فورد GT نسخه ویژه Alan Mann

آخرین نسخه فورد GT افسانه‌ای، شما را به یاد فراری خواهد انداخت

نسخه ویژه جدید فورد GT یادآور پیروزی تاریخی فورد مقابل فراری در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز است. در ادامه شاهد مشخصات این نسخه فورد جی تی باشید.

فورد در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز در سال 1966 به لطف فورد GT اصلی، موفق شد برنده رقابت با فراری شود و اتفاقی تاریخی را رقم بزند. اولین خودروی GT پروژه بزرگی بود که تحقیق و توسعه گسترده‌ای روی آن صورت گرفت و نمونه‌های اولیه فوق‌العاده سبک Alan Mann Racing زمینه‌ساز تولید یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین خودروهای مسابقه‌ای آمریکایی شد. نسخه ویژه جدید فورد جی‌تی که Alan Mann Heritage Edition نام گرفته، مدتی قبل در نمایشگاه خودرو شیکاگو 2022 برای اولین به نمایش عموم گذاشته شد.

فورد GT نسخه ویژه Alan Mann

این نسخه ویژه فورد GT اهدای احترامی به فورد AM GT-1 محسوب می‌شود. AM GT-1 نمونه اولیه‌ای بود که از مواد سبک برای دستیابی به عملکرد استثنائی در پیست بهره می‌بُرد. تنها دو دستگاه از این نمونه اولیه ساخته شد و فناوری به کار رفته در این خودروها به GT Mk 2 راه پیدا کرد؛ خودرویی که به یک پیروزی به یاد ماندنی در سال 1966 دست پیدا کرد.

فورد GT نسخه ویژه Alan Mann

فورد جی‌تی نسخه Alan Mann Heritage Edition با بهره‌گیری از بدنه سبک فیبر کربنی، همچنان به طراحی سبک‌وزن پایبند مانده و از ترکیب رنگ قرمز و طلایی برای یادبود AM GT-1 برخوردار شده است. نوارهای مسابقه‌ای روی سقف، نوارهای سفید روی کاپوت و عدد 16 روی درب‌ها، کاپوت و بال عقب جلوه خاصی به نمای بیرونی این خودرو بخشیده‌اند. در اسپلیتر، دریچه‌های پیشرانه، آستانه‌های درب، آینه‌ها و دیفیوزر عقب فیبر کربن به کار رفته است. نسخه ویژه GT همچنین از چرخ‌های 20 اینچی و کالیپرهای ترمز قرمزرنگ Brembo بهره‌مند است.

فورد GT نسخه ویژه Alan Mann

در فضای داخلی نسخه ویژه فورد GT نیز به المان‌های مسابقه‌ای توجه شده است. در کابین این خودرو تریم فیبر کربن و صندلی‌های دارای روکش آلکانتارا به همراه دوخت قرمز و طلایی را مشاهده می‌کنیم. ضمناً باید به خطوط طلایی داشبورد و دنده پشت فرمان با رنگ قرمز خاص خود اشاره کرد.

در فورد GT نسخه Alan Mann Heritage Edition، پشت قسمت راننده یک پیشرانه 3.5 لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته است. این پیشرانه توانایی تولید قدرت 660 اسب بخار و گشتاور 745 نیوتون‌متر را دارد و قدرت آن از طریق یک گیربکس دو کلاچه 7 سرعته به محور عقب منتقل می‌شود. شتاب‌گیری این خودرو از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت، حدود 3 ثانیه زمان می‌برد و حداکثر سرعت آن 347 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*