراکنده خواهد شد.

سپر نامرئی

از طرفی دیگر نوری که توسط پس زمینه منعکس می‌شود، روشن‌تر و گسترده‌تر بوده و به همین دلیل از پشت سپر عبور کرده و قسمت زیادی از آن با شکست نور مواجه خواهد شد. در واقع با این سپر نامرئی، بیننده فقط پس زمینه را می‌بیند و قادر به تشخیص فرد یا جسمی که پشت سپر قرار دارد نخواهد بود.

سپر نامرئی

استارتاپ Invisiblity Shield Co برای ساخت این سپر انواع مختلفی از لنز را با فواصل، عمق و زوایای مختلف مورد آزمایش قرار داد. یکی از محققان این پروژه اعلام کرد این سپر در محیط‌های یکدست مانند ماسه، آسمان، چمن و جنگل بهترین عملکرد را از خود نشان خواهد داد. در حال حاضر این سپرها در ابعاد ۱۲ در ۸ اینچ با قیمت حدود ۴۹ پوند به فروش می‌رسند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*