تصاویر و مشخصات کارون

تصاویر و مشخصات کارون ، پیکاپ جدید زامیاد و جایگزین نیسان آبی لو رفت

شرکت زامیاد قصد دارد به جای نیسان آبی از محصول جدید خود رونمایی کند. هم اکنون تصاویر و مشخصات کارون دو کابین منتشر شده است.

مدتی پیش اخباری مبنی بر رونمایی و عرضه وانت دو کابین زامیاد کارون در فضای مجازی دست به دست شد و سپس مشخصات این خودروی جدید منتشر شد. این خودرو اگرچه نام جدیدی را با خود یدک می‌کشد، اما از نظر عملکردی همان نسخه دو کابین وانت پادرا پلاس به حساب می‌آید.

به نظر می‌رسد زمان رونمایی و معرفی این وانت دو کابین نزدیک است و در همین راستا روز به روز تصاویر و اطلاعات جدیدتری از آن منتشر می‌شود. هم اکنون از وانت کارون چند تصویر تازه به دستمان رسیده که در ادامه به انتشار آنها خواهیم پرداخت و نگاهی نیز به مشخصات و امکانات آن می‌اندازیم.

تصاویر و مشخصات کارون منتشر شد

تصاویر و مشخصات کارون

در دی ماه سال گذشته تصاویری منتشر شد که نشان می‌داد یک دستگاه وانت دو کابین کارون توسط کامیونی در حال حمل است. در همان زمان گفتیم که انتظار می‌رود این نسخه از کارون برای اخذ مجوزهای شماره‌گذاری و مختلف راهی سازمان‌های مربوطه شود.

پس از آن تصاویر تازه‌ای منتشر شد که به نوعی نشان دهنده اتمام تولید آزمایشی کارون و شروع تولید انبوه آن بود. در یک جمله ساده کارون همان پادرا پلاس دو کابین است. زادگاه اصلی این خودرو چین است و اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، متاسفانه از محبوبیت بالایی در کشور مادری خود نیز برخوردار نیست.

تصاویر و مشخصات کارون

اکنون بیایید تصور کنیم که این خودروی مونتاژی تولید داخل تا چه حد می‌تواند فاجعه باشد و زمانی که بفهمیم فرمان پراید روی آن نصب شده، ماجرا پیچیده‌تر از قبل خواهد شد. طبق اعلامیه شرکت زامیاد، تغییراتی در کارون نسبت به پادرا پلاس اعمال شده است. از جمله این تغییرات می‌توان به اتاق بار، اهرم باز کردن درب باک، رکاب‌های دو طرف، میل موج گیر، کنترل شیشه‌های بالابر سمت راننده، شیشه بالابر برقی درب‌های عقب، دستگیره‌های سقف درون کابین، سپر عقب، چراغ‌های عقب و رول بار اشاره کرد.

از طرف دیگر یکی از تغییرات نسبتا مثبت این خودرو، اضافه شدن یک ردیف صندلی است و عملا شاهد تغییر خاصی در قسمت جلوی کارون نخواهیم بود. ظاهر قسمت جلویی شبیه به وانت پادرا است و عمده تغییرات در قسمت عقب این خودرو بود.

تصاویر و مشخصات کارون

یکی از نقاط ضعف این خودرو در ایران تک دیفرانسیل بودن آن است و این در حالی است که نسخه چینی کارون مجهز به دو دیفرانسیل خواهد بود. آن طور که برخی منابع موثق اعلام کرده‌اند، پیشرانه این خودرو همان پیشرانه پادرا پلاس است که آن هم در اصل خود برای وانت نیسان زامیاد بوده و قرار است که هم اکنون در کارون تعبیه شود.

کد پیشرانه این وانت M24 و مجهز به موتوری 2.4 لیتری تنفس طبیعی است و قادر است حداکثر قدرت 94 اسب بخار و گشتاور 187 نیوتن‌متر را تولید کند. منابع مختلف قدرت موتور کارون را 94 اسب بخار ذکر کرده‌اند، حال آن که جدول اعلامی خود شرکت، قدرت را 70 اسب بخار دانسته است.

تصاویر و مشخصات کارون

قدرت موتور کارون دو کابین توسط گیربکس 5 سرعته دستی به تک دیفرانسیل این خودرو انتقال داده می‌شود. از جمله امکانات رفاهی کارون زامیاد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

لاستیک‌های رادیال، ریموت کنترل، چراغ‌های جلو مجهز به عدسی، چراغ مه شکن جلو و عقب، دو ایربگ ایمنی، فرمان هیدرولیک، سیستم تهویه مطبوع، شیشه بالابرهای برقی ردیف جلو و عقب، تنظیم زوایای آینه‌های بغل به صورت برقی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم در سه جهت، دستگیره‌های آسان بازشو، ترمزهای ای بی دی و ای بی اس، بوستر خلأ و مدار هیدرولیک، ترمزهای کاسه‌ای عقب و سامانه ضد سرقت.

یکی از ایرادهایی که به شرکت تولیدکننده داخلی این خودرو وارد است، ضعف کیفیتی کارون است. همان‌طور که می‌دانید این خودرو قرار است مناسب افرادی باشد که شب و روز با خودروی خود حمل بار انجام می‌دهند و متاسفانه این محصول جدید پاسخگوی نیازهای درازمدت آنها نیست.

از طرفی جالب اینجاست که خودرو هنوز رونمایی و معرفی نشده، اما شرکت زامیاد فراخوان اصلاح برخی از خودروهای خود را به نمایندگی‌ها ارسال کرده و در کل نمی‌دانیم که قرار است چه اتفاقی بیفتد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اتفاقعا خیلی از امدادگران امدادخودرو ایران وسایپا خیلی وقت بود منتظر یه نیسان ابی دوکابین هستن .که هم موتور زنجیری باشه هم شاسی قوی باشه هم دوکابین باشه که هم مشکل حمل خودرو نداشته باشی هم مشتری وسرنشین .خواهشم از شرکت زامیاد حتما کاربری خودروبر بزارید وظرفیت بار ۷۰۰ کیلو بزارید که بشه باگواهینامه پایه سه رانندگی کرد .بزرگترین مشکلی کا رانندگان نیسان دارن .۱۸۰۰ شدن بار پادرا هستش که گواهینامه پایه دو میخواد . دو نکته که حتما باعث فروش بیستر کارون میشه .یک ظرفیت بار زیر یک تن بزارید .دو کاربری خودرو بر حتما بزارید اولین نفر میخرم