هامر برقی

تجربه غرش پیشرانه‌های ۸ سیلندر به هامر برقی آمد

هامر برقی به تکنولوژی تولید صدا ویژه شرکت Bose مجهز شد تا رانندگان این خودرو بتوانند صدایی مشابه غرش پیشرانه‌های 8 سیلندر را تجربه کنند.

خودروهای الکتریکی به دلیل پیشرانه‌های برقی خود کاملا بی‌صدا هستند و این موضوع برای آن دسته از رانندگانی که به غرش پیشرانه‌های 8 سیلندر علاقه دارند بسیار دلسرد کننده است. در همین راستا خودروسازان بزرگی چون بی ام و و مرسدس با تکنولوژی جدیدی توانستند صدایی مشابه خودروهای درون‌سوز را در محصولات الکتریکی خود به وجود آورند که این اقدام رضایت مشتریان و افزایش فروش را برای این شرکت‌ها به همراه داشته است.

هامر برقی به تکنولوژی تولید صدا مجهز شد

در همین راستا Bose نیز برای جی ام سی هامر الکتریکی 2022 سیستم افزایش صدای خودرو برقی EVSE را در نظر گرفت. طبق اعلام این شرکت، تکنولوژی EVSE می‌تواند از طریق بلندگوهای نصب شده در کابین صداهای سفارشی را به گوش راننده و سرنشینان برساند.

شرکت سازنده این سیستم را برای پوشش صداهای باد، جاده و لاستیک طراحی کرده و با استفاده از الگوریتم Bose و داده‌های خودرو می‌تواند صداهای ویژه‌ای را تولید کند. طبق اعلام این شرکت، برای رانندگی معمولی پروفایل‌های صدایی متفاوتی در نظر گرفته شده که در آن صدای ملایمی تولید می‌شود و یک لایه بافت صدا را به پرفورمنس جاده‌ای خودرو اضافه خواهد کرد.

هامر برقی

این تکنولوژی در حالت تراین می‌تواند تن صدای بم‌تری را ارائه دهد تا راننده بتواند بهتر با پرفورمنس خودرو ارتباط برقرار کند. در واقع هر زمان گشتاور هامر برقی افزایش پیدا کند، صدا نیز افزایش خواهد یافت. رانندگان در حالت آفرود غرش عمیق‌تری را خواهند شنید؛ چرا که خودرو در این حالت با سرعت از روی سطوح ناهموار مانند شن و ماسه و گل‌ولای عبور می‌کند و این تکنولوژی نیز بسته به شرایط صداهای متفاوتی را تولید خواهد کرد.

رانندگان در زمان استفاده از حالت لانچ هامر برقی بیش از پیش عملکرد تکنولوژی EVSE را حس خواهند کرد. طبق گفته شرکت Bose، در این حالت راننده می‌تواند به قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۵۷۴ نیوتن‌متری هامر برقی دسترسی پیدا کند. هامر در این حالت با وزن ۴۱۱۱ کیلوگرمی خود می‌تواند ظرف مدت 3 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

 هامر برقی

هامر برقی علاوه بر تکنولوژی EVSE از سیستم صوتی Bose با ۱۴ بلندگو نیز بهره می‌برد که این سیستم ووفرهای برد پهن در درهای جلو و جعبه Bass زیر صندلی عقب را به همراه دارد. جعبه Bass می‌تواند حسی را که پیش از این رانندگان هرگز تجربه نکردند را ارائه دهد. در همین راستا یکی از مهندسان ارشد هامر عنوان کرد این خودرو عملکرد جاده‌ای و آفرود بی‌نظیری را ارائه خواهد داد. از آنجایی که صدا عنصر مهمی در خودروها محسوب می‌شود ما طی همکاری با شرکت Bose توانستیم در این محصول توازن شنیداری را به وجود آوریم.