اندروید ۱۲ گلکسی A52s

بروزرسانی اندروید ۱۲ ، گلکسی A52s را کند می‌کند!

بسیاری از کاربران گوشی گلکسی A52s که آپدیت اندروید ۱۲ را روی دستگاه خود دریافت کرده‌اند، باگ‌ها و مشکلات متعددی را گزارش کرده‌اند.

سامسونگ در آگوست سال گذشته میلادی از گوشی گلکسی A52s رونمایی کرد که در آن زمان آخرین نسخه‌ی اندروید و رابط کاربری سفارشی One UI را اجرا می‌کرد. سپس در ماه ژانویه سامسونگ بروزرسانی One UI 4 بر پایه‌ی اندروید ۱۲ را با مجموعه‌ای از امکانات جدید و ارتقا یافته برای این گوشی منتشر کرد. ولی این بروزرسانی به ظاهر پایدار، باعث دردسرهای زیادی برای کاربران شده است.

باگ‌هایی که کاربران را کلافه کرده است

کاربران در انجمن گفتگوی سامسونگ مشکلات فراوانی را پس از دریافت آپدیت اندروید ۱۲ روی گوشی Galaxy A52s 5G گزارش کرده‌اند. برخی از این مشکلات شامل لکنت در نمایش انیمیشن‌ها و تأخیر رابط کاربری، جلوه‌های ناخوشایند در پیمایش، کاهش غیرعادی عمر باتری، کاهش کیفیت دوربین، داغ شدن بیش از حد دستگاه و کرش کردن برنامه‌های مختلف می‌شود. تاکنون تاپیک‌های زیادی در این رابطه توسط کاربران ایجاد شده است.

این بروزرسانی ۲ ماهی می‌شود که در اختیار کاربران گوشی گلکسی ای ۵۲ اس قرار گرفته است، ولی سامسونگ تاکنون متوجه مشکلات به وجود آمده پس از دریافت آن نشده است تا یک پچ ترمیم کننده را برای آن منتشر کند. همچنین پچ‌های امنیتی ماه‌های فوریه و مارس نیز برای این گوشی هنوز منتشر نشده و کاربران همچنان از وصله امنیتی ژانویه ۲۰۲۲ استفاده می‌کنند.

ما سامسونگ را به خاطر سرعت بالای انتشار آپدیت اندروید ۱۲ برای گوشی‌هایش که حتی از برنامه‌ی اولیه‌ی خودش هم جلوتر زده تحسین کرده‌ایم. اما ترجیح می‌دادیم سامسونگ مدت زمان بیشتری را صرف آزمایش روی این بروزرسانی می‌کرد تا ایرادهای آن را برطرف کند، تا آنکه بخواهد عجولانه آن را منتشر کند. با توجه به باگ‌هایی که توسط کاربران گزارش شده، ظاهراً سامسونگ زمان زیادی را صرف آزمایش روی این بروزرسانی نکرده است.

اگر شما هنوز از اندروید ۱۱ روی گوشی گلکسی ای ۵۲ اس ۵ جی خود استفاده می‌کنید، بهتر است فعلاً دست نگه دارید و آپدیت جدید اندروید ۱۲ را روی آن نصب نکنید و منتظر یک بروزرسانی جدید باشید.