غیر قابل سکونت

ناسا: ایران تا ۳۰ سال دیگر غیر قابل سکونت می‌شود

ناسا به تازگی گزارش جدیدی را در خصوص پیامدهای گرم شدن زمین منتشر کرد و در آن هشدار داد بسیاری از کشورها از جمله ایران تا 30 سال دیگر غیر قابل سکونت خواهند شد.

دانشمندان طی سال‌های اخیر به شکل جدی نسبت به پیامدهای گرم شدن زمین هشدار دادند؛ پیامدهایی که می‌تواند شرایط زندگی در سراسر این سیاره را دگرگون سازد و برای انسان‌ها خسارت‌های مالی و جانی شدیدی را به همراه داشته باشد.

طبق گفته دانشمندان بالا آمدن سطح آب دریاها، غرق شدن شهرهای ساحلی، خشکسالی و کمبود غذا جزو مهم‌ترین پیامدهای گرمایش زمین محسوب می‌شوند. در همین راستا ناسا به تازگی با انتشار گزارش جدیدی هشدار داد انجام نشدن اقدامات فوری برای جلوگیری از گرم شدن زمین باعث نابودی بسیاری از کشورها خواهد شد.

ایران تا سه دهه دیگر غیر قابل سکونت خواهد شد

غیر قابل سکونت

سازمان فضانوردی آمریکا (ناسا) به تازگی گزارشی را در مورد پیامدهای گرم شدن زمین منتشر کرد و هشدار داد با افزایش دمای زمین تا سال 2050 میلادی بسیاری از مناطق جنوب آسیا از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس نظیر ایران، کویت و عمان به همراه کشورهای حاشیه دریای سرخ مانند یمن، سومالی، اتیوپی، سودان، عربستان و مصر غیر قابل سکونت خواهند شد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است برخی از ایالت‌های آمریکا مانند آیووا، میزوری و آرکانساس نیز تا سال 2070 میلادی دیگر قابل زندگی نخواهد بود. ناسا در این گزارش از تمام کشورها خواست با انجام اقدامات فوری مانع افزایش دمای سیاره زمین شوند تا پیامدهای بسیار خطرناک آن زندگی بسیاری از انسان‌ها را به نابودی نکشاند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. من در ناسا چنین مطلبی را پیدا نکردم
    این مقاله در ناسا در مورد کویر لوت است که در مورد عکس سال 2000 توضیح میدهد
    https://climate.nasa.gov/climate_resources/94/great-salt-desert-iran/

    و این یکی هم یک تحقیق است که سال 2009 چند تا ایرانی نوشتند
    https://ui.adsabs.harvard.edu/abs/2009ems..confE..50K/abstract

  2. در گزارش مذکور صرفا اشاره به بخشهای حاشیه خلیج فارس شده و نه کل ایران. از این رژیم دیگه آبی برای ملت و کشور گرم نمیشه.

  3. ایران با این وضعیت تاسف بار زندگی و خودروهای فرسوده،کارخانجات غیر استاندارد،مسئولین بی مسئولیت،محکوم به نابودی است
    حضرت علی میفرمایند:هر گاه حاکمانی فاسد بر امتی حکمفرمائی کنن،اولین بلائی که بر سر اون امت فرود می آید،خشکسالی است،و چه زیبا فرمودند…
    ممنونم اگه نظرم ثبت بشه

    • کاش همه فرمایشات حضرت علی علیه السلام را مورد توجه قرار می‌دادیم.
      خیلی دوست دارم ۳۰ سال دیگه همه دوستان باشند و ببینند که کدوم کشورها به خاطر حاکمان فاسدشون بر اثر خشکسالی از بین رفتند…

      • فقط ایران از بین میره
        شما انتظار نابودی کانادا و استرالیا و آمریکا رو نداشته باش،چون اون کشورها حداقل مردمان خودشون رو دوست دارن،چیزی که تو هیچ کدوم از مسئولین این کشور دیده نمیشه