خودرو عنکبوتی Swincar شیب‌های ناهموار را به چالش می کشد !

همواره توسط مخترعین و علاقه مندان به ساخت خودروهای چند منظوره تلاش شده است که خودرویی ساخته شود که بشود خودش را با شرایط ناهمواره و مسیر های صعب العبور وفق دهد که در این میان تلاش یک مهندس فرانسوی ساخت خودرویی الکتریکی است که هر چرخ این ماشین که به نام Swincar معرفی شده ،دارای موتور الکتریکی منحصر‌به‌فردی است. سازندگان فرانسوی این خودرو از هشت سال پیش تاکنون بر روی این وسیله نقلیه عجیب کار کرده‌ که با ساخت نمونه ی اولیه و تست شده ی آن هم‌اکنون آماده تولید انبوه توسط سرمایه گذار است.

این خودرو که به خودرو عنکبوتی نیز مشهور است ، ماشینی است که همانند موتورسیکلت دارای چرخش‌های سبک ، مقاوم و سریعی است که می‌تواند از شیب ۷۰ درصدی بالا و پایین رفته و در عرض شیب ۵۰ درجه حرکت کند به گونه ای که حرکت این خودرو در چنین شیبی چرخ‌های چپ را ۶۰٫۹۶ سانتی‌متر بالاتر از چرخ‌های سمت راست برده و این اتومبیل همچنین می‌تواند از میان حفره‌ها همانند عنکبوت حرکت کند .

در توضیح بیشتر باید گفت بازوهای تعلیق مستقل کج‌شونده این خودرو به هر چرخ، درجه‌ای قابل‌توجه از حرکت مورب و عمودی می‌دهد. خودروی Swincar از روی زمین‌هایی حرکت می‌کند که افراد تصورش را هم بکنند. این خودرو به آسانی با محیط‌های بسیار شیب‌دار برخورد می‌کند و مقاومت قابل‌توجهی در مقابل واژگونی از خود نشان می‌دهد.

لازم به یادآوری است که هدایت و ترمزکردن در این خودرو مبتنی بر چهار چرخ آن به صورت هیدرولیک است و به هر چرخ درجه‌ای و موقعیتی از انعطاف‌پذیری در موقعیت‌های ناهموار می‌بخشد .

 هر چرخ این خودرو به صورت جداگانه دارای موتوری الکتریکی  است که می تواند نیروی حرکتی خود را توسط باتری که در زیر پاهای راننده واقع شده به گونه ای تولید کند که این باتری بسته به موقعیت، ۲، چهار یا ۶ کیلووات ساعت انرژی ذخیره می‌کند.

نکته قابل توجه و مهم این خودرو، مصرف بسیار کم انرژی به هنگام  استفاده از آن بوده و علاوه بر این که اگر زمانی هم نیاز به ارتقاء منابع انرژی آن باشد، فضای بسیار خوبی برای تقویت و کارگذاشتن باطری های بزرگتری نیز وجود دارد.

نکته فنی دیگری که برای این خودرو امکان تغییرش به سرعت مهیا می شود، استفاده و جاسازی چرخ‌های بزرگ‌تر به جای چرخ های موجود است به گونه ای که به خودرو توانایی حرکت از روی مونعی همچون سنگ ها و تنه‌های کوچک درخت را می‌دهد.

این خودرو عنکبوتی مفهومی از آن جهت مورد توجه مهندسین و بخصوص رسانه ها قرار گرفته است که بی‌صدا و عاری از هر نوع انتشار گاز گلخانه‌ای است.و سازنده ی آن به دنبال یافتن سرمایه‌گذار، توزیع‌کننده و شرکای تجهیزاتی و صنعتی برای تجاری‌سازی آن است. که در صورت تحقق این موضوع، و به گفته سازنده‌ی آن، حتما نسخه دوسرنشینه و نسخه‌ای برای معلولین نیز طراحی و خواهد ساخت .

منبع :designboom      ترجمه : گجت نیوز

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*