سریع ترین CPU دسکتاپ جهان

اینتل از سریع ترین CPU دسکتاپ جهان رونمایی کرد

سریع ترین CPU دسکتاپ جهان، نسخه سفارشی پردازنده‌ Core i9-12900K اینتل معرفی شد. این نسخه توان و سرعت بیشتری پیدا کرده است.

اینتل در رویداد CES 2022 از پردازنده‌های نسل دوازدهمی  Core-i9 12900 KS خود که قادر به دستیابی به حداکثر سرعت 5.5 گیگاهرتز هستند، رونمایی کرد. این کمپانی، پردازنده‌های جدید خود را سریع‌ترین محصولات بازار دسکتاپ‌ها می‌داند.

این نسخه ویژه ( حرف S در انتهای نام محصول به معنای Special یا ویژه است) به زودی روانه بازار خواهد شد. قیمت این پردازنده هم برابر با 739 دلار خواهد بود. همچنین، تولیدکنندگان سخت افزار نیز قادر خواهند بود این نسخه ویژه را برای محصولاتشان در اختیار داشته باشند.

سریع ترین CPU دسکتاپ جهان

مشخصات سریع ترین CPU دسکتاپ جهان چیست؟

معماری این پردازنده‌های اینتل دقیقا مشابه با Core i9-12900K است که پرچمدار کنونی محصولات اینتل به شمار می‌رود. این پردازنده، 16 هسته و 24 رشته دارد و از 30 مگابایت حافظه کش L3 بهره می‌برد.

با این حال، تفاوت اصلی میان نسخه‌های S و معمولی از این پردازنده، توان 150 واتی نسخه S است که امکان دستیابی به سرعت 5.5 گیگاهرتز را فراهم می‌کند.‌ برای مقایسه بد نیست بدانید که نسخه‌های معمولی نسل دوازدهم پردازنده‌های Core i9 با توان 125 وات قادر به دستیابی به سرعت 5.2 گیگاهرتز است.

سریع ترین CPU دسکتاپ جهان

شانزده هسته پردازشی این پردازنده در دو کلاستر دسته بندی می‌شوند. از میان آن‌ها، هشت هسته برای عملکرد قدرتمندتر و هشت‌تای دیگر برای مصرف بهینه در نظر گرفته می‌شوند. این چیپست با مادربردهای Z690 سازگار است. اینتل همچنین توصیه می‌کند که برای دستیابی به بهترین تجربه گیمینگ، آخرین بایوس این مادربوردها را در اختیار داشته باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*