گوشی پوکو X3 پرو

آیا گوشی پوکو X3 پرو برای بازی مناسب است؟

با توجه به چیپست قدرتمند گوشی پوکو X3 پرو، آیا می‌توانیم این دیوایس را به عنوان یک گوشی گیمینگ تلقی کنیم؟

پوکو ایکس 3 پرو یکی از قوی‌ترین و محبوب‌ترین محصولات کمپانی زیرمجموعه شیائومی بوده که در کشورمان به فروش خوبی دست یافت. یکی از عوامل موفقیت این گوشی، استفاده از چیپست اسنپدراگون 860 در کنار 8 گیگابایت رم بود که آن را به یک غول پردازشی تبدیل کرد. در حال حاضر حدود یک سال از زمان معرفی رسمی این گوشی می‌گذرد و ما در ادامه با بررسی جز به جز عناصر گیمینگ این گوشی، قصد داریم ببینیم آیا این گوشی همچنان برای بازی کردن مناسب است یا خیر.

چیپست و سخت افزار

گوشی پوکو X3 پرو

ابتدا باید به چیپست اشاره کنیم که نقطه قوت اصلی دستگاه برشمرده می‌شود. اسنپدراگون 860 یا +855 نسخه‌ای بهبود یافته از پرچمدار اسبق چیپست‌های کوالکام بوده که در پوکو X3 پرو نیز از آن استفاده شده است. گرچه این چیپست جدید نیست اما هنوز هم می‌تواند از پس پردازش‌های سنگین بر بیاید و بازی‌ها را به روانی اجرا کند.

در نظر داشته باشید گوشی پوکو X3 پرو در دسته میان‌رده‌ها قرار می‌گیرد و در این رده قیمتی، هیچ گوشی دیگری وجود ندارد که بتواند عملکردی مشابه با اسنپدراگون 860 را ارائه کند. اگر به دنبال گوشی‌هایی قوی‌تر از پوکو ایکس 3 پرو هستید بایستی حدود یک الی دو میلیون تومان بیشتر هزینه کنید. بنابراین ارزش خرید این گوشی بالاست و نسبت به مبلغ پرداختی، توان زیادی در اختیارتان قرار می‌گیرد.

نکته قابل توجه درباره مجموعه سخت افزار پردازشی پوکو X3 Pro، قدیمی شدن چیپست و همچنین حرکت بازار گوشی‌های اندرویدی به سوی رم‌هایی با ظرفیت بیشتر است. حالا چند سال از عرضه رسمی اسنپدراگون 860 می‌گذرد و به زودی شاهد بازی‌هایی خواهیم بود که نیازمند پردازش‌های سنگین و سریع‌تری هستند و برای اجرای آن‌ها توسط گوشی پوکو X3 پرو، بایستی کیفیت بازی را کاهش بدهید.

پوکو ایکس 3 پرو در دو کانفیگ رم 6 و 8 گیگابایتی عرضه می‌شود. بدین ترتیب بیشترین میزان رمی که می‌تواند در اختیار شما قرار بگیرد تنها 8 گیگابایت بوده که در حال حاضر ظرفیت مناسبی به حساب می‌آید؛ اما ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور حین اجرای بازی‌ها شاهد لگ باشید.

اسپیکرها

گوشی پوکو X3 پرو

چینی‌ها اسپیکر استریو را در محصول خود گنجانده‌اند تا حین اجرای بازی، صداها به صورت یکپارچه شنیده شوند و به کاربر احساس بهتری منتقل شود. برای سنجش بهتر اهمیت اسپیکر استریو حین گیمینگ باید بگوییم اسپیکر استریو می‌تواند بازیکن را در بازی غرق کند و صداها را به معنای واقعی از سمت چپ یا راست خود بشنود. پیش از این امکان ایجاد صدای چند جانبه با استفاده از هدفون امکان‌پذیر بوده اما اخیرا گوشی‌سازها به سراغ اسپیکرهای استریو رفته‌اند تا تجربه بهتری هنگام بازی کردن حاصل شود. این اسپیکرهای استریو یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گیمینگ پوکو ایکس 3 پرو محسوب می‌شوند.

صفحه نمایش

گوشی پوکو X3 پرو

هر آنچه که توسط سخت افزار دستگاه پردازش می‌شود، توسط صفحه نمایش قابل مشاهده خواهد بود. بدین ترتیب پل ارتباطی کاربر با چیپ‌ها، سیستم عامل و غیره همان نمایشگری خواهد بود که در پوکو X3 پرو جای بهبود دارد. شیائومی از پنل IPS بهره گرفته که اتفاقا رزولوشن بالایی نیز دارد اما به دلیل ماهیت پنل IPS، قادر به نمایش عمق رنگ‌ها نیست. این در حالی بوده که اکثر گوشی‌های میان‌رده امروزی از پنل AMOLED استفاده می‌کنند که کیفیت تصویر بسیار بهتر و شفاف‌تری نسبت به IPS دارند و انجام بازی با این پنل بسیار لذت‌بخش‌تر از IPS خواهد بود.

در مجموع نمایشگر پوکو ایکس 3 پرو را نمی‌توانیم یک نقطه ضعف بدانیم، اما قطعا یک نقطه قوت نیز نخواهد بود و ممکن است در برخی بازی‌ها مانند بازی‌های ترسناک که محیط‌های تاریک زیادی دارند، شما را ناامید کند.

باتری

گوشی پوکو X3 پرو

باتری 5160 میلی‌آمپری پوکو ایکس 3 پرو این تضمین را می‌دهد که حتی اگر بخواهید هر روز به گیمینگ بپردازید و همزمان به کارهای روزمره‌تان برسید، همچنان نیازی به شارژ زودهنگام گوشی نداشته باشید. ظرفیت باتری دیوایس مناسب بوده و البته مصرف بهینه انرژی توسط اسنپدراگون 860 نیز به شارژدهی طولانی‌تر کمک شایانی می‌کند.

علی‌رغم حجم بالای باتری و کم مصرف بودن چیپست، اگر به دلیل اجرای طولانی مدت بازی‌ها نیاز به شارژ مجدد گوشی داشتید، فناوری شارژ سریع 33 واتی به کمک شما خواهد آمد تا سرعت پر شدن باتری را افزایش بدهد. بدین ترتیب هیچ نگرانی بابت کم شدن شارژ باتری وجود نخواهد داشت.

سخن پایانی

گوشی پوکو X3 پرو

گوشی پوکو X3 پرو یکی از بهترین گوشی‌های اقتصادی بازار است که با داشتن سخت افزار پردازشی قدرتمند، کمتر میان‌رده‌ای می‌تواند با آن در زمینه گیمینگ رقابت کند. اما مسائلی بر سر خرید این گوشی وجود دارد و ممکن است بهترین عملکرد این گوشی در آینده‌ای نه چندان دور تبدیل به عملکردی معمولی بین میان‌رده‌های آینده باشد. در مجموع می‌توانیم بگوییم ایکس 3 پرو فعلا برای گیمینگ مناسب است و می‌تواند از پس هر بازی‌ای بر بیاید، اما اگر قصد دارید گوشی‌تان را برای چندین سال نگه دارید و گیمینگ در اولویت شماست، بهتر است به گزینه‌های دیگر نیز فکر کنید.