لوتوس الترا

لوتوس التره معرفی شد؛ شاسی بلند برقی زیبایی که لامبورگینی اوروس را به چالش می‌کشد

لوتوس التره معرفی شد. شاسی بلند برقی لوتوس آمده تا لامبورگینی اوروس را به چالش بکشد. در ادامه با مشخصات و امکانات این شاسی بلند برقی آشنا خواهیم شد.

شرکت لوتوس سرانجام شاسی بلند التره را معرفی کرد. این خودروساز بریتانیایی با اشاره به این که Eletre در زبان‌های اروپای شرقی به معنای زنده شدن است، اعلام کرد لوتوس التره با الهام از خودروهای اسپرت سنتی این برند طراحی شده و روی پلتفرم معماری پریمیوم الکتریکی لوتوس توسعه پیدا کرده است. لوتوس التره دارای ۵۱۰۵ میلی‌متر طول و ۳۰۱۹ میلی‌متر فاصله محوری بوده و با چنین ابعادی از رقبای خود نظیر پورشه کاین بزرگ‌تر خواهد بود.

مشخصات لوتوس التره

لوتوس الترا

در حال حاضر مشخصات کامل این شاسی بلند برقی منتشر نشده است، اما لوتوس اعلام کرد این خودرو در نسخه‌های مختلف به تولید خواهد رسید و مدل پایه آنها به قوای محرکه دو موتوره با قدرت 600 اسب بخار مجهز خواهند بود. این خودرو می‌تواند ظرف مدت 3 ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و حداکثر سرعت آن نیز حدود 260 کیلومتر خواهد بود. ضمن این که این خودرو در دو نسخه دیگر با قدرت 700 اسب بخار نیز به بازار عرضه خواهد شد.

لوتوس الترا

برای این شاسی بلند برق ظرفیت باتری ۱۰۰ کیلووات ساعت در نظر گرفته شده که لوتوس التره با شارژ کامل باتری‌ها می‌توانند 600 کیلومتر را بپیماید. این خودرو از قابلیت شارژ 800 ولتی بهره می‌برد. ضمن این که این خودرو به قابلیت اتصال به شارژرهای حداکثر 350 کیلوواتی هم مجهز شده که با 20 دقیقه شارژ می‌توان 400 کیلومتر به برد خودرو اضافه کرد. از سایر ویژگی‌های شاسی بلند برقی لوتوس التره می‌توان به آنتی رول بارهای فعال، سیستم فرمان‌گیری چرخ‌های عقب و سیستم تعلیق بادی با تنظیم فعال ارتفاع از زمین اشاره کرد.

لوتوس الترا

هرچند لوتوس التره در نگاه اول کمی به لامبورگینی اوروس شباهت دارد، اما طراحان در نمای جلو از عناصر طراحی مدل امیرا قرض گرفتند. در نمای جلو این خودرو چراغ‌های دو قسمتی، دی لایت‌های باریک در لبه کاپوت و چراغ‌های اصلی پایین‌تر در بخش مشکی رنگ دماغه به چشم می‌خورد. جلوپنجره این خودرو نیز به شکل ویژه طراحی شده تا در صورت نیاز به خنک‌سازی پیشرانه، باتری‌ها و ترمزها بخش مثلثی پایین آن باز شود.

لوتوس الترا

لوتوس التره از 4 سنسور لیدار بهره می‌برد که طراحان دو تا را در سقف، یکی را بالای شیشه عقب و یکی را هم در بالای شیشه جلو نصب کردند. این خودرو به جای آینه‌های جانبی نیز از دوربین بهره می‌برد. لوتوس اعلام کرد این شاسی بلند برقی دارای رانندگی خودکار کامل بوده و قابلیت به‌روزرسانی از راه دور نیز برای ارتقای سیستم‌ها در نظر گرفته شده است.

لوتوس الترا

در داخل کابین این شاسی بلند در مقابل راننده یک نمایشگر باریک با ارتفاع کمتر از 30 میلی‌متر به چشم می‌خورد. همچنین یک نمایشگر باریک دیگر نیز مقابل سرنشین وجود دارد که می‌تواند موارد مختلفی چون انتخاب آهنگ را انجام دهد. لوتوس برای وسط داشبورد نیز یک نمایشگر ۱۵.۱ اینچی در نظر گرفته که تمام اطلاعات را نشان می‌دهد. برای این خودرو هدآپ دیسپلی با واقعیت افزوده نیز به شکل استاندارد در نظر گرفته شده است.

لوتوس الترا

شاسی بلند برقی لوتوس التره در کارخانه جدید این شرکت در ووهان چین تولید می‌شود و از سال آینده به دست مشتریان خواهد رسید. نخستین سری از این خودرو نیز قرار است ابتدا در چین و سپس در بازار اروپا عرضه شود، اما در خصوص فروش آن در بازار آمریکا جزئیاتی منتشر نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*