گوشی های آیفون ۱۴ اپل

خبر بد برای طرفدارن آیفون 14 اپل، باز هم منتظر این دو ویژگی مهم نباشید

امسال خانواده آیفون 14 اپل – Apple iPhone 14 معرفی می‌شود اما اگر تصور می‌کردید این دو ویژگی مهم گوشی‌های اندرویدی در آن‌ها ارائه می‌شود، باید شما را ناامید کنیم.

اپل مدت‌ها است دیگر به خواسته‌های طرفداران اهمیتی نمی‌دهد و فقط از طرح‌های تکراری که امکان موفقیتشان بالا است استفاده می‌کند. مدت‌ها است بسیاری از طرفداران اپل خواهان اضافه شدن قابلیت‌هایی مانند حسگر اثر انگشت (تاچ آیدی) و دوربین پرسکوپی به گوشی‌های اپل هستند اما حالا مینگ چی کو اعلام کرده این دو ویژگی به سری گوشی های آیفون 14 اپل نخواهند آمد. ظاهرا این دو ویژگی به ترتیب در سال‌های 2023 و 2025 به گوشی‌های آیفون اپل خواهند آمد.

با ورود به ماه آپریل، کم‌کم در حال نزدیک شدن به معرفی سری آیفون 14 هستیم و احتمالا تا 5 ماه و نیم دیگر، گوشی‌های سری آیفون 14 اپل معرفی شود. با توجه به این که در این سری خبری از حسگر اثر انگشت و دوربین پریسکوپی نخواهد بود، باید انتظار چه تغییراتی را در در نسل بعدی گوشی‌های آیفون داشته باشیم؟

آیفون 14

مهم‌ترین تغییر نسل بعدی گوشی‌های آیفون در بخش نمایشگر اعمال خواهد شد. خوشبختانه پس از مدت‌ها، باید با ناچ گوشی‌های اپل خداحافظی کنیم. آیفون‌ها از امسال، مانند اکثر گوشی‌های اندرویدی از طراحی حفره‌ای برای جای دادن دوربین سلفی استفاده خواهند کرد. اپل برای این که بتواند قابلیت فیس آیدی را برای سری آیفون 14 فعال کند و طراحی ناچ را برای همیشه کنار بگذارد، سراغ استفاده از دو حفره برای دوربین سلفی و حسگر تشخیص سه بعدی چهره خواهد رفت. در  کنار این تغییرات، گوشی‌های iPhone 14 اپل بدنه زخیم‌تری خواهند داشت و تراشه این گوشی‌ها هم تغییر خواهد کرد.

تنها تراشه نسخه‌های پرو سری آیفون 14 اپل پیشرفته خواهند شد

آیفون 14

اپل نمی‌خواهد امسال تغییراتی به شدت گسترده اعمال کند. گوشی‌های آیفون 14 و آیفون 13 مکس از تراشه قدیمی A15 بهره خواهند برد. این تراشه‌ پیش از این در سری گوشی‌های آیفون 13 نیز مورد استفاده قرار گرفته بود و عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت. با این که بر خلاف سال‌های گذشته خبری از تراشه جدید در آیفون‌های غیر پرو سری iPhone 14 نخواهد بود اما گوشی‌های آیفون 14 پرو و پرو مکس، به تراشه معرفی نشده A15 مجهز خواهند شد.

بیشتر بخوانید: این شما و این آیفون ۱۴ پرو اپل؛ نخستین ویدیو و تصاویر مفهومی منتشر شد

با این حال اپل به فکر نسخه‌های غیر پرو سری جدید گوشی‌هایش هم خواهد بود. آیفون 14 و آیفون 14 مکس اپل از نمایشگر پرموشن بهره خواهند برد. پروموشن، نامی است که اپل برای صفحه نمایش‌هایی با پشتیبانی از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی ‌می‌کند. به زودی اطلاعات بیشتری از گوشی‌های سری آیفون 14 از وبسایت گجت نیوز منتشر خواهد شد. همراه ما باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*